Reclame op paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:34

Hier een reclamemaker van beroep. :)

Dingen op dekje/halster/deken valt niemand op en vindt ook niemand mooi. Hoe vaak heb je wel niet een pen gekregen van één of ander bedrijf, die dan in je tas belande en je gebruikte totdat hij op was maar verder nooit de website opgezocht die erop stond? juist. Een logo maken en het ergens opzetten kan iedereen en vraagt absoluut geen aandacht, tenzij de vormgeving echt héél mooi is.

Als je toch ergens je logo op wil zetten, doe dat dan op hetgeen wat ook echt iets te maken heeft met de dienst die je verleent op een relevante plek (bijvoorbeeld: als je dekjes verkoopt op het dekje want "wow wat een mooi dekje, waar is die van? *kijkt, ziet logo* "ah!"), of doe dit op een hele onverwachte of aparte plek. Dus inderdaad je hele paard met een sjabloon met fluoriserende letters onderspuiten, zoals al eerder gezegd werd.

De kunst is om mensen even uit hun dagelijkse bezigheden te kunnen halen met een "goh, wat zie ik daar nou?", en dan de aandacht lang genoeg vast te houden zodat hetgeen wat ze moeten lezen ook echt gelezen wordt, of genoeg "verwarring" te creëren dat men wil weten waar het nou precies over gaat. :)

Bidoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:22

c_alsemgeest schreef:
Paarden: alle soorten dekjes/dekens, halsters met logo op neusdeel, borsttuig/sherp, reflectie vest of lampjes in het logo. Staartkoker, hoefijzers etc.

Hoe zie jij reclame op hoefijzers voor je?

c_alsemgeest

Re: Reclame op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:36

Ik ken een smid die zijn logo op de lippen deed, en in het ijzer zelf... maar dat sleet er natuurlijk snel vanaf.
Klein, maar niet heel moeilijk om het voor je te zien?

Was ook meer een voorbeeld van wat voor gekke dingen allemaal mogelijk zijn.
Het een is praktischer en zichtbaarder dan het andere :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:01

Allereerst hartelijk dank voor alle ideen _/-\o_

Soepblik schreef:
Hier een reclamemaker van beroep. :)

Dingen op dekje/halster/deken valt niemand op en vindt ook niemand mooi. Hoe vaak heb je wel niet een pen gekregen van één of ander bedrijf, die dan in je tas belande en je gebruikte totdat hij op was maar verder nooit de website opgezocht die erop stond? juist. Een logo maken en het ergens opzetten kan iedereen en vraagt absoluut geen aandacht, tenzij de vormgeving echt héél mooi is.

Als je toch ergens je logo op wil zetten, doe dat dan op hetgeen wat ook echt iets te maken heeft met de dienst die je verleent op een relevante plek (bijvoorbeeld: als je dekjes verkoopt op het dekje want "wow wat een mooi dekje, waar is die van? *kijkt, ziet logo* "ah!"), of doe dit op een hele onverwachte of aparte plek. Dus inderdaad je hele paard met een sjabloon met fluoriserende letters onderspuiten, zoals al eerder gezegd werd.

De kunst is om mensen even uit hun dagelijkse bezigheden te kunnen halen met een "goh, wat zie ik daar nou?", en dan de aandacht lang genoeg vast te houden zodat hetgeen wat ze moeten lezen ook echt gelezen wordt, of genoeg "verwarring" te creëren dat men wil weten waar het nou precies over gaat. :)

Dankjewel voor je reactie!
Hier heb je helemaal gelijk in en is ook eigenlijk precies waar ik naar op zoek ben; iets aparts en opvallends.
Nu zijn wij (blijkbaar) al een opvallende verschijning, want de meeste mensen zien paarden met een ruiter en niet vaak wandelend ernaast (blijkbaar). Ik krijg daar ook vaak opmerkingen over.
Mijn dienst is “wandelen met paarden (in het bos)”, dus om daar iets specifieks voor te vinden vind ik lastig.
Het hele paard onderspuiten vind ik an sich een leuk idee, echter wandelen we zo een vier keer per week dus dat lijkt me wat teveel gedoe en denk dat letters ook niet leesbaar zijn.

Mijn paarden hebben geen ijzers, en iets in de hoeven beschadigen vind ik geen goed plan ;).

Ik ga nog even verder brainstormen met de ideeën die er al aangedragen zijn!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:07

Nou ik moet zeggen toen je het over een rugzak had, zag ik al voor me hoe er een rugzak bij het paard om hing.

Denk dat een rugzak vermaken met extra lange banden of op een dekensingel oid ook extra op zal vallen

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:35

Out of the box en opvallend: laat een soort t-shirt maken voor de paarden met reclame op :D Moet kunnen met het materiaal waar van die aansluitende eczeemdekens worden gemaakt. Wel ff uitzoeken hoe het aangenaam goed blijft zitten..
Andere ludieke optie zou ook een tuig zijn zoals geleidehonden aanhebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:09

Thirza schreef:
Nou ik moet zeggen toen je het over een rugzak had, zag ik al voor me hoe er een rugzak bij het paard om hing.

Denk dat een rugzak vermaken met extra lange banden of op een dekensingel oid ook extra op zal vallen

Er bestaan paardenrugzakken :D

Kalea schreef:
Out of the box en opvallend: laat een soort t-shirt maken voor de paarden met reclame op :D Moet kunnen met het materiaal waar van die aansluitende eczeemdekens worden gemaakt. Wel ff uitzoeken hoe het aangenaam goed blijft zitten..
Andere ludieke optie zou ook een tuig zijn zoals geleidehonden aanhebben :)

Dank! Heel leuk idee!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:31

Bedrukte sleazy? Gaat zeker opvallen. Maar denk dat veel leken het wat zielig vinden, een paard in 'pyama'.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:40

Sleazy zonder de hals en eventueel wat langer vanachter. Meer het t-shirt idee. Dus niet zoals het nu bestaat maar dat maakt het net opvallend ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:43

Halsters ed helpt misschien niet direct, maar als je merknaam vaak genoeg ziet heb je wel het gevoel het merk al te “kennen” als je een keer hoort over bijvoorbeeld een dienst. Ik geloof dat naamsbekendheid vergroten nooit slecht is