Welke veiligheidsbeugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:24

xLoki schreef:
De Bow Balance heb ik nooit mee gereden, maar ik betwijfel toch de veiligheid als je valt en je voet in de beugel blijft hangen... Zeker met zo'n stevig voetbed, zou ik bang zijn dat je mooie beweeglijke beugel dan lekker meedraait als je achter je paard aangesleurd wordt. := Nee, voelt denk ik niet goed...

Ik ben er nu 3x mee gevallen en ze buigen dus heel makkelijk waardoor er echt minieme kans is dat je blijft haken, ik vind ze super!

Fudge

Re: Welke veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:42

Safestyle. Ik heb met rubbers en vind het hele fijne beugels. Moest wel even wennen maar dat heb ik met alle beugels die net iets anders zijn. Wil nu niet meer anders en veiliger bestaat niet volgens mij.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:49

Ik heb de bow balance geprobeerd mar vond ze het geld niet waard.
De acavallo opera's geprobeerd, maar te plastic.
Nu de acavallo arena alu pro. Erg blij mee. Voor mn jonkie komt er ook zo'n set.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:29

Hier ook een liefhebber van de Safestyle beugels. Jaren geleden na de aankoop met rubber opzetstukje erop gereden, nu al jaren zonder. Qua budget goed te doen voor veiligheidsbeugels.
Let alleen op dat ze met de open kant naar je paard hangen, dan hangen ze in balans en blijf je makkelijk met je voet in de beugel Andersom niet. Vergissing zie ik regelmatig, denk omdat de meeste beugels met open kant en elastiek wel met de open kant naar buiten moeten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:18

Toen ik mijn safestyles kocht bestonden de rubberen opzetstukjes nog niet, heb ze ook nooit gemist en vind het zonder ook mooier. Inderdaad de open kant naar binnen toe.