Flexibele beugels voor kniepijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:02

hmetwn schreef:
FriesWytske schreef:
Ik heb de compositi reflex. En kan je zeggen dat het mij echt heeft geholpen bij mijn pijn aan de knie.

En hoe licht zijn die beugels nou eigenlijk? Ik heb gehoord dat ze wel mee vallen maar omdat ik ze niet heb weet ik dit niet. Ik ben nou eenmaal normale beugels gewend.

Afspraak vannochtend gemaakt met de dokter, dus hopelijk kan die mij ook verder helpen

Ze zijn heel licht. Succes bij de dokter

En als je ze verliest heb je ze zo weer te pakken. Begin dit jaar nog meegemaakt, toen ik een erg vrolijk paard onder mij had. Had mijn voeten weer heel snel in de beugels.

Gimmick11

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:26

Ik heb ook al veel geprobeerd, maar ik heb geen last meer sinds ik gedraaide beugels heb!
Ik heb die van BR.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:50

Zelf heb ik gedraaide IJslanderbeugels, die draai hoeft mijn knie dan alvast niet te maken. Tweedehands voor 15 euro.

Voor naast de beugels, omdat ik las dat je een afspraak hebt met de huisarts: ik ben na doorverwijzing naar de fysiotherapeut enorm geholpen na een knieblessure die bleef opspelen: ik moest de andere spieren in mijn hele been versterken via een opbouwschema (krachttraining). Sindsdien geen last meer gehad, en ik heb de sportschool al jaren niet meer van binnen gezien.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:14

Toch de Sprenger Bow Balance. Vaak genoeg actie bij ruitersportzaken met 25% korting. Scheelt ook weer.

Ik spreek uit ervaring. Ik heb ze zelfs 2x. 1x dressuurzadel en 1x springzadel.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:57

TS zegt toch duidelijk dat ze die te duur vind, wat ik helemaal kan begrijpen. En zelfs met korting zijn ze nog meer als 100 euro.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:14

TS de Compositi reflex zijn niet zo licht als de standaard kunststof beugels, maar ook weer niet zo zwaar als ijzeren. En als je een keer per ongeluk uitschieten krijg je ze echt makkelijk weer terug.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:21

Ts, heb je al eens geprobeerd om je beugels gedraaid aan je zadel te hangen? Doordat ze al meer gelijk aan je voet hangen, komt er ook minder druk op je knie.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:40

FriesWytske schreef:
TS zegt toch duidelijk dat ze die te duur vind, wat ik helemaal kan begrijpen. En zelfs met korting zijn ze nog meer als 100 euro.

Uiteindelijk zijn ze het dubbel en dwars waard. Met 2 kapotte knieën kan ik met deze beugels wel pijnvrij rijden. Het is de investering driedubbeldwars waard. Zonde om andere te kopen die niet helpen. Desnoods een bekende die ze heeft vragen of ze een keer kan lenen om zeker te weten of ze geschikt zijn.

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 23:52

martine0503 schreef:
FriesWytske schreef:

Uiteindelijk zijn ze het dubbel en dwars waard. Met 2 kapotte knieën kan ik met deze beugels wel pijnvrij rijden. Het is de investering driedubbeldwars waard. Zonde om andere te kopen die niet helpen. Desnoods een bekende die ze heeft vragen of ze een keer kan lenen om zeker te weten of ze geschikt zijn.

Hartstikke leuk, maar ik ben 19. Ik ben een student, ik heb het geld niet eens op de bank staan al wou ik ze zo graag kopen. Ze zijn heel simpel gewoon te duur. Dit heb ik duidelijk aangegeven en daarom ben ik opzoek naar een paar goedkopere die mij toch iets verlichting kunnen bieden.

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 23:53

Lithya schreef:
Ts, heb je al eens geprobeerd om je beugels gedraaid aan je zadel te hangen? Doordat ze al meer gelijk aan je voet hangen, komt er ook minder druk op je knie.

Haast alles geprobeerd, soms per ongeluk, soms niet, maar alles behalve andere beugels, en naja, huisarts voor wat ik mij kan bedenken. Ben wat bang voor de huisarts :') Nu wel de stap gemaakt om er heen te gaan, want ik ben er wel klaar mee, met die pijnlijke knie en al helemaal geen zin in nog een keer met het been omhoog te liggen. Ik hoop dat de huisarts, of dus fysio als ik hier heen gestuurd word, mij hopelijk kan vertellen waarom mijn knie zo'n pijn begint te doen tijdens het rijden, of dit nou de houding is, de druk, of overbelasting. Maak ik zo mijn beugel keuze denk ik maar. Ik heb inmiddels door jullie al wat beugels op mijn lijstje staan, dus die ga ik onthouden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:58

martine0503 schreef:
FriesWytske schreef:

Hoezo zouden anderen niet helpen?
Ik had altijd pijn en nu met de prima betaalbare compositi reflex gaat het echt prima. Enige nadeel vind ik dat het geen veiligheidsbeugels zijn.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 00:39

Ik heb die van BR (https://www.agradi.nl/br-stijgbeugels-a ... QHEALw_wcB), maar die zijn ook boven je budget.. Al zijn ze regelmatig inde aanbieding en dan in combinatie met de 7,50 voucher kortingen van Agradi komen ze aardig in de buurt.

Ik heb geen last meer van mijn knieën gehad met deze beugels en ik vind ze fijn door het brede voetbed met veel grip en door de gedraaide beugel ophanging.

