Welk dressuurzadel raden jullie aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:35

bambi schreef:
_Nelleke_ schreef:
Geen ervaring mee maar ze zit wel bij jou in de buurt, verkoopt winter, tecna en 2e hands zadels dus die zou kunnen contacteren?

http://www.edelweiss-saddlery.nl/zadels/

Zij heeft nieuwe Wintec vanaf €665 liggen. Wat ze wel aanbood is een passervice en dan zelf op zoek gaan naar een tweedehands Wintec maar ik ben/was dus eigenlijk niet zo fan van Wintec waardoor ik dat eigenlijk al liet afvallen.

Ja alleen ze heeft wel meer dan dat, ik zag dat ze ook een thorowgood t8 dressuur heeft liggen voor 550,- en ze ook met 2e hands zadels werkt. Ik weet niet of je dat ook hebt gevraagd?

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 17:38

Jazeker, ik heb gevraagd naar tweedehands dressuurzadels voor een schappelijke prijs en zij gaf dus het Wintec verhaal. Maar kan altijd nog even contact opnemen.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:42

Ik denk eerlijk gezegd dat een Wintec niet gaat passen met deze schoft. Moet zeker een zadel zijn die geschikt is voor hoge schoft. Een kent&masters S-line HDR (hoge schoft) bijv. Dit zadel heeft ook een wisselbaar kopijzer, altijd handig! Heb ik lang plezier van gehad met mijn ruin met hoge schoft.

Afbeelding
Afbeelding

Even ter vergelijking van de rug/schoft

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 17:43

jesss_amigo schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat een Wintec niet gaat passen met deze schoft. Moet zeker een zadel zijn die geschikt is voor hoge schoft. Een kent&masters S-line HDR (hoge schoft) bijv. Dit zadel heeft ook een wisselbaar kopijzer, altijd handig! Heb ik lang plezier van gehad met mijn ruin met hoge schoft. [ [url=m/918FLV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gITmcb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even ter vergelijking van de rug/schoft

Oh, super deze informatie!! Dankjewel :j

98xsophiex98

Re: Welk dressuurzadel raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:18

Hier ook een paard met een hoge en lange schoft. Ik heb een stubben dressuurzadel er op gehad. Helaas door een blessure van mijzelf kan ik niet meer rijden met het dressuurzadel dus die staat tot mijn grote verdriet te koop.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:28

Thorowgood is de goedkopere variant van de kent & masters. Die heeft dezelfde boom maar gebruikt ander materiaal (kunststof aan de onderkant en leer aan de bovenkant).

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 18:30

Thorowgood klinkt als een goede kanshebber!

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:32

Ik heb de Bates Isabel Werth op een paard met zeer hoge schoft liggen (echt nog een stuk geprononcerder dan van het paard dat TS rijdt) en dat werkt prima! Dit zadel is ook als Wintec Isabel Werth te koop (wintec is de synthetische variant van de Bates).
En het zit heerlijk!

Maar bij een zadel zijn er altijd 2 zaken die moeten passen: het zadel moet op het paard passen en de ruiter moet fijn zitten op het zadel. Dus vergeet jezelf niet :D

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:41

Nog even qua comfort van een wintec: na 4 jaar wilde ik dan wel eens een ‘knap’ zadel, aangezien ik toch dacht, tja, supergoede prijs destijds, maar dan wil ik nu iets écht fijns.
En heb een Ideal Crown erop gehad en een Frank Baines en eerlijk gezegd (mensen gaan me nu niet geloven en me voor gek verklaren), maar de oude cheapie wintec zat een stúk lekkerder. Beide dure zadels een weekend te leen gehad, was goed op maat bij mij en pony, maar vond ik echt rottiger zitten.
Ik heb nu een Ninon Schutte en die vind ik dus wel echt fijner zitten. (En echt heeeeel mooi).

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:41

Ik heb ook een paard met hoge, lange schoft en ben erg happy met mijn Anatomica! Maar daar kom je, ook tweedehands, goed boven de 1000. Vergelijkbaar maar een stuk goedkoper, is de Euroriding Diamand. daar heb ik mee gereden tot mijn paard 7 was, omdat ik geen duur zadel wilde op een paard in de groei

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:07

Hier via corry stoker ook incl (aan)passen voor 450,- compleet klaar

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:38

bambi schreef:
Oh thanks!

De laatste keer dat ik op een Wintec zat is inderdaad ook alweer 20 jaar geleden...

Ik dacht ook dat ik geen kunststof zadel wilde, tot ik bij een zadelmaker talloze zadels heb gepast op mijn pony en niks paste, behalve de Wintec. En die zat gewoon superlekker ook nog! Zeker als het al even gelden is dat je op een Wintec zat, zeg ik: gewoon proberen. Overigens heb ik een nieuw zadel gekocht, maar 2e hands is er ook veel te koop. HEt voordeel van WIntec is dat het zadel aan alle kanten aan te passen is.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:23

bambi schreef:
Blijft een prestige sport he :D

An sich niet erg maar omdat het niet mijn eigen paard is (en we bezig zijn met grote verbouwing + bruiloft) vind ik het wel erg veel geld. Maar wie weet valt er nog iets te ritselen met de eigenaar :7

Haha ik heb het zadel ook uit de bruiloftspot betaald :Y) na heel lief mijn aanstaande aangekeken te hebben.

