Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hoodie schreef:Zo te zien kan de singel nog wel 5-10 cm langer hoor, de gespen mogen een hand onder het dekje uitkomen.
Volgens mij is dit wel een buikig model paard, een crescent/maansingel zou beter kunnen zijn qua vorm
Sas_Mon schreef:Ik zie een paard met brede schouders die een zadel met een V boom draagt. Ik denk niet dat het monoblad het probleem is, ik denk dat het paard last heeft rond haar schoft. Het zadeltype knelt snel bij paarden met brede schouders. Een zadel met U boom kan dat probleem oplossen. Als je paard breder is geworden, en dat worden paarden meestal als ze aan het werk gaan, word de bespiering rond haar schoft en schouders ook meer. Maar daar moet wel ruimte voor zijn. Dit type zadel geeft niet zo veel ruimte in het gebied rond de schoft en schouders en als het daar knelt snap ik dat ze het zadel eraf probeert te bokken. Als galop al moeilijk voor haar is maakt een knellend zadel de galopsprongen alleen maar moeilijker. Ik zou een zadelmaker laten komen met ervaring met U bomen. Veel zadels hebben V bomen maar lang niet alle paarden kunnen daar goed onder lopen.
MarliesV schreef:Ik vind de voorste singelstoot ook enorm naar voren wijzen.
Kan mij zeker voorstellen dat dit problemen geeft. Het hele zadel lijkt naar voren te trekken.
Heb je ook aangesingelde foto's?
Heb je hem aan beide kanten na het aansingelen op de een na laatste zitten aan de zadel kant? Gezien deze foto zou je dat niet verwachten en lijkt een langere singel te moeten passen.
Hier een buikig/rond paard met een monoblad zadel, singelstoten wijzen keurig naar beneden.
[ [url=m/LajO46.jpg]Afbeelding[/url] ]