Peesbeschermers vergeten af te halen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:53

Wij hadden een klant die ze weken 24/7 heeft laten om zitten toen hij de dag en nacht groep in ging -O- .

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:02

ruitje schreef:
Wij hadden een klant die ze weken 24/7 heeft laten om zitten toen hij de dag en nacht groep in ging -O- .

Goede manier om de benen goed te houden. :+

Dilan93 lekker verantwoordelijkheidsgevoel..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:08

Capriootje schreef:
Ik denk dat daar niet 1 duidelijk antwoord op is maar het afhankelijk is van een aantal factoren. Zoals wat voor beschermers, goedkope peesbeschermers, zacht 3in 1 of goede ventilerende. Maar ook hoe strak ze zitten, hoe goed ze passen en hoe gevoelig je paard z’n huid is.

En in hoeverre de benen van je oplopen op stal. Bij paarden die in meer of mindere mate last hebben van stalbenen zullen de sluitingen eerder gaan knellen en krijg je drukplekken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:15

Dilan93 schreef:
MirandaMalik schreef:
Ooh ik ben één keer mijn bandages vergeten af te doen in mijn behoorlijk lange paarden 'carrière' (bijna 45jr) ik was toen afhankelijk van de fiets en moest drie kwartier ofzo, was ik thuis, bedacht ik me dat ik ze om had gelaten.
Mijn moeder woonde vlak bij stal dus had ik haar gebeld en zij heeft ze toen afgehaald.
Gelukkig had ik nog wel aan gedacht.

Dilan93 vind ik raar hoor, je laat het dan toch niet zitten..
Al vind je het vervelend dan laat je het paard zo niet staan.

Nee idd, ik app in zo'n geval altijd even naar de eigenaar om te vragen of het de bedoeling is. En als ik dan, net als toenmalig stalgenoot, daar op stal werk, is het een kleine moeite om ze af te doen.

Was ook geen vleesetend monster ofzo waarbij ze de box in moest :+

Ik zie ook wel eens iets bij het paard van iemand anders waarvan ik dan denk,is dat nu de bedoeling????Maar ik wil me niet ongevraagd bemoeien...Want je weet de reden niet.

Nicjuh_

Re: Peesbeschermers vergeten af te halen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:21

Ik kan me niet voorstellen dat er peesbeschermers zijn die goed ventileren, zodat je ze op stal aan kan laten. Harry's horse heeft er wel met gaten erin, maar de sluitingen voor kunnen nooit fijn blijven zitten naar mijn idee.
Mocht het gebeuren, goed koelen en de zwelling eruit stappen als ze niet kreupel zijn. Succes, hopelijk valt het mee

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:29

Anjali, ik vind dat geen bemoeienis, maar betrokkenheid. Vind het zelf fijn als anderen mijn paard een beetje in de gaten houden. En ervaar dat andersom ook eigenlijk altijd zo

En als ik een appje stuur met "goh ik zie dat ie zn beschermers nog om heeft, was dat de bedoeling?", dan weet ik bij een antwoord ook gelijk dat betreffende paarden ze wel of niet om moeten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:36

Als ik ze zou vergeten afdoen kan ik ze de volgende dag ergens uit de waterbak vissen of uit de takken van de bomen trekken denk ik :’) Mijn paard zou het nooit kunnen weerstaan om die dingen volledig uit mekaar te scheuren denk ik haha! Ik ben het vroeger als kind wel eens vergeten op de manege, was gelukkig een witte pony maar de baas heeft me toen wel gezegd dat ze er inderdaad witte haren van krijgen! Maar de dag nadien is wel een beetje bijzonder ja. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:42

Dilan93 schreef:
Ik ben het eens vergeten, kreeg ik op school een appje: je paard heeft zn peeskappen van vanochtend nog om. Kwam na school op stal, had ie ze nog om. Was een kleine moeite voor mn stalgenoot om ze even af te doen en aan mn dekenrek te hangen. Of voor de box neer te gooien als ophangen teveel moeite was... :=
Jeetje lekkere stalgenoot. Ongelooflijk.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:06

Ik zou kijken naar beschermers met mesh. Dat vind ik verreweg het best ademende materiaal.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:25

Dit is de goden verzoeken natuurlijk maar nee ik vergeet eigenlijk nooit at dankzij mijn neurotische inslag.

Als het vriest krijgt sowieso 1 van mijn paarden hoefschoenen en transportbeschermers om ivm winterbevangenheid. Ik had verwacht dat ze die met haar zelfstandige karakter vakkundig zou versnipperen maar tot nu toe * klopt af * laat ze ze keurig om en levert het ook geen problemen op.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 17:32

Slmt9 schreef:
Ik zou kijken naar beschermers met mesh. Dat vind ik verreweg het best ademende materiaal.

Daar heb ik wat aan. Dank je wel! Ik ga op zoek.

