Springschoenen en weinig kennis daarover.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:06

Als je door water wil gaan rijden, zou ik ook zeker die van ruitje proberen. In het water raak je met klittenband toch regelmatig kwijt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:15

Ik zie dat je in het Noorden woont TS, woon je dicht bij Wolvega? Op de drafbaan zit een winkel, dan zou je daar naar de maten kunnen kijken. Ik denk namelijk dat je wel echt grote maten nodig hebt( en er zijn ook dravers met grote schuiten maar via internet bestellen zou ik toch niet doen :D , voordat het echt een minimaatje is)

Overigens zijn die schoenen er ook wel in rijpaardtypes hoor, tenminste daar heb ik ze thuis wel van liggen. De zwarte dan, niet de echt strakke gele van de vorige pagina. En die hebben dan vaak klittenband. Die gaan minder lang mee en schieten iets eerder los, maar zijn wel makkelijker aan te krijgen en in grotere maten te vinden.

Dus je hoeft niet perse alleen naar de drafsport te kijken, het is er ook in rijpaardland. Alleen daar weet ik de weg niet :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:18

Oh kijk:

https://www.agradi.nl/kerbl-hoefschoene ... gIXHPD_BwE

Voor 6 euro, wel grote nemen. Zie bij de klantfoto alsnog een paar te kleine maar bij die blauwe voorbeeldfoto zit hij wel goed over het ijzer :)

Ik zou eerst deze goedkope oplossing proberen :)

Je ziet hier ook meteen wat ik bedoel met de pasvorm, je moet echt schoenen vinden die ruim rond zijn. Die jij op de foto hebt zijn smal en kokerig, dan duwen ze zichzelf omhoog :)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 00:54

ruitje schreef:
Dit zit niet goed, ze vallen niet over het ijzer dus zo helpt het niks tegen het aftrappen. Daarnaast vind ik de pasvorm niet relaxed, ze lijken zichzelf omhoog te duwen en dan krijg je sowieso plekken in je kootholte.

Eens met BravoT( grappig 2 drafsportmensen tegelijk over hetzelfde onderwerp :+ ) . Des te minder poespas, des te beter de pasvorm voor het aftrappen van de ijzers. Al die rijpaardmerken staan te bol, waardoor ze vaak niet goed over het ijzer komen.

Simpel werkt dan het beste

[ [url=m/gFa6se.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tGy3pE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn mening is dus niet perse groter, maar een andere pasvorm :) . Deze maat groter gaat niet perse goed zitten :)

Deze hebben wij toenertijd ook voor onze haf gebruikt. Ideale dingen, hebben een tijd 24/7 omgezeten tot hij er wondjes van kreeg. Toen kregen we ze niet meer af en hebben we ze maar geknipt :+

MarjanB

Re: Springschoenen en weinig kennis daarover.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 06:33

Mijn tip de Norton rubber springschoenen. Je hebt ze in allerlei kleuren, vallen mooi wijd en die van mij krijgt er met haar gevoelige huidje geen schuurplekken van. Ze kosten ook nog eens geen drol.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 09:44

Lizz schreef:
Als het misschien maar voor tijdelijk is zou ik voor deze gaan:
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... _3562.html

Die hebben we al geprobeerd maar helaas zit ook als een vlag op een strontschip |(

MarjanB schreef:
Mijn tip de Norton rubber springschoenen.

Ik heb ze gezien en geprobeerd maar ook die zijn te klein en zitten te hoog.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 09:45

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:54

Heb je de xxl van Norton gepakt? Die zijn echt groot...

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:06

Mijn paard staat sinds kort ook op ijzers en ik heb springschoenen bij de Epplejeck gekocht. Met een nepbontrandje. Hij heeft ze nu 3 weken 24/7 om en dit gaat heel goed.

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... gschoenen&

Ze komen bij mij echt tot op de grond, anders is er kans dat hij nog op zijn ijzers trapt.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 11:48

MarjanB schreef:
Heb je de xxl van Norton gepakt? Die zijn echt groot...

De xxl was niet op voorraad van Norton.

Bont randjes probeer ik te vermijden want we gaan regelmatig het water in en dan wordt het toch smerig en kan het gaan schuren.

De mr.stockings klinken wel goed,ook omdat ze op maat gemaakt kunnen worden.