Maar ik snap het helemaal hoor... dure uitgaven kunnen nou eenmaal niet altijd -O-

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:29

Ik heb een thorowgood voor een paard met vergelijkbare schoft. Wel zorgen dat je een High wither hebt, de T8 dressuur is een fijn zadel, niet te duur en 2de hands te vinden! Kans bestaat ook dat het makkelijk aan te passen is voor een volgend paard dus dat is ook fijn.

Afbeelding
Afbeelding

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:56

Ik heb een crosby Collegiate dressuurzadel met verwisselbare boom. Heel blij mee, alleen nu is de M-W boom uitverkocht en die heb ik nou net nodig :(

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 10:57

Annemarievzr schreef:
Ik heb de Bates Isabel Werth op een paard met zeer hoge schoft liggen (echt nog een stuk geprononcerder dan van het paard dat TS rijdt) en dat werkt prima! Dit zadel is ook als Wintec Isabel Werth te koop (wintec is de synthetische variant van de Bates).
En het zit heerlijk!

Maar bij een zadel zijn er altijd 2 zaken die moeten passen: het zadel moet op het paard passen en de ruiter moet fijn zitten op het zadel. Dus vergeet jezelf niet :D

Dankjewel, dat klinkt veelbelovend. Als het straks weer kan ga ik even proefzitten *\o/*

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 10:57

Nienkje_H schreef:
Nog even qua comfort van een wintec: na 4 jaar wilde ik dan wel eens een ‘knap’ zadel, aangezien ik toch dacht, tja, supergoede prijs destijds, maar dan wil ik nu iets écht fijns.
En heb een Ideal Crown erop gehad en een Frank Baines en eerlijk gezegd (mensen gaan me nu niet geloven en me voor gek verklaren), maar de oude cheapie wintec zat een stúk lekkerder. Beide dure zadels een weekend te leen gehad, was goed op maat bij mij en pony, maar vond ik echt rottiger zitten.
Ik heb nu een Ninon Schutte en die vind ik dus wel echt fijner zitten. (En echt heeeeel mooi).

Grappig, dat het zo kan verschillen per ruiter

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 10:58

Tango1979 schreef:
Ik heb ook een paard met hoge, lange schoft en ben erg happy met mijn Anatomica! Maar daar kom je, ook tweedehands, goed boven de 1000. Vergelijkbaar maar een stuk goedkoper, is de Euroriding Diamand. daar heb ik mee gereden tot mijn paard 7 was, omdat ik geen duur zadel wilde op een paard in de groei

als het mijn eigen paard was geweest dan was dit een mooie optie maar €1000 voor 2 keer per week rijden vind ik te veel

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 10:59

snorkel1986 schreef:

Dat is een mooie prijs! Heb je haar contact gegevens voor mij?

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 10:59

De laatste keer dat ik op een Wintec zat is inderdaad ook alweer 20 jaar geleden...
[/quote]

Ik dacht ook dat ik geen kunststof zadel wilde, tot ik bij een zadelmaker talloze zadels heb gepast op mijn pony en niks paste, behalve de Wintec. En die zat gewoon superlekker ook nog! Zeker als het al even gelden is dat je op een Wintec zat, zeg ik: gewoon proberen. Overigens heb ik een nieuw zadel gekocht, maar 2e hands is er ook veel te koop. HEt voordeel van WIntec is dat het zadel aan alle kanten aan te passen is.[/quote]

Precies, ik moet gewoon passen en dan zeker ook een nieuwer model Wintec!

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 11:00

k_m schreef:
Ik heb een thorowgood voor een paard met vergelijkbare schoft. Wel zorgen dat je een High wither hebt, de T8 dressuur is een fijn zadel, niet te duur en 2de hands te vinden! Kans bestaat ook dat het makkelijk aan te passen is voor een volgend paard dus dat is ook fijn.

[ [url=m/PN3ClF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EwzY8y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk inderdaad dat het een thorowgood of Wintec gaat worden!

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:23

Ik heb goede ervaringen met Lahbib van de Gouden Naald.(Heerhugowaard)
Die is ook dealer van Bates en Wintec zie ik op zijn website.
Die zou je misschien ook nog even kunnen contacten of hij wat binnen je budget heeft liggen.

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 11:38

Dat zit inde buurt, thanks!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:24

bambi schreef:
snorkel1986 schreef:

Dat is een mooie prijs! Heb je haar contact gegevens voor mij?

Google haar maar dan heb je alles bij de hand ( zadel heeft wel een verkleuring en een beschadiging maar vind ik niet erg