Perfect halster??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:23

Spikeandjax schreef:
office schreef:
Beter zou zijn als je de pony van de pony kan verlengen /verdikken .Is daar niks op te bedenken ?Kunsthaar invlechten bijv?

Bedoel je voor het halster invlechten? Dat is niet nodig want hij haalt hem niet af, puur veilig halster voor als hij zou blijven hangen

Vliegenfrontriem zonder halster zal ik eens bestellen!

Ik bedoelde eigenlijk dat je het beste geen halster ofzo om kan doen maar zn eigen natuurlijke vliegenbescherming verbeteren .Zijn eigen voor pluk op de een of andere manier verlengen

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:00

Spikeandjax schreef:
Super bedankt voor de antwoorden!

Indy vito: weet je of dit ook tegen muggen en dazen werkt? Vorig jaar een kort tijdje sudocreme gesmeerd en ben nu bang dat de dazen enzo wel gaan irriteren. Ponys zijn verhuisd en staan nu bij de eiken

Loeky01: zijn de bakstukken ook redelijk zacht? Bij de bakstukken zitten de meeste plekken, bont word helaas echt te heet.

Ja zijn heel zacht. Ik zal straks even kijken of ik een foto kan maken voor je. Het hele halster is onderlegd met hetzelfde spul waar het tegen het paard aan ligt. De metalen stukken zijn zo ontworpen dat ze praktisch geen contact maken met de huid van het paard.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:40

Loeky01 schreef:
https://www.agradi.nl/bucas-halster-dublin-navy.htm

Prettigste halster dat ik ooit gekocht heb. Pony had ook regelmatig schuurplekjes, maar niet meer met dit halster. Niet in de mate die jij benoemd overigens.

Helemaal mee eens. Stalgenootje had deze en vond het zo'n fijn licht en comfortabel halster dat ik nu alleen deze nog op heb. Nu ook geen schuurplekjes meer.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 14:55

Loeky01 schreef:
Spikeandjax schreef:
Super bedankt voor de antwoorden!

Indy vito: weet je of dit ook tegen muggen en dazen werkt? Vorig jaar een kort tijdje sudocreme gesmeerd en ben nu bang dat de dazen enzo wel gaan irriteren. Ponys zijn verhuisd en staan nu bij de eiken

Loeky01: zijn de bakstukken ook redelijk zacht? Bij de bakstukken zitten de meeste plekken, bont word helaas echt te heet.

Ja zijn heel zacht. Ik zal straks even kijken of ik een foto kan maken voor je. Het hele halster is onderlegd met hetzelfde spul waar het tegen het paard aan ligt. De metalen stukken zijn zo ontworpen dat ze praktisch geen contact maken met de huid van het paard.

Zou fijn zijn!

astrea

Re: Perfect halster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:13

Persoonlijk zou ik voor een weide halster gaan als je echt graag wil dat ze een halster om hebben.
Door het klittenband gaan ze veel makkelijker los als ze ergens achter blijven hangen. En je kunt er een vliegen frontriem aan maken.
Weet niet wat voor maat je nodig bent, heb namelijk nog wel een liggen mag je voor verzendkosten overnemen.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 15:38

Weidehalster heb ik zelf ook liggen maar vind hem net wat te scherp en past niet helemaal lekker, heb die van qhp.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:47

snorkel1986 schreef:
Indi_Vito schreef:
Aub nooit met een normaal halster op de wei, al zoveel lelijke wonden en ongelukken gezien. Je hebt speciale veiligheid halsters, zelf een beetje knutselen met een stukje bont of badstof en het is zacht.

We doen het hier al jaren.. nooit problemen behalve bij mensen die ze te ruim afstellen een goed passend halster kan weinig mee gebeuren.. daar past echt geen been tussen

Nee maar een hoefijzer of een tak of paaltje past er altijd tussen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:48

Spikeandjax schreef:
Weidehalster heb ik zelf ook liggen maar vind hem net wat te scherp en past niet helemaal lekker, heb die van qhp.

Tegen dazen niet maar die zitten niet in de ogen. Die zitten meestal op het lijf/hals. Tegen vliegen werkt het wel heel goed 2x per dag dikke laag er op.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:06

Spikeandjax schreef:

Weidehalsters zijn er in vele soorten/merken.
Ik ben ook geen fan van een kap dus heb ook veiligheidhalster met vliegenfrontriem, dan kun je zelfs nog kiezen om de oren ook te bedekken want ook daar zijn er verschillende soorten van

Zet idd geen paard met halster in stal of weide

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 11:38

Inmiddels van iemand een frontriem aangeboden gekregen zonder halster, die ga ik even proberen en anders ga ik een Bucas halster kopen met veiligheidsleertjes/ sudo smeren(wat ik dus vorig jaar ook deed en redelijk hielp op afschuren na)

Ik hoorde dus verschillende mensen over van die leertjes die bij het hangen makkelijk knappen, waar kopen jullie die? Ik kan die zo even niet vinden.

Edit: Bedoelen jullie zoiets? Product is alleen niet beschikbaar dus weet iemand een andere site?
https://www.agradi.nl/aviemore-by-shire ... -zwart.htm

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:45

Als je een paar verschillende halsters afwisselt krijg je ook minder schuurplekken omdat de druk vrijwel nooit op dezelfde punten ligt