Treeclix systeem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:17

De treeclicks worden ook met name gebruikt om (onnodig vaak) persen te voorkomen.
Er zijn zadels die makkelijker vaker in de pers kunnen(waar ook garantie op zit dat dit kan), daar is dit niet voor.
Voordeel van de treeclix tegenover bijv. een padje is dat deze dingen "schuin" zijn en een padje recht is, je pad maakt een boom smaller, terwijl een treeclix de hoek van de boom veranderd(wat dit normaal ook in een pers zou doen)

Ik geloof dat dit systeem nu ongeveer een jaar(wat actiever) op de markt is, dus er is nog niet super veel ervaring mee.

Maar het is "bedoeld" zoals dat van Nadia beschreven is, je meet een zadel aan, kijkt of je verwacht dat je paard nog gaat groeien en "kiest" dan de juiste maat daarvoor.
Ander bijkomend voordeel is dat je met tweedehands zadels niet meer zo "vast" zit aan 1 boommaat( dus als ik een Schutte nodig ben met 31 boommaat kan ik ook 1 met maat 33 kopen om vervolgens treeclix te gebruiken, waardoor je zoek gebied heel wat groter kan worden)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:24

heb hetzelfde issue opgelost met een fairfax zadel met verwisselbaar kopijzer en daar wel echt heel tevreden mee geweest. hij was jong en met een te smal zadel gereden, uiteindelijk 2 maten gegroeid inderdaad %)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 19:35

linsje27 schreef:
Maddy_Paola schreef:
Heb zelf wel een zadel van jolanda, toen het kopijzer breder moest heeft ze hem wel in de pers gedaan, nu die smaller moest met treeclix, punt met elke keer pers is dat er metaalmoeheid kan optreden waardoor het makkelijk breekt dus daarom op deze manier opgelost, ik vind het juist wel een fijne oplossing en mijn paard is er ook blij mee. Overigens is dit wel echt iets waarvoor je de zadelmaker moet laten komen en niet iets om zelf te doen. Er kunnen ook andere modellen kussens onder de zitting gezet worden, voor bij een eventueel volgend paard waarbij de boom ed wel passen maar de kussens qua model niet toereikend zijn, vind ik zelf ook een fijn idee

Het klinkt wel echt super handig dat er kussen dan e.v.t. ook nog aangepast kunnen worden! :j
Welk zadel heb je? Empire via Jolanda?

Ik heb een empire avanti, ik heb m nu 3 jaar en ben er nog steeds blij mee, treeclix is voor mij ideaal voor de winter, met bijna 25 valt ze toch wat in in de winter en dan kan je dat mooi aanpassen, zonder dat ze ruimte op dr schoft verliest door een pad