Wat zijn goede dekens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chayenne1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 19:03

Spenk schreef:
Dekens in maat 205 zijn gewoon veel te groot voor een haflinger := dat gaat ook trekken. Als je in goede dekens investeert kun je waarschijnlijk gewoon met een maat 190 toe maar dan heb je het wel over horseware XL dekens of Bucas Big neck. Speciaal voor brede paarden.

De vliegenrijdeken wat je zoekt zou je met elke willekeurige deken uit de voeten moeten kunnen zolang ze maar geen voorsluiting hebben. De amigo werd al genoemd maar de eigenmerk van EJ en Divoza hebben ook zo'n model.

Deze https://www.ej.nl/uitrij-vliegendeken-e ... orId=10142

die hebben geen borstsluiting. De borst en schouder liggen vrij hiermee. Net als Amigo.

Dekens zonder borstsluiting is inderdaad een goed idee. Ik denk ook dat dit het ook gaat worden. Aangezien wij verder geen dekens gebruiken en het puur en alleen gaat om de buitenritjes.

Alsnog bedankt voor je tip voor de dekens voor brede paarden. Mocht er in de toekomst toch iets voordoen waardoor een deken nodig is, dan weet ik nu in iedergeval wel waar ik naar kan kijken :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:11

Ik heb voor mijn Quarter de Amigo Fly Rider, maar die trekt ook naar achteren als ik het halsdeel aan de rest van de deken laat zitten. Ik maak die dus los en maak ze op een alternatieve manier weer aan elkaar of aan het zadel vast.

Als ik dat niet doe, krijg je dit (het maakt niet uit of ik de zweetbladen over of onder de deken doe):
Afbeelding

Geen foto van het anders vastmaken, maar dan zit het halsdeel wel netjes achter z’n oren:
Afbeelding

Anoniem

Re: Wat zijn goede dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:14

Die deken is veel te lang dan krijg je dat :j

Maat kleiner is de oplossing dan valt er niets naar achter te trekken :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:16

Ik ken enkelen met zo'n deken, en al die paarden zitten/zaten er zo strak in. Die dingen vallen zelfs op ranke paardjes klein.

Een vliegen uitrijdeken hoort gewoon los te zitten. Maar goed, dat vind ik dan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:20

Spenk schreef:
Die deken is veel te lang dan krijg je dat :j

Maat kleiner is de oplossing dan valt er niets naar achter te trekken :D

Bedoel je de mijne? Deze maat past bij zijn dekenmaat. Als ik de rand van de staartflap op de basis van de staart leg, ligt de deken mooi op de juiste plaats (overgang naar de hals bij/op de schoft en het halsdeel hangt dan ook heel netjes. Tot ie gaat bewegen, dan zakt de hele boel naar achteren.
Ik heb dus op de ‘ruggengraat’ van de deken een lint bevestigd wat ik door de kamer naar voren haal en dan vastmaak aan de voortuigogen. Probleem opgelost.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:23

205 op een halfinger lijkt me veel te lang. Een te lange deken, trekt altijd naar achter.

Ik heb de Bucas buzz-off riding gekocht. 2 delen, maar we wat langer en beschermender dan de amigo. Ik heb hem alleen zelf nog niet binnen. Dus verder weet ik er niks over.

Mijn ervaring is dat vliegen-rij dekens die uit 1 stuk bestaan, dus een deken met een gat erin, altijd trekken en schuren op de schouders. En dekens zoals de Amigo hierboven, die heb je ook in goedkopere opties, idd altijd op een te strakke speedo gaan kijken :+

chayenne1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 19:25

prugelpiet schreef:
205 op een halfinger lijkt me veel te lang. Een te lange deken, trekt altijd naar achter.

Ik heb de Bucas buzz-off riding gekocht. 2 delen, maar we wat langer en beschermender dan de amigo. Ik heb hem alleen zelf nog niet binnen. Dus verder weet ik er niks over.

Mijn ervaring is dat vliegen-rij dekens die uit 1 stuk bestaan, dus een deken met een gat erin, altijd trekken en schuren op de schouders. En dekens zoals de Amigo hierboven, die heb je ook in goedkopere opties, idd altijd op een te strakke speedo gaan kijken :+

Qua breedte en over de rug ligt de deken die ik heb gewoon goed. Het enige wat storend is voor zowel mij als voor de halfinger, dan de deken tot zijn knieën komt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:51

chayenne1998 schreef:
prugelpiet schreef:

Qua breedte en over de rug ligt de deken die ik heb gewoon goed. Het enige wat storend is voor zowel mij als voor de halfinger, dan de deken tot zijn knieën komt.

Kun je hem niet onder de buik aan elkaar vast maken. De mijne heeft de meeste steekmuggen onder de buik ook zonder deken. Lijkt mij ideaal.

Juuls_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:06

Wie heeft er ervaring met de Bucas buzz off riding zebra (dus de uitrij vliegendeken)?
Werkt het echt zo goed als ze beweren of komen er alsnog dazen en muggen onder de buik?