Dennis schreef:Ja, idd.
Bedankt, goed om te weten!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sas_Mon schreef:ik zou de dunste kiezen voor nu, geen idee hoe dik de MHS is maar ik zou voor die of het bokkebitje gaan. 14mm is al weer dikker en die scharen van de Harry's Horse zouden wel eens heel groot kunnen uitvallen op zo'n klein koppie.
Dennis schreef:Ik zou eerst die 3e proberen.
Ik heb de zelfde met RVS mondstuk liggen, 2 ponys doen het er prima op.
Hilary schreef:Die MHS is mooi dunAls die in de maat voor mijn paard zou bestaan, zou ik die zelf ook willen proberen (maar helaas).
JudithO schreef:Hier ook een ruintje op een bokkebitje gehad, maar altijd veel onrust. Een paar jaar geleden overgegaan op een halve knevel van Myler (speciale mini-maat) en echt hemels!
Dus ik zou ook de derde eerst proberen. Succes!
(En wat een ontzettend leuke pony heb je)
Nyaleti schreef:Koper is ook iets mee toch? Dat ze dat fijner in de mond vinden, een smaakje los laat en ze daardoor het bit makkelijker accepteren? Hoe zat het ook alweer?![]()
Bokkebitje lijkt mij niks. Schaart dat in de bovenste lichtoog ook al?
De 2e van HH ziet er erg grof uit, maar kan ook een grote maat zijn dan 10,5cm.
Die van mij is braaf op straat dus dan heb ik de leidsels door het bit zelf. in de wei kan hij pittig zijn en dan haal ik de leidsels door het middelste heen, geeft mij een fijner gevoel en ben blij dat ik die optie heb.
Ik zou ook voor de laatste gaan. Die ziet er mooi dun en fijn uit
JudithO schreef:Ik heb het myler bitje wat je hierboven geplaatst hebt, daar ben ik dus erg tevreden over.
Over het hoofdstel kan ik niks zeggen. Ik heb die in maat shet voor mijn merrie en hij valt heel groot.
Maar ik durf niet te zeggen of dat voor de mini ook zo is.
Lori schreef:De 3de is deze dat ik bedoelde op de eerste pagina
Die myler doen het ook veel pony's goed op al is het systeem voor sommige pony's te veel maar dat kan je enkel weten met testen.
fenijro_tani schreef:Oke! Wat fijn en duidelijk uitgelegd.
Heb jij een Liverpool met tongboog of niet?
fenijro_tani schreef:Wat vinden jullie van dit hoofdstel?
Lys_PPA schreef:fenijro_tani schreef:Oke! Wat fijn en duidelijk uitgelegd.
Heb jij een Liverpool met tongboog of niet?
Zonder tongboog.fenijro_tani schreef:Wat vinden jullie van dit hoofdstel?
Is de neusriem onafhankelijk verstelbaar van het bit? Ik had meerdere hoofdstelletjes liggen en mijn instructeur heeft me aanbevolen om het hoofstelletje te nemen waarbij neusriem afhankelijk verstelbaar is van het bit.
bora schreef:Informeer voor een hoofdstel eens bij https://www.nicolevoormenners.nl
Zij heeft meerdere merken met kleine hoofdstellen. En geeft fijn advies.
Nyaleti schreef:Shop > tuigen en onderdelen.
Hoofdstellen staan vooral per merk, Zilco & Ideal.
https://nicolevoormenners.nl/product/hb-tuig-hoofdstel/
Deze is van Harry & Hector, dat is een merk voor de kleintjes. Beetje ongelukkige foto denk ik maar ziet er wel mooi smal uit![]()
Je kan haar het beste even een berichtje doen met wat ze momenteel heeft in mini maat. Ze is ook altijd zo vrij om je advies te geven
Nyaleti schreef:Shop > tuigen en onderdelen.
Hoofdstellen staan vooral per merk, Zilco & Ideal.
https://nicolevoormenners.nl/product/hb-tuig-hoofdstel/
Deze is van Harry & Hector, dat is een merk voor de kleintjes. Beetje ongelukkige foto denk ik maar ziet er wel mooi smal uit![]()
Je kan haar het beste even een berichtje doen met wat ze momenteel heeft in mini maat. Ze is ook altijd zo vrij om je advies te geven