Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje81 schreef:HindaFree schreef:Vooral niet die nylon dingen. Ik heb op diverse stallen gewerkt. Als een eigenaar zon touw heeft gelijk dringend nog vriendelijk verzocht tot iets van katoen.
Zelf heb ik altijd deze. Veel grip. Mocht haak wel stuk gaan makkelijk een nieuwe op te zetten. Rekt absoluut niet!
https://www.ej.nl/paard/halsters-touwen ... orId=10091
Als een paard trekt dan is katoen net zo goed funest. Altijd achteraan een knoop maken en vasthouden en handschoenen aandoen. Zeker met wandelen enzo. Ik doe dat niet met buitenzetten omdat ik mijn paarden ken en die trekken niet maar met wandelen en longeren altijd handschoenen aan.
cissy schreef:Je zou bij Equiplay kunnen vragen of ze een kortere leadrope voor je kunnen maken met een stevige clip.
WHorse schreef:Weaver! Zowel halster als touw niet kapot te krijgen. In nederland te koop bij Eurohorses, op Amazon ook. Verder bij Equiwal.eu daar kun je de naam van je paard op het halster laten zetten.
WHorse schreef:Weaver! Zowel halster als touw niet kapot te krijgen. In nederland te koop bij Eurohorses, op Amazon ook. Verder bij Equiwal.eu daar kun je de naam van je paard op het halster laten zetten.
felicity schreef:Jaaaaaren geleden eens een zooitje halstertouwen mee genomen bij tentenkamp.
Wat waren dit fijne touwen. Dikke, niet rekbare, stevige en zachte touwen. Ik heb er nu nog maar 1 over helaas.
Vorig jaar 3 touwen mee genomen bij de ej. Ook mooie dikke en zachte. Helaas wel rekbaar en alles behalve stevig. In 2 dagen tijd twee touwen kapot omdat hij schudde met zijn hoofd. De klip uit het ringentje gebroken. Gelukkig was het gisteren met binnen zetten vanaf de wei en vandaag met poetsen.
Ik wil er niet aan denken wat er was gebeurd met buiten wandelen.
Ik ga nu wel heel hard door mijn touwen heen. En moet een nieuwe voorraad hebben.
Omdat we ook vaak buiten wandelen wil ik wel een stevig betrouwbaar touw.
Wat zoek ik: Dik, zacht en prettig in de hand, stevig en niet rekbaar. Welke zijn wel betrouwbaar?