Wie heeft een foto van een geplakt zadelzitting?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:21

kimmie261 schreef:
Tilmar, dat is echt super netjes gedaan... ik moet echt zoeken waar het gerepareerd is.

Voor nu gaat het geplakt worden, ik weet zo geen zadelmaker hier in de buurt en naar Nederland rijden met al het gedoe met testen ed heb ik geen zin in.

Het gaat hier bij mij overigens om een oud(er) Hulsebos zadel, dus hele nieuwe zittingen ga ik zeker niet aan beginnen :)

Kimmie je zit toch richting Meppen? Zoek eens op Wasili Neb. Zit in Lohne, is eigenlijk western zadelmaker maar die man is echt goed en kan een hoop maken. Google geeft wel aan dat zijn bedrijf permanent gesloten is, maar er staat een telefoonnummer, mss dat hij nog wel te bereiken is en wat voor je kan betekenen.

kimmie261

Re: Wie heeft een foto van een geplakt zadelzitting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 11:35

Wij zitten omgeving Leer... maar het is denk ik inmiddels al geplakt, we konden hem vandaag weer ophalen.. Meppen is bijna 100km hier vandaan :D , mocht het echt lelijk gedaan zijn kan ik evt alsnog wel verder gaan zoeken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:35

lieke2 schreef:
Marije_jiplover schreef:
Voorkomen, oa door met niet teveel grip in je rijbroek op het zadel gaan zitten.
Als je er gewoon met stof overheen glijdt maakt dat minder schade dan met full grip siliconen bv.

En hoe voorkom je dan een zweetscheur? Dat impliceert volgens mij dat er een scheur in het leer komt door zweet :')

@Tilmar, dat ziet er nog eens hartstikke netjes uit, mooi gedaan :j

@rien10, was dat als gevolg van zweten of door wat anders? Wel fijn dat dat binnen de garantie viel.

Gewone slijtage, van grip rijbroeken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 11:39

Het zadel ziet er verder nog netjes uit:

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik hoop dat het een beetje netjes gerepareerd wordt :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:40

rien10 schreef:

Deze slijtage zag ik anders 30 jaar terug ook al toen er alleen nog maar gladde broeken bestonden.
Ik geloof vest dat het door grip nog sneller gaat, maar niet alleen maar daardoor :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 17:11

Het is echt vreselijk lelijk gerepareerd :oo :oo :oo

Ik ga kijken of ik het er nog af kan halen en maar eens kijken waar hier een zadelmaker zit... -O-

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:22

kimmie261 schreef:

Ik ga kijken of ik het er nog af kan halen en maar eens kijken waar hier een zadelmaker zit... -O-

Wat balen zeg... Mijn slijtplek zag er precies zo uit als die van jouw zadel en dat is dus prima gerepareerd. En dat is echt al jaren geleden, dus het blijft ook goed.
Zadelmaker van Rijs uit Zevenhuizen heeft dit gedaanm

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:44

kimmie261 schreef:

Oh nee :oo ;( wat erg.
Denk je dat je er last van zult hebben met rijden? Zadelmakers zullen trouwens vast ook de grenzen wel over mogen, dierenartsen enzo mogen dat ook. (mocht je iemand langs willen laten komen :o )

Het zadel ziet er verder idd prima uit. Weet je waardoor deze scheur gekomen is?
Ik geloof trouwens ook niet dat dit enkel komt door grip-rijbroeken, wel dat deze niet best zijn maar niet de (hoofd)oorzaak.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 18:09

Gelukkig plakte het niet wat hij geplakt had, maar hij had het vast geniet... en aan de andere kant ook ( die heel is) , zodat het er netter uitzag :')

Het is eraf, zal zo wel wat foto's plaatsen...gelukkig lijmde de lijm echt helemaal niet en had dit nooit blijven zitten...maar ging het er daardoor zonder probleem vanaf...

En ik weet niet hoe het gekomen is, ik heb het zadel ooit eens zo opgehaald.... zat bij een lading paardenspullen die wegens beeindiging paardensport weggedaan werd.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 19:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is er inmiddels af natuurlijk.... :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:11

:oo Wat een achterlijke manier van repareren is dat nou!!!

