Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Juangi schreef:Bij deze heb je geen rechte singel nodig, maar een andere vorm die de stoten meer naar achter legt en de schouder vrij houdt.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1977/ ... 1550479806
Bowo schreef:Heb je enig idee wanneer er voor het laatst een zadelpasser is geweest? Het is in ieder geval al een goede stap om het zadel verder naar achteren te leggen. Je hand moet tussen de achterkant van het schouderblad en de boom van de singel door kunnen. De kans is alleen groot dat het zadel inderdaad weer naar voren gaat schuiven en daar kan een banaansingel bij helpen. Maar het is een ingewikkeld probleem waarbij een zadelmaker geen overbodige luxe is.
Lindak1995 schreef:Super bedankt voor alle reacties!!
De foto is gemaakt vóór het rijden, maar het zadel schuift automatisch naar voren door haar dikke buik. Ze is overigens 25 jaar oud, dus een beetje een omabuikje is het ook wel. Ik rij haar 3x in de week een halfuurtje en ze word weinig bijgevoerd. Dus 'in vorm' trainen is misschien een beetje teveel gevraagd
Wanneer is een banaansingel beter en wanneer een anatomische singel?
Mohair ken ik persoonlijk al helemaal niet. Doordat mijn merrie veel huid heeft, vrees ik wel dat ik bij haar meer risico loop dat de huid tussen de touwtjes komt.
Ik ga me nog verder inlezen!
Lindak1995 schreef:Bowo schreef:Heb je enig idee wanneer er voor het laatst een zadelpasser is geweest? Het is in ieder geval al een goede stap om het zadel verder naar achteren te leggen. Je hand moet tussen de achterkant van het schouderblad en de boom van de singel door kunnen. De kans is alleen groot dat het zadel inderdaad weer naar voren gaat schuiven en daar kan een banaansingel bij helpen. Maar het is een ingewikkeld probleem waarbij een zadelmaker geen overbodige luxe is.
Dit was al 'haar' zadel voordat ik begon haar te rijden. Daarna geen zadelpasser meer gezien. Ik ga het probleem nogmaals bespreken met de eigenaar. Maar nogmaals; dit is niet mijn eigen paard en ik moet het doen met de spullen die er zijn. Ik heb geen groot budget en het enige wat ik kan doen is kleine dingetjes aanpassen om het in ieder geval 'iets' te verbeteren.
Waarom adviseer jij een banaansingel boven een anatomische singel?
( Zijn dit anatomische singels?
[ [url=m/v8tqDK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4VTakh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iveXnt.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit banaansingels?
[ [url=m/r65K89.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XBA7ZZ.jpg]Afbeelding[/url] ] )
Lindak1995 schreef:beetje teveel gevraagd
Mohair ken ik persoonlijk al helemaal niet. Doordat mijn merrie veel huid heeft, vrees ik wel dat ik bij haar meer risico loop dat de huid tussen de touwtjes komt.
Ik ga me nog verder inlezen!
Cinnepin schreef:Lindak1995 schreef:
Dit was al 'haar' zadel voordat ik begon haar te rijden. Daarna geen zadelpasser meer gezien. Ik ga het probleem nogmaals bespreken met de eigenaar. Maar nogmaals; dit is niet mijn eigen paard en ik moet het doen met de spullen die er zijn. Ik heb geen groot budget en het enige wat ik kan doen is kleine dingetjes aanpassen om het in ieder geval 'iets' te verbeteren.
En dit banaansingels?
Bedoel je hier mee dat je blijft doorrijden met een zadel waarvan je nu verteld is, niet goed te liggen?
DuoPenotti schreef:Ik denk dat als ts het zadel verder naar achter legt het al minder achterover kantelt. Dat beeld kan best veranderen.
Maar dan moet ze geen singel hebben die het weer naar voren trekt.
Dus idd een banaan singel.
DuoPenotti schreef:Nee idd helaas is dit naar achteren leggen niet voldoende.
Wel fijn dat de eigenaar dat ook vind.
Komen jullie vast met een fijne oplossing.
Cinnepin schreef:Lindak1995 schreef:Dit was al 'haar' zadel voordat ik begon haar te rijden. Daarna geen zadelpasser meer gezien. Ik ga het probleem nogmaals bespreken met de eigenaar. Maar nogmaals; dit is niet mijn eigen paard en ik moet het doen met de spullen die er zijn. Ik heb geen groot budget en het enige wat ik kan doen is kleine dingetjes aanpassen om het in ieder geval 'iets' te verbeteren.
En dit banaansingels?
Bedoel je hier mee dat je blijft doorrijden met een zadel waarvan je nu verteld is, niet goed te liggen?