Zadel smalle schoft, brede schouders, gevoelige rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Zadel smalle schoft, brede schouders, gevoelige rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:58

Als Hollander voor jou goed te doen is: ik heb erg goede ervaringen daar, Amanda heeft mij goed geholpen met mijn pony met lastige rug. Rondgeribt, maar niet lang. En ook ik wilde geen enorm bedrag uitgeven. Ik ben daar geweest en er zijn veel zadels gepast, die het allemaal net niet waren voor mij en/of pony maar uiteindelijk heeft ze een Wintec aangepast. Die lag gelijk goed en reed goed. Later, toen er meer bespiering was, ben ik teruggegaan en is het zadel weer wat aangepast en nu zit het na een dik jaar nog steeds goed. En allemaal garantie .

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:00

Oef die eerste rug-foto ziet er ook niet fijn uit.

Green Distance ken ik qua naam, ansich goed, maar zit misschien wel te veel in de endurance richting? Zit Kifra in jou buurt? Die zat/zit meende ik in Arnhem.
Ze heeft geen Edix op haar site staan, maar kan misschien als je er naar vraagt dat wel regelen met een collega-zadelpasser.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:08

Als je paard nog niet goed in de spieren zit en je gaat nu aan de slag, kan het zomaar zijn dat een nieuw zadel over een paar maanden niet meer past. En je weer voor een kostenpost komt te staan. Tijdelijk een wat goedkoper (tweedehands) zadel met bijvoorbeeld een verstelbare boom is misschien een idee?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:13

Voor mijn haflinger heb ik een paar jaar geleden een Zaldi nieuw gekocht. Zaldi verkoopt zadels die af fabriek vooral geschikt zijn voor Spaanse paarden en die hebben ook een korte, ronde rug. De Zaldi paste goed op mijn Haf.
Maar omdat ik er zelf niet zo fijn meer in zat heb ik hem verkocht en ga ik nu verder met een oudere Fryso Classic.

Ik denk dat je met je inruil en wat geld bijleggen echt wel een geschikt zadel zult vinden hoor.
Ik zou als ik jou was gewoon naar Country Mill gaan. Daar zijn ze goed in zadels passen en ze zijn te vertrouwen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:21

Onze Fries heeft ook een Prestige zadel erop liggen met een iets weke rug en weinig schoft. Ik zou merken zadels niet persé afschrijven puur op merk.

Als leasen voor jou een fijne optie lijkt, bel gewoon eens voor informatie en leg de situatie voor. In het vervelendste geval ben je geld kwijt voor een pasconsult zonder dat er een kanshebber uit is gekomen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:22

Ik heb bij mijn ruin ook een smalle/geen schoft, brede schouders, korte rug. Ik heb een KM dressage erop liggen, die ligt fijn bij hem en loopt hij mooi ruim onder. Tweedehands was deze 1300 euro.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 19:16

Veel inspiratie qua zadels en merken. Maar wat is wijsheid nu. Een tweedehands kopen zonder zadelpasser erbij vind ik toch wel spannend. Heb nu een aantal passers gevonden die de merken verkopen die mogelijk zouden kunnen passen. Ben het echter ook eens met de feedback dat paard nog wel gaat veranderen als hij weer opgepakt wordt. Sowieso staat rijden de komende 4 weken nog niet op het trainingsschema, en als ik wel weer ga rijden kan mijn zadel ook nog wel. Fitter 2 en osteopaat keuren dat goed. Dan ergens in mei/juni afspraak voor ander zadel ter vervanging van mijn huidige.
Pff wat een gedoe met die zadels….Bedankt voor de reacties allemaal!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:22

Marigo schreef:
Veel inspiratie qua zadels en merken. Maar wat is wijsheid nu. Een tweedehands kopen zonder zadelpasser erbij vind ik toch wel spannend. Heb nu een aantal passers gevonden die de merken verkopen die mogelijk zouden kunnen passen. Ben het echter ook eens met de feedback dat paard nog wel gaat veranderen als hij weer opgepakt wordt. Sowieso staat rijden de komende 4 weken nog niet op het trainingsschema, en als ik wel weer ga rijden kan mijn zadel ook nog wel. Fitter 2 en osteopaat keuren dat goed. Dan ergens in mei/juni afspraak voor ander zadel ter vervanging van mijn huidige.

Ook zadelmakers verkopen tweedehands zadels :) ik zou zelf ook nooit via internet een zadel kopen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:28

FleurSandro schreef:
Marigo schreef:

Ook zadelmakers verkopen tweedehands zadels :) ik zou zelf ook nooit via internet een zadel kopen.

Of kunnen helpen bij het vinden van een mooi/goed tweedehands zadel.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 13:53

Nogmaals dank allemaal voor het meedenken! Begin juni staat er een afspraak met Kiffra Horse. Ben benieuwd…

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:26

Op mijn kruising heeft jarenlang een Tekna s line heel goed gelegen.
Nu via kifrahorse een busse zadel, dat ligt ook heel goed.