Welke bandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 00:42

_lotteeee schreef:
Oh dat is super vervelend!
Ben benieuwd hoe de bandages bevallen :o

Snappen doe ik het ook niet maar die huid kan schijnbaar echt helemaal niets hebben.... Ik hoop heel hard dat iets van de bestelde bandages werkt anders heb ik geen idee wat ik nog voor hem kan doen ;(

rina

Re: Welke bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 01:18

Kwa onderlappen zweer ik altijd nog bij gewoon heel simpel wollen lappen. Kan je zelf op de gewenste maat maken, zacht, dempend en liggen gewoon altijd nog het mooiste om het been. En nog een groot voordeel ze kosten maar weinig, 1 wollen deken :D

Zit het littekenweefsel aan de binnenkant of buitenkant??

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 10:06

rina schreef:
Kwa onderlappen zweer ik altijd nog bij gewoon heel simpel wollen lappen. Kan je zelf op de gewenste maat maken, zacht, dempend en liggen gewoon altijd nog het mooiste om het been. En nog een groot voordeel ze kosten maar weinig, 1 wollen deken :D

Aan de binnenkant, anders kon ie het niet aantikken en was alles een stuk makkelijker ;)
Schijnbaar moet ik niet op 'wol' zoeken want dan krijg ik niets... Zal eens verder zoeken!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 10:08

Nu zie ineens bandages van acavallo. Combibandages maar het eerste deel is gel... Klinkt ook best interessant!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:58

Bielsje schreef:
rina schreef:

Aan de binnenkant, anders kon ie het niet aantikken en was alles een stuk makkelijker ;)
Schijnbaar moet ik niet op 'wol' zoeken want dan krijg ik niets... Zal eens verder zoeken!

Hahaha nee wollen onderlappen vind je ook niet in de winkel, die maak je zelf :D
Wollen deken meet je de hoogte uit die je nodig bent. Dan knip je alleen een klein stukje in en scheurt de rest. Dan krijg je mooist rechte onderlappen. En dan meet je hoeveel breedte je wilt, en ook daar alleen inknippen en de rest scheuren. Dat heb ik nog geleerd in Deurne.
Dat scheuren gaat echt heel makkelijk, en het kost je dus ook alleen een wollen deken. Die vind je normaal gesproken wel bij een kringloopwinkel, maar nu zou ik daarvoor kijken op marktplaats oid.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 16:41

Klinkt redelijk ingewikkeld Rina voor iemand zoals ik _O-

Die Back on Track dingen blijven toch vreemd... Vandaag omgedaan en de benen waren eronder kouder dan erboven :') Lijkt wel goed te gaan al heb ik ze nog maar 1x gebruikt dus ben erg benieuwd!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:48

En die back on track dingen. Dat waren die bandages in combinatie met de onderlap er aan vast? Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben. Zit echt in hetzelfde schuitje

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:50

Eerste x dat ik ze gebruikten vond ik ze ook raar. Maar ben erg blij met ze! Paard heeft beetje rare voorbenen, al wat ouder en met deze bandages om loopt hij ook stuk beter !

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 14:35

The_Cat schreef:
En die back on track dingen. Dat waren die bandages in combinatie met de onderlap er aan vast? Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben. Zit echt in hetzelfde schuitje

Het zijn de combi bandages inderdaad! Vandaag ga ik de gelbandages proberen... Gister bij mezelf even omgedaan en ik ben hoopvol!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 14:38

Freekieee schreef:
Eerste x dat ik ze gebruikten vond ik ze ook raar. Maar ben erg blij met ze! Paard heeft beetje rare voorbenen, al wat ouder en met deze bandages om loopt hij ook stuk beter !

Krijg je ze ook netjes om? Gister zag het er bij mij niet uit maar hopelijk is het oefening baart kunst :roll:

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:48

Bielsje schreef:
Freekieee schreef:

Krijg je ze ook netjes om? Gister zag het er bij mij niet uit maar hopelijk is het oefening baart kunst :roll:

Ja 1ste x moest ik ff wennen. Gelukkig al jaren gewend om te bandageren. Maar deze zijn toch wat anders. Maar oefenen baart kunst! Gewoon paar x achter elkaar doen. Dan moet t vast goed komen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:53

Bielsje schreef:
The_Cat schreef:

Het zijn de combi bandages inderdaad! Vandaag ga ik de gelbandages proberen... Gister bij mezelf even omgedaan en ik ben hoopvol!