Desalniettemin was voor mij het grootste verschil het zadel. Jarenlang op vzh zadels gereden en altijd pijn, maar nu, een eigen, dressuur zadel en de pijn is gestopt. Het is zo'n wereld van verschil om een lange beenhouding te hebben ipv met opgevouwen knieën. De breedte van het paard had bij mij ook altijd veel invloed. Geen idee hoe ik je nu met deze info kan helpen maar wellicht is het iets om (voor de toekomst?) in gedachten te houden.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 01:07

Over geen geld hebben.
Heb je helemaal geen mogelijkheid om ergens geld te besparen?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 01:18

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 03:04

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 03:40

martine0503 schreef:
FriesWytske schreef:

Ik heb snel last van mijn knieën (al op jonge leeftijd een operatie aan gehad) en ik krijg juist met zulke beugels (en ja ook met sprenger gereden) meer knieklachten.
Het zijn geen wonder beugels.

Ik raad TS ook aan om te kijken of je ze eerst uit kan proberen.
Het is anders zonde van je geld.

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 04:31

Citaat:
Ik heb snel last van mijn knieën (al op jonge leeftijd een operatie aan gehad) en ik krijg juist met zulke beugels (en ja ook met sprenger gereden) meer knieklachten.
Het zijn geen wonder beugels.

Ik raad TS ook aan om te kijken of je ze eerst uit kan proberen.
Het is anders zonde van je geld.

Dat sowieso, en als ze niet werken verkoop ik t weer, of stuur ik ze terug als dat dan nog kan. De moeilijkste ben ik niet hoor, maar om nou al deze beugels te proberen die nu zijn opgenoemd, terwijl er maar 2 paarden op stal staan... met normale beugels... zonder echt paarden vrienden te hebben. Ja, beetje moeilijk. Ik wacht daarom eerst nog even af wat de huisarts over mijn knie zegt, maak nu nog geen beslissing, puur omdat ik wil weten waar de pijn weg komt zodat ik dan ook de juiste keuze kan maken.

Marie111 schreef:
Over geen geld hebben.
Heb je helemaal geen mogelijkheid om ergens geld te besparen?

vast wel, maar dan nog steeds niet genoeg om eventjes zonder enig issue beugels tussen de 100 en 200 euro kan, en wil kopen. Voor mij is dit een hele hoop geld, en ik denk voor aardig wat anderen ook. maar daar gaat dit topic niet over, het enige wat ik vraag is of er goedkopere beugels zijn die helpen met knie problemen. thats it :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:44

Ik zou sowieso eerst naar de fysio gaan dan pas aan beugels beginnen, en dan nog zou ik proberen eerst te proberen van iemand in de omgeving, zo heb ik al veel beugels geprobeerd.
Als je een fysio zoekt, zoek dan 1 die gericht is op ruiters. https://www.znvr.nl/ Hier staan veel adressen op, maar ook met gewoon googlen kan je een eind komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:47

Jammer dat je niet in de buurt woont.
Dan had je de sprenger mogen lenen.

Voor rond de 40 euro heb je de beweegbare goedkopere varianten.
Persoonlijk zou ik kijken ze 2e hands te vinden.
Kun je meestal voor dezelfde prijs ook weer kwijt als het niet helpt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:45

Life is all about priorities.....deze spreuk is hier volgens mij wel van toepassing. Je hebt geen geld OVER voor een paar goede stijgbeugels die belangrijk zijn voor je gezondheid. Aan de andere kant lees ik wel dat je omkomt in de dure dekjes van de hele dure merken en kennelijk wel geld over hebt voor matching kleding. Kwestie van je prioriteiten goed stellen.

Heb je pijn in je knieën en geen geld op de bank voor goede stijgbeugels, dan die dekjes op marktplaats zetten en het geld gebruiken voor goede beugels zou ik zeggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:43

oji schreef:
Life is all about priorities.....deze spreuk is hier volgens mij wel van toepassing. Je hebt geen geld OVER voor een paar goede stijgbeugels die belangrijk zijn voor je gezondheid. Aan de andere kant lees ik wel dat je omkomt in de dure dekjes van de hele dure merken en kennelijk wel geld over hebt voor matching kleding. Kwestie van je prioriteiten goed stellen.

Heb je pijn in je knieën en geen geld op de bank voor goede stijgbeugels, dan die dekjes op marktplaats zetten en het geld gebruiken voor goede beugels zou ik zeggen.

Door jou berichtje kijk ik even in de berichtgeschiedenis.

ik dacht met een scholier/student te maken te hebben die elk dubbeltje om moet keren. Blijkbaar dus niet.

Idd net wat je belangrijk vind. Meer gaat dit niet over.

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 10:52

oji schreef:

Uhmmm… tja. Die dekjes waar je over leest zijn of weer verkocht, gekregen, of tweedehands gekocht. Mijn vraag was heel simpel; wie weet een paar fijne goedkopere beugels voor knie pijn. Dit gaat niet over wat ik er voor over heb of wat ik heb. Ik dacht nou eenmaal dat er vast goedkopere merken ook fijn konden zijn.

Ik heb deze week een afspraak bij de huisarts, later zoek ik wel verder als ik weet waar ik last van heb. Bedankt voor de mensen die mij goed geholpen hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:52

Maar ik vind het ook een hoop geld voor beugels die geen garantie zijn dat het beter gaat. Als ik ze zomaar gekocht had, had ik gewoon geld weggegooid. Dan liever minder geld weggooien door goedkopere versies te proberen, maar liever nog eerst uitzoeken waar het vandaan komt.