De dravers winkel, kan je daar gewoon binnen lopen?

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:03

De dravers winkel, kan je daar gewoon binnen lopen?[/quote]

Ja alleen op koers dagen dat zijn wedstrijd dagen en als er gewerkt kan worden op de baan. Dan kan je beter op een werkdag gaan, zal zo even voor je kijken wanneer dit is, op een koersdag kan ook alleen dan moet je intree betalen voor de wedstrijd dag, eventueel kan je via het start terrein en dan moet je even zeggen dat je iets moet ophalen in het winkeltje en je gelijk weer weg gaat, vroeger deden ze dit nog weleens maar nu weet ik het niet. Het winkeltje is dus waar de vrachtwagens staan, er , achter op het stalterrein. Er staat ook weleens eens een busje waar de paarden de baan af gaan met spullen, dit is van iemand anders, dus zijn meerdere opties

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:14

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:17

https://www.ndr.nl/

Als je dan iets naar beneden scrollt staat er koersprogramma en als je dan wolvega aanklikt heb je ook de datum en de officiële start tijden

De werkdagen weet ik zo even niet, misschien weet ruitje dit zo :-)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:56

Na jaaaaren zoeken (PRE met flinke benen) heb ik de voor ons ideale springschoenen gevonden.
We rijden nu met deze: https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... 0gQAvD_BwE in maat XL.

Ze zijn breed en niet te lang waardoor ze perfect vallen, ook aan de achterkant.
Daarnaast gaan ze nu al meer dan een jaar mee en zijn ze nog niet beschadigd.
Hiervoor ook die van Eskadron gehad en andere merken maar die pasvorm was niets...

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:20

Ik heb ze zelf altijd van ej eigen merk gehad, deze bleven het langste zitten en hadden een prima pasvorm. Afgelopen november heeft mijn paard op de kliniek gestaan en daar vertelde de orthopeed mij dat er altijd naar de smid gewezen word als de ijzers er regelmatig af liggen. Dit is bijna nooit het geval gaf hij aan. Hij gaf aan dat deze paarden vaak scheef zijn of neurologisch niet oke. Ik vond dit toen heel logisch klinken en is achteraf in mijn geval ook waar.
Dus mocht je een probleem hebben met vaak ijzers verliezen en moeite met springschoenen, wellicht is een degelijk onderzoek geen overbodige luxe.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:25

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 12:25

Bedankt voor de linkjes maar beide hebben we geprobeerd en het past niet, het komt niet eens in de buurt van de grond :oo

Afspraak gemaakt bij de kliniek en hopelijk krijgen we dan een andere oplossing dan ijzers..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:49

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:13

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:52

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:00

Ik kan je echt eskadron adviseren! Die Norton waren bij mij zo kapot… Mijn kwpn heeft vrij brede hoeven. Ik vind deze echt het mooist zitten. Enige nadeel is dat al die tapijtsnippers uit de bak in het onderste naadje blijven zitten _O-

Afbeelding

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:43

Eline_S_S schreef:
Ik kan je echt eskadron adviseren! Die Norton waren bij mij zo kapot… Mijn kwpn heeft vrij brede hoeven. Ik vind deze echt het mooist zitten. Enige nadeel is dat al die tapijtsnippers uit de bak in het onderste naadje blijven zitten _O-

Dat zijn die van de OP haha.

Ik heb zelf van Lemieux, ze hebben daar ook langere en wat kortere varianten. Ben er heel blij mee, maar of ze voor jou een uitkomst gaan zijn weet ik niet want hier zitten ze om een slanke KWPN'er :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 16:44

Inmiddels het gehele assortiment van EJ gepast dus heel lief de berichten over EJ maar dat gaat hem niet worden :+

De dravers bells en de mr huppeldepup Duitsland -naam zoek ik zo ff op-

Dat is handige informatie, daar ga ik sowieso naar kijken als we naar de kliniek zijn geweest want ze zijn net ff te duur om zo even te kopen voor die paar weekjes.

Paard loopt inmiddels wel beter op ijzers dus dat is al wel een mooie verbetering. :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:35

Ik zag vandaag bij ik meen DocHorse hoofsocks, heeft iemand daar ervaring mee?

Edit; Bij nader onderzoek blijken die een andere functie te hebben (lymfe)