Hoe verzìnt iemand dat, on-gelofelijk zeg.... 8)7
Met nieten op een zadel.... en dan de andere kant ook vernachelen :oo

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 19:13

Gelukkig is dit niet een heel nieuw zadel ofzo, ik vind vooral de andere kant dan ook maar een plakker geniaal... echt zo fout in onze paardenwereld maar voor iemand die daar niet inzit blijkbaar heel netjes _O- _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:14

:wow:
Zo dat had ik ook wel voor je kunnen doen, hoeveel kostte dat?!
Daar wil ik ook wel met een nietmachine voor aan de gang hoor. _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:15

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:

Deze slijtage zag ik anders 30 jaar terug ook al toen er alleen nog maar gladde broeken bestonden.
Ik geloof vest dat het door grip nog sneller gaat, maar niet alleen maar daardoor :)

Oh, dat kan best. Klinkt wel logisch ook.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:16

Waaaat? Heeft een schoenmaker dit gedaan of zo?

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:16

Wow, ik vind dat je als zelf respecterende leerbewerker dit echt niet kan maken, of je nou in de paardenwereld bekend bent of niet. Dit verzin je toch niet :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:18

OMG niet te geloven dit. Dit is serieus geen grap?? _O- _O- Vraag me af wat die man normaal gesproken "plakt"

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 19:18

Nee, dit is een kleding reparateur die ook leer repareert, hij doet ook autostoelen opnieuw bekleden enzo en eigenlijk tot nog toe brengen we er wel kleding die stuk is en paardendekens en die repareert hij echt netjes... dus ik dacht.. een zadel kan ook wel :+

Doen we niet meer.... :n

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:19

Dat zit vast lekker, zo op die nietjes.
Je hebt hier toch niet voor betaald hè? :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:19

Het scheelt dat je bij autostoelen vast wel de nieten aan de onderkant van de kussens vast kan jassen waar je ze niet meer ziet..... of zou hij daar ook nieten er in jassen op de zitting := Wat een clown joh....

Maar nu heb je niet alleen een scheur maar ook nog gaatjes dus...ook op de voorheen onbeschadigde kant van je zadel...? -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-05-21 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:20

kimmie261 schreef:
Nee, dit is een kleding reparateur die ook leer repareert, hij doet ook autostoelen opnieuw bekleden enzo en eigenlijk tot nog toe brengen we er wel kleding die stuk is en paardendekens en die repareert hij echt netjes... dus ik dacht.. een zadel kan ook wel :+

Heel eerlijk vind ik t nogal een ehhhh suffe actie van je. :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 19:23

Hhahhaha, ik kan er wel om lachen hoor, mijn vriend was trots, het was netjes gemaakt zei die, ook netjes aan 2 kanten gedaan.. ik al "2 KANTEN????" , en toen viel het woord vast geniet en hij keek helemaal sneu toen ik zei dat dit echt vreselijk was :') :') :')

Ik ga maar eens op zoek naar iemand die verstand heeft van zadels...

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:24

rien10 schreef:
kimmie261 schreef:

Heel eerlijk vind ik t nogal een ehhhh suffe actie van je. :o

Ik vind het een suffe actie van deze kledingreperateur. Had hem gesierd om gewoon te zeggen dat dit niet binnen zijn kunnen valt.

Ik moest stiekem wel erg lachen om de foto TS, je maak ook lekker al je rijbroeken kapot met die netjes :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:26

Oooh. En hij beseft niet dat mensen daar zitten?
En dan de andere kant ook vol gaatjes. Dan kan het geen zadelmaker zijn maar dit is echt erg.

Maar oké hoofdstel naar de schoenmaker heb ik ook afgeleerd moet ik zeggen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 19:35

pmarena schreef:
Het scheelt dat je bij autostoelen vast wel de nieten aan de onderkant van de kussens vast kan jassen waar je ze niet meer ziet..... of zou hij daar ook nieten er in jassen op de zitting := Wat een clown joh....

Maar nu heb je niet alleen een scheur maar ook nog gaatjes dus...ook op de voorheen onbeschadigde kant van je zadel...? -O-

Ja je moet het wel weten hoor, maar je ziet wel gaatjes... zo zonde, maar goed ben al blij dat dit niet 1 van mijn beste zadels is... en hij had er dus ook lijm onder gedaan, die nietjes moesten zorgen dat de lijm nog wat kon uitharden, maar daar heeft het mooi de kans niet voor gekregen, ik moest dus ook wat kleine lijmresten weg gaan krijgen...