Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Capriootje schreef:Ik denk dat daar niet 1 duidelijk antwoord op is maar het afhankelijk is van een aantal factoren. Zoals wat voor beschermers, goedkope peesbeschermers, zacht 3in 1 of goede ventilerende. Maar ook hoe strak ze zitten, hoe goed ze passen en hoe gevoelig je paard z’n huid is.
Dilan93 schreef:MirandaMalik schreef:Ooh ik ben één keer mijn bandages vergeten af te doen in mijn behoorlijk lange paarden 'carrière' (bijna 45jr) ik was toen afhankelijk van de fiets en moest drie kwartier ofzo, was ik thuis, bedacht ik me dat ik ze om had gelaten.
Mijn moeder woonde vlak bij stal dus had ik haar gebeld en zij heeft ze toen afgehaald.
Gelukkig had ik nog wel aan gedacht.
Dilan93 vind ik raar hoor, je laat het dan toch niet zitten..
Al vind je het vervelend dan laat je het paard zo niet staan.
Nee idd, ik app in zo'n geval altijd even naar de eigenaar om te vragen of het de bedoeling is. En als ik dan, net als toenmalig stalgenoot, daar op stal werk, is het een kleine moeite om ze af te doen.
Was ook geen vleesetend monster ofzo waarbij ze de box in moest
Dilan93 schreef:Jeetje lekkere stalgenoot. Ongelooflijk.Ik ben het eens vergeten, kreeg ik op school een appje: je paard heeft zn peeskappen van vanochtend nog om. Kwam na school op stal, had ie ze nog om. Was een kleine moeite voor mn stalgenoot om ze even af te doen en aan mn dekenrek te hangen. Of voor de box neer te gooien als ophangen teveel moeite was...
Gypsy schreef:Dit is de goden verzoeken natuurlijk maar nee ik vergeet eigenlijk nooit at dankzij mijn neurotische inslag.
Als het vriest krijgt sowieso 1 van mijn paarden hoefschoenen en transportbeschermers om ivm winterbevangenheid. Ik had verwacht dat ze die met haar zelfstandige karakter vakkundig zou versnipperen maar tot nu toe * klopt af * laat ze ze keurig om en levert het ook geen problemen op.
anjali schreef:Nicjuh_ schreef:Fijn dat ze toch af waren! Mijn vorige paard trok ze idd ook af. Deed hij soms in de wei ook al
Het feit dat paarden proberen ze te verwijderen is wel het bewijs dat ze er last van hebben.Er kan toch ook zand onder gaan zitten wat schuurt.
Heleennn schreef:Gypsy schreef:Dit is de goden verzoeken natuurlijk maar nee ik vergeet eigenlijk nooit at dankzij mijn neurotische inslag.
Als het vriest krijgt sowieso 1 van mijn paarden hoefschoenen en transportbeschermers om ivm winterbevangenheid. Ik had verwacht dat ze die met haar zelfstandige karakter vakkundig zou versnipperen maar tot nu toe * klopt af * laat ze ze keurig om en levert het ook geen problemen op.
Wat is winterbevangenheid?
dorothea schreef:Slmt9 schreef:Ik zou kijken naar beschermers met mesh. Dat vind ik verreweg het best ademende materiaal.
Daar heb ik wat aan. Dank je wel! Ik ga op zoek.
Ter info: de kappen waren af, zoals ik hoopte en dacht. De staleigenaresse heeft gisteravond laat nog even voor me gekeken!