Ter info: de kappen waren af, zoals ik hoopte en dacht. De staleigenaresse heeft gisteravond laat nog even voor me gekeken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:55

Van een nachtje gaan ze niet stuk tenzij je heel beroerd zittende beschermers hebt. Hier eentje met een extreem gevoelig velletje. (Met veel moeite beschermers gevonden waar hij geen kale plekjes van krijgt) en die heeft ook wel eens een nachtje met zijn beschermers gestaan. :o Niks aan het handje.

Er is inderdaad wel een kans dat ze ze zelf af doen en dat overleven veel beschermers dan weer niet. :=

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:38

Als de elastieken niet te strak aangetrokken zijn kan je geluk hebben. Drukplekken komen altijd op de voorbenen waar het vel direct over het bot loopt onder de elastieken. Zelf ook een keer gehad bij mijn eerste paard, pffff; wat baalde ik daarvan zeg! Was een goeie les, want het is nooit weer gebeurd.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:49

Ik moet er wel bij zeggen. Ik heb cross beschermers van arma voor dagelijks gebruik. Die ademen goed en er zit ook geen elastiek in de sluiting dus ik kan ze nooit echt strak aantrekken.
Die van mij had ik per ongeluk met goedkope in de stal gezet en met 10 min was 1 af en de ander voor de helft gesloopt :+

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:58

Fijn dat ze toch af waren! Mijn vorige paard trok ze idd ook af. Deed hij soms in de wei ook al

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:13

Gypsy schreef:
Dit is de goden verzoeken natuurlijk maar nee ik vergeet eigenlijk nooit at dankzij mijn neurotische inslag.

Als het vriest krijgt sowieso 1 van mijn paarden hoefschoenen en transportbeschermers om ivm winterbevangenheid. Ik had verwacht dat ze die met haar zelfstandige karakter vakkundig zou versnipperen maar tot nu toe * klopt af * laat ze ze keurig om en levert het ook geen problemen op.

Wat is winterbevangenheid?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:54

Nicjuh_ schreef:
Fijn dat ze toch af waren! Mijn vorige paard trok ze idd ook af. Deed hij soms in de wei ook al

Het feit dat paarden proberen ze te verwijderen is wel het bewijs dat ze er last van hebben.Er kan toch ook zand onder gaan zitten wat schuurt.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:33

Mwha, kan ook zijn dat ze met hun hoofd tegen benen aan schurken en zo ze half af doen ofzo

Je hebt wel van equilibrium, woofwear en le mieux turnout boots, daarvan zou het denk ik minder erg zijn/voor gemaakt zijn?
Mijn pony stond s nachts altijd met sokken aan wanneer ze in een stal moest vanwege heftige stalbenen, waren vgm van Equicrown @Dinali denk dat dat zelfde soort is als waar je naar refereerde maar dan met rits. Nooit problemen mee gehad en toch arabieren huid. Waren echt geweldige dingen. Denk wel dat harde schaken bijvoorbeeld minder fijn zijn, zeker van de BR 3 in 1 schalen.

Anderzijds; bandages met lappen worden wel heel vaak gebruikt bij stalbenen of blessures

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:27

anjali schreef:
Nicjuh_ schreef:

Het feit dat paarden proberen ze te verwijderen is wel het bewijs dat ze er last van hebben.Er kan toch ook zand onder gaan zitten wat schuurt.

Nou die van mij spoel en droog ik altijd af dus daar zit echt geen zand tussen.
Maar die van mij is ook nog een puber dus alles waar die mee kan spelen vindt hij helemaal geweldig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:45

Heleennn schreef:
Gypsy schreef:

Wat is winterbevangenheid?

https://paardenhoeven.info/blog/2017/01 ... angenheid/

Paard een paar jaar terug, alle symptomen van hb, zonder op de wei geweest te zijn, midden in de winter, niet te dik, geen verandering van voer. Da en ik stonden voor een raadsel over hoe of waarom. Tot ik 2 jaar later ofzo een artikel over winterbevangenheid las en alles op zijn plek viel. Mijn eigenwijze dodo gaat gaat echt alleen bij code rood schuilen. Ik zou haar in principe ook op stal kunnen zetten bij vorst, maar ik weet dat ze liever buiten blijft en met haar "snowboots" gaat dat prima.
Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:33

Daar had ik nog nooit van gehoord! Bijzonder zeg ik wist helemaal niet dat dit kon. Wel een geluk dat het met de beschermers dan wel lukt!

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:42

dorothea schreef:
Slmt9 schreef:

Daar heb ik wat aan. Dank je wel! Ik ga op zoek.

Ter info: de kappen waren af, zoals ik hoopte en dacht. De staleigenaresse heeft gisteravond laat nog even voor me gekeken!

Als je zo bang bent ze te vergeten zou ik het anders aanpakken;
Leg je sleutels van je fiets/auto of t slotje van je kast op de (uiteraard vaste) plek van je beenbeschermers. Dan kun je het niet meer vergeten..

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 23:10

Dat is ook een goeie ja.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:46

Mijn merrie heeft een tijd speciale beschermers voor op stal gedragen ze haalde haar kogels steeds open die heeft ze ruim 3 jaar gedragen en nooit een wit plekje op haar been daarvan gekregen.