Ineke2 schreef:Dat zou kunnen, maar is niet eindeloos te doen hooguit 1 of misschien 2x
Mijn zadel 15x..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Ineke2 schreef:Dat zou kunnen, maar is niet eindeloos te doen hooguit 1 of misschien 2x
Mijn zadel 15x..
Zebrastreep schreef:Ik zit ook een beetje met dit verhaal. Ik ga dit jaar ook mijn jonge paar beleren. Ik ben van plan eerst het zadel te gebruiken van mijn andere paard dat moet wel passen.
En dan daarna een goed passend zadel aan te gaan schaffen. Dacht eerst ik laat mijn zadel van nu anders opvullen maar wil mijn oudje ook af en toe nog rijden omdat ze het nog wel leuk vindt om ritjes te maken.
Brainless schreef:Dan verschillen jij en ik (en met mij de fabrikant en zadelmaker) sterk van mening.
Mijn zadel is nog in prima staat.. mag ook wel voor een goed kwaliteitszadel, en wat heeft de rug van mijn paard te maken met het aanpassen van de boom?
Aansingelen, opstijgen enz is ook een "aanslag" op de boom en die kunnen er prima tegen om bepaalde krachten op te vangen.
Zebrastreep schreef:Ik zit ook een beetje met dit verhaal. Ik ga dit jaar ook mijn jonge paar beleren. Ik ben van plan eerst het zadel te gebruiken van mijn andere paard dat moet wel passen.
En dan daarna een goed passend zadel aan te gaan schaffen. Dacht eerst ik laat mijn zadel van nu anders opvullen maar wil mijn oudje ook af en toe nog rijden omdat ze het nog wel leuk vindt om ritjes te maken.
Eilatan schreef:Bedankt voor de input.
...... Het is al niet de makkelijkste. Ik ga hem ook even laten controleren vooraf door een fysio to be sure.
Poekkie schreef:Meisje op stal hier kocht een tweedehands zadel met ongeveer de goede pasvorm van een goed merk. Liet dat aanpassen door een zadelmaker en reed zo enkele maanden. Daarna weer de zadelpasser laten komen en als het zadel niet meer kon aangepast worden, werd het verkocht en werd er een ander tweedehands voor in de plaats gekocht.
Ze zorgde altijd supergoed voor de zadels en kon ze telkens aan minstens dezelfde prijs weer kwijt. Waren ook steeds merken die goed in de markt lagen, redelijk nieuwe wintec, thorrowgood, msfc, ... geen oude platgedrukte BR ofzo.