Dan wacht ik nog even met bestellen tot jij tot een conclusie komt :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 18:54

The_Cat schreef:
Dan wacht ik nog even met bestellen tot jij tot een conclusie komt :D

Heel ingewikkeld allemaal hoor :')

Gister met die van BoT liep hij best goed, vandaag iets minder maar denk niet dat dat perse met zijn kogel te maken had... Hij heeft maanden niets gedaan dus misschien was ik iets te enthousiast met 2 dagen achter elkaar. Het gel gedeelte voelt goed, ze zijn makkelijk om te doen al plakt de gel wel aan elkaar, zitten netjes en de benen worden waren heel misschien ietsjes warmer maar echt heel minimaal! De gel beweegt absoluut niet op het been dus dat is wel een pluspunt!

Ik moet er nu nog 2 proberen maar ik verwacht dat als ik ooit weer echt met hem aan het werk kan, de BoT of de Acavallo favoriet zal worden. Zal wel even duren voor ik weet welke van de 2 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:50

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:43

Hmmm, als ik het zo lees ga ik de back on track bestellen dan. Die kan ik makkelijkbestellen, die acavallo zijn lastiger te verkrijgen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:47

Bielsje schreef:
Laat ik beginnen met dat ik weet dat bandages niet goed zijn 8-)

Maar, ik heb een paard met een verkleefd litteken op de kogel en alle peeskappen schuren wat niet wenselijk is. Ik heb een aantal top veeartsen en klinieken bezocht en uiteindelijk is eruit gekomen dat als ik nog iets met hem wil kunnen doen, dat met bandages moet.

Dus wat is de beste optie? De Kentucky absorb lappen met de repellent bandages houden de benen vrij koel maar de lappen zijn te lang. De Cal Rei onderlappen zijn luchtig maar lijken mij te dun om bescherming te bieden. Ik heb BR onderlappen die kort genoeg zijn maar de benen weer erg warm maken.

Nu zit ik te kijken naar bandages met wikkelbare onderlappen eraan vast. Equiline en Eskadron climatex. Iemand ervaring met deze en kan vertellen hoe ze bevallen?

Of is er een andere bandage die geweldig is? De hoogte mag max 28cm zijn, dat maakt het wat moeilijk :')

Je kunt hem ook laten laseren, dan gaat de verkleving los.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 00:00

janderegelaa schreef:
Bielsje schreef:
Laat ik beginnen met dat ik weet dat bandages niet goed zijn 8-)

Maar, ik heb een paard met een verkleefd litteken op de kogel en alle peeskappen schuren wat niet wenselijk is. Ik heb een aantal top veeartsen en klinieken bezocht en uiteindelijk is eruit gekomen dat als ik nog iets met hem wil kunnen doen, dat met bandages moet.

Dus wat is de beste optie? De Kentucky absorb lappen met de repellent bandages houden de benen vrij koel maar de lappen zijn te lang. De Cal Rei onderlappen zijn luchtig maar lijken mij te dun om bescherming te bieden. Ik heb BR onderlappen die kort genoeg zijn maar de benen weer erg warm maken.

Nu zit ik te kijken naar bandages met wikkelbare onderlappen eraan vast. Equiline en Eskadron climatex. Iemand ervaring met deze en kan vertellen hoe ze bevallen?

Of is er een andere bandage die geweldig is? De hoogte mag max 28cm zijn, dat maakt het wat moeilijk :')

Je kunt hem ook laten laseren, dan gaat de verkleving los.

Echt? Mij is juist verteld van niet aangezien ik dat als hoop had. Het zou de wondgenezing zelf iets versnellen maar verder zou ik er niets aan hebben...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 02:00

Als iemand het kan weten ben ik het. Probeer het maar. Als je me een PB stuurt met waar je woont kan ik je wel vertellen wie je moet hebben.