Ervaring zadel aanschaffen in coronatijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

Re: Ervaring zadel aanschaffen in coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:21

Mijn nieuwe zadel ook in april gekocht, super snel geleverd (Albion). Denk ook dat dit echt van de zadelmaker en merk af hangt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:10

Muze schreef:
Ik ben wel benieuwd of dit allemaal dezelfde zadelpasser betreft.. en wie dit dan is..

Ik denk het niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:19

Even vanuit de andere kant.
Veel zadelmakers in de UK zijn echt een horror kwa leveren. „Helaas“ leveren ze wel goed werk.
Ik weet dat veel nog niet zo mondige verkopers niet goed durven zeggen dat het onder normale condities al rustig 10 weken kan duren.
Zelf gaf ik altijd 12-14 weken aan en dan viel het meestal mee. Echter heb ik ook wel eens 2x iets retour moeten doen door verkeerde kleur bijvoorbeeld en dat heeft in zijn geheel 6 maanden geduurd voor het goed was %)
Dat was nog zonder covid :))
Om die reden gaf ik altijd een leenzadel af en gaf een waarschuwing vooruit. Dat vereist echter een bepaalde moed om ook te kunnen accepteren dat de klant dan besluit om ergens anders te kopen waar het sneller gaat.

Ik doe het nu niet meer, maar ik zou nu ook anders gewoon geen bestellingen uitgedaan hebben eerlijk gezegd. De meeste zijn al tijden dicht of werken met halve bezetting. Anderzijds wil je ook niet dat ze kapot gaan, er zijn al niet veel goede meer, het is lastig.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:55

Ik heb in augustus een zadel besteld, 3 maanden levertijd, fabriek ging in tussentijd nog dicht, zou eigenlijk niet voor januari worden en de zadelmaker kon daar echt niets aan doen... Ook weinig communicatie maar goed je weet dit wel als je in deze tijd besteld. Mijn zadel is toch compleet onverwacht op tijd opgestuurd, wat de zadelmaker pas wist toen het zadel daar voor de deur stond.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 03:41

Ik betaal niks voordat ik het zadel op mijn paard heb gehad. Ik ken het zadelmakers die van alles beloven, en maatwerk wat bekent dat het fantastische zou passen, maar is allemaal theorie. De praktijk kan zomaar anders zijn.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 05:44

Een paar bij mij op stal moeten ook altijd zo lang wachten op een zadel, of aanpassingen aan het zadel. Niet alleen in coronatijd, maar voor die tijd ook al. De dag dat ik zo lang op een zadel ga wachten, gaat niet komen..