Welke singel zoek ik?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Welke singel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:34

Heel gekke vraag misschien, maar had je de banaansingels niet per ongeluk verkeerd om zitten?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:38

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:43

Heb de equisoft ook gehad. Die loste het probleem niet op bij ons.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:43

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:14

Op zich niet gek dat je zadel naar voren schuift met de rechte neopreen, die is gewoon veel te kort.
Ook zie ik dat je 'pony' zegt, het zadel zelf ziet er ook vrij kort uit, maar het dekje komt er redelijk ver onderuit. Is het dekje maat full? Normaal afh van je paard en zadel combi komt je dekje net onder het zweetblad uit van je zadel. Daar moet je een hand onder denken, en daar onder behoren je gespen uit te komen. De HKM is al beter qua lengte maar ik denk dat een cm of 5/10 langer nog beter gaat liggen (je moet namelijk niet kijken naar waar het leer eindigd maar de gespen).
Je gespen bij de HKM hangen ook enorm ongelijk, voor trekt er echt aan. Heb je toevallig al geprobeerd om eerst aan de buikkant de singel stoot vast te maken en daarna pas aan het hoofdkant? Misschien komt de verdeling over de singel dan ook heel anders.
Ik ben wel benieuwd wat jij verstaat onder drukplekken?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 10:12

Bedankt voor jullie reacties weer!

@ingvdh bedankt voor de foto. Ik zie dat bij jouw paard de singel ook behoorlijk ver naar voren zit, ik ben bang dat deze singel daarom niet gaat werken bij mijn pony. Hij moet echt iets hebben wat verder naar achter blijft liggen denk ik.

@Celebi deze https://www.agradi.nl/kerbl-anatomische ... 5kQAvD_BwE
Ik dacht inderdaad ook dat dit de oplossing zou zijn maar deze singel wordt nog het meeste naar voren getrokken :+

@san4nie, volgens mij had ik hem goed zitten. Met de bolling naar achter zodat daar meer ruimte is voor de buik.

@mychoice bedankt voor je ervaring

@toverbal mijn pony is 1.44, het dekje is inderdaad maat full. Hij zweet erg veel, dit mesh dekje van Lemieux is er niet in cob. Bijna geen enkel dekje is er in cob en pony is te klein. Dit dekje zou ook niet kleiner kunnen want dan kan ik mijn singelstoten er niet meer doorheen halen.
Dat de gespen bij de HKM ongelijk hangen maakt niet uit, het heeft een v systeem wat het zelf in balans brengt. Vandaar dat de gespen ongelijk zitten- maar dus wel met gelijke druk. Wat ik versta onder druk plekken: zachte ronde schijven, alsof hij was gestoken door paardenvliegen en daar een allergische reactie op had gehad. Dat aan beide kanten aan de rand aan de achterkant. Dat was echt heel naar om te zien maar hij leek er geen last van te hebben, ik mocht er gewoon aan komen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:33

Dat soort plekken ken ik alleen van neopreensingels.

Ik denk dat de Wow H-singel wel een optie zou kunnen zijn.
De achterste singelstoot kan dan recht naar beneden lopen maar de singel ligt door de langwerpige vorm toch mooi op het het borstbeen.

De Hkm singel is qua lengte voor het mooie net tekort. Dus een 5 cm langere singel zou mooier zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 12:09

Ja hij doet het juist perfect op neopreen haha. Weet iemand waar in Nederland of België de H-girth van wow te koop is of ben je dan verplicht om in Engeland te bestellen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:26

Ik heb de prestige uit jou link en die werkt het beste bij mijn paard. Ligt overbouwd, hele ronde buik en super smal bij de singel. En bijna geen schouders.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:59

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:19

xSCWx schreef:
Ja hij doet het juist perfect op neopreen haha. Weet iemand waar in Nederland of België de H-girth van wow te koop is of ben je dan verplicht om in Engeland te bestellen?

Is te koop bij een Wow-zadelpasser maar ik zie ze soms ook op marktplaats.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 20:35

Even een update; in de tussentijd heb ik de H-singel van WOW geprobeerd, de Eric Le Tixerant en de Passier rp a52. Uiteindelijk heb ik de perfecte match gevonden in -uiteraard- de duurste :+ de Passier. Het is de enige singel waarbij het zadel niet naar voren wordt getrokken en het dekje blijft ook gewoon liggen zoals hij lag (deze wordt bij andere singels op de schoft getrokken omdat het zadel naar voren schuift). Hij is wel van leer maar de band is zodanig zacht dat hij er geen drukplekken van krijgt. Ik vind het een fijne singel! Mijn pony moest wel even wennen (in het begin kwam er een soort "wat is dit") in de vorm van hoofd schudden of staart zwaaien, maar dat doet hij na 2x wennen helemaal niet meer.
Op deze foto (beide na een uur bakwerk) is de bovenste de Eric le Tixerant. Naar voren getrokken, wel iets minder dan andere singels. Het dekje is helemaal van de leg hier :+ strak getrokken op de schoft en aan de achterkant helemaal opgekropen in de kamer.
De onderste is de Passier singel, het zadel ligt nog waar ik hem had gelegd. Het dekje is wel iets naar onder getrokken maar dat komt omdat deze test singel te lang was en dus precies slecht terecht kwam bij het lusje van het dekje en de gesp erboven moest. Met de juiste maat blijft het dekje gewoon liggen.
Het is goed te zien aan zijn witte aftekening op de schouder waar het zadel ligt.
Afbeelding

GGFJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 15:01

xSCWx schreef:
Even een update; in de tussentijd heb ik de H-singel van WOW geprobeerd, de Eric Le Tixerant en de Passier rp a52. Uiteindelijk heb ik de perfecte match gevonden in -uiteraard- de duurste :+ de Passier. Het is de enige singel waarbij het zadel niet naar voren wordt getrokken en het dekje blijft ook gewoon liggen zoals hij lag (deze wordt bij andere singels op de schoft getrokken omdat het zadel naar voren schuift). Hij is wel van leer maar de band is zodanig zacht dat hij er geen drukplekken van krijgt. Ik vind het een fijne singel! Mijn pony moest wel even wennen (in het begin kwam er een soort "wat is dit") in de vorm van hoofd schudden of staart zwaaien, maar dat doet hij na 2x wennen helemaal niet meer.
Op deze foto (beide na een uur bakwerk) is de bovenste de Eric le Tixerant. Naar voren getrokken, wel iets minder dan andere singels. Het dekje is helemaal van de leg hier :+ strak getrokken op de schoft en aan de achterkant helemaal opgekropen in de kamer.
De onderste is de Passier singel, het zadel ligt nog waar ik hem had gelegd. Het dekje is wel iets naar onder getrokken maar dat komt omdat deze test singel te lang was en dus precies slecht terecht kwam bij het lusje van het dekje en de gesp erboven moest. Met de juiste maat blijft het dekje gewoon liggen.
Het is goed te zien aan zijn witte aftekening op de schouder waar het zadel ligt.
[ [url=m/cEHz0R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie net dat je de Passier singel ergens hebt kunnen testen. Ik heb inmiddels weer hetzelfde probleem en dat lijkt enorm op de issues die jij had met jouw paardje en zadel combinatie. Mijn paardje heeft een vergelijkbare bouw en daarmee heb ik dus ook een eeuwige singelzoektocht lijkt het. Wellicht dat de Passier singel ook iets voor ons is. Waar heb je deze kunnen testen? Want dat is een erg prijzige grap om even aan te schaffen als het niet helpt.