Ik heb mijn uk van de week eens cross beschermers ongedaan en hij gaf er niets om. Dus in elk geval goed te weten, kunnen we dat beetje blijven oefenen. ( hij is 2 jaar). He besloten hem wel wat om te gaan doen op de trailer, nu even kijken wat ik aanschaf. Of dat ik gewoon voor de cross beschermers voor en achter ga en evt nog een springschoen aan de voorbenen.
Muze
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-22 10:51
Hebben mensen hier ervaring met de lage beschermers van bucas? De max?
Voor langere stukken doe ik altijd transport beschermers om. Is het een klein stukje dan gebruik ik gewoon pees beschermers en strijklappen Ik heb deze transport beschermers https://www.ej.nl/transport-en-stal-boo ... orId=10053
Ik vind gewone transportbeschermers veel te warm voor de benen. Ik doe altijd een simpele peesbeschermer (zo'n 3 in 1 ding) en op de terugweg soms zelfs niks als ik van mening ben dat de pezen van mijn paard te warm zijn door het werken.
fransje23
Geplaatst: 26-02-22 11:48
Alleen bij lange stukken op de trailer doe ik korte transportbeschermers om. Voor korte ritjes in de buurtaat staat ze zonder beschermers.
Transportbeschermers vind ik fijner dan peesbeschermers omdat ze een groter deel beschermen, dikker zijn en minder strak zitten.
Alleen springschoentjes voor, maar dat doe ik zodat ik op plaats van bestemming deze niet meer om hoef te doen bij het opzadelen (ik zadel op in het vrachtwagentje). Mijn paard loopt netjes de klep op en af. Ik vind beschermers veel te warm
Fangio
Geplaatst: 26-02-22 21:27
Mijne staat ook altijd met hoge beschermers in de trailer. Wij hebben ook al eens een ongeluk gehad helaas. Alles (halster, zweetdeken, beschermers, maar ook het middenschot) was kapot, maar paardlief had op wat spierpijn na gelukkig niks. Mijn paard komt eigenlijk echt niet met warme benen van de trailer af met de beschermers en wij reizen toch ook regelmatig meerdere uren. Hij is zowel het reizen als de beschermers wel goed gewend en reist dus ook gewoon rustig, dat scheelt misschien ook.