Zoektocht naar een bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Zoektocht naar een bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:11

Na een of twee keer rijden weet ik het wel, eigenlijk na een paar minuten al met mijn paard. Die reageert heel direct.

Ik ben geen myler fan, ik heb laatst een fager bit getest bij LA Equistyle, als je daar een mail heen stuurt met je probleem kunnen zij aanraden wat mogelijk past en dat bit mag je dan een week testen.
Dochorse heeft eenzelfde service met diverse Sprenger bitten en ook bij Epplejeck kan je testen mits je het aangeeft bij aankoop.

Je bent dus niet afhankelijk van Myler voor de testservice.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:14

Levita schreef:
Ik kom mij hier ook melden met een jong paard. Hoe lang moet je een bit een kans geven? Ik heb een aantal weken met een Myler level 2 bit gereden van mijn instructrice, uiteindelijk een Myler level 1 aangeschaft. Nu was ze heel onrustig met haar hoofd en wilde niet het bit aannemen. Level 2 was ze daarin beter, maar ook niet heel erg fijn. Ze blijft onrustig tijdens het rijden. Kiezen enzo zijn allemaal nagekeken.

Moet ik level 1 langer een kans geven? Of kan ik beter terug naar level 2, of raden jullie een ander bitje aan? Voordeel van die Myler bitten is dat je ze weer kan inruilen bij de winkel.

Als je het al een paar weken hebt geprobeerd denk ik niet dat het wat is eigenlijk :n Jonge paarden vinden een simpel ongebroken bitje vaak ook fijn. Heb je dat al geprobeerd? Bijvoorbeeld het de Trust flexi of deze van BR: https://www.divoza.com/nl/br-combo-cont ... DSIBOOM+NL

Het trust bit kan je hier ook testen trouwens: https://www.dochorse.nl/trust-flexi-sof ... ester.html

Levita

Re: Zoektocht naar een bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:40

Bedankt voor de tips! Ik zal eens het ongebroken bitje proberen. :j