siskeh schreef:Je bedoelt dat je maar een beperkt aantal keer kan bijvullen denk ik?
Want het zadel weer uit elkaar om totale nieuwe vulling in te doen, ik zie niet in waarom je dat niet meerdere malen kan doen.
Ik heb begrepen dat beide maar een beperkt aantal keren kunnen
ik ben geen zadel expert he, ik kan het gerust fout hebben hoor.
siskeh schreef:Het is ook zéér paard afhankelijk, ik ken een aantal Wow-fitters, maar die komen ook paarden tegen die niet fijn op de lucht reageren. Wat dan wel goed vergelijkingsmateriaal is, want in dat geval kan je onder hetzelfde zadel ook Wol gebruiken, of foam.
Eens
soms werkt het gewoon niet voor je paard. Wat fijn is, is dat je wel heel vaak de vulling voor iets anders kan vervangen, al zie ik dat in de praktijk eigenlijk alleen bij foam gebeuren. Veel mensen kopen dan toch een ander zadel, maar het kan wel heel vaak.
siskeh schreef:Bij Wol ben je óók net zo goed afhankelijk van een goede passer/maker, want die wol wil je er met beleid in hebben. en daar gaat nog wel vreselijk veel mis mee.
Er zijn best veel zadels waarbij ik per definitie de "wol" er het liefst uit zou willen halen en deze vervangen door kwaliteits-wol.
Dit vind ik dus het grote nadeel van wol
echt. En ik als gewone eigenaar weet ook gewoon niet wie de goede zadelmakers zijn...... ik ga ook maar af op wat anderen zeggen.
Echt goede zadelmakers/passers zijn er sowieso niet veel....... en dat is echt doodzonde.
Want los van de vulling moet ook de boom van het zadel gewoon passen bij de rug. Het is niet omdat je een zadel wijder of smaller kan maken dat die boom ook goed past.