Benen kleine kinderen vastzetten in zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:44

Bij die bandjes vd springfoto zie ik nergens dat het echt vast vast zit. Misschien is het daar wel mode...of een andere functie? Want al zit je aan je beugelriem vast de enige functie is dat als je uit je beugel schiet deze niet rond gaat zwaaien. Verder zie ik geen functie dat je steviger zou zitten ALS het vast zit. Je wordt niet in het zadel geduwd of vast gelegd met je been wat ik zie.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 10:51

Gini schreef:
Ik maakte dezelfde bedenking als Luf_Midnight. De bandjes kunnen los van het zadel, dus waarschijnlijk is het geen heel stevige verbinding en zal het ook eerder dienen om kinderen een juiste beenhouding aan te leren in plaats van een kind echt op de plek te houden bij calamiteiten. Ik denk dat ze met de druk die bij een val komt kijken wel losschieten.
Als het daadwerkelijk werkt en het kind nu een stille beenligging heeft t.o.v. klapperende en stompende benen, dan zie ik er niet iets slecht in. Zijn er meerdere wegen naar Rome om een stille beenligging te verkrijgen? Uiteraard.

Ja precies, dat zou kunnen inderdaad. Die bandjes nog om de benen na het rijden kwam ik ook pas vanmorgen tegen.
Ik kan mij ook absoluut niet voorstellen dat het anders op wedstrijden toegestaan zou zijn..

Als hulpmiddel heb ik er dan ook zeker geen problemen mee, mits veilig en niet hinderend voor de pony (maar dat lijkt mij juist niet in dit geval).

Ben erg benieuwd, hopelijk komt er iemand met het antwoord

Lon

Re: Benen kleine kinderen vastzetten in zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:58

Die bandjes herkende ik uit oude Engelse boeken over paardrijden. Ze heten "jodhpur garter straps" (ik moest het googelen), en zijn bedoeld om te voorkomen dat dit type rijbroek opkruipt en niet om aan het zadel vast te maken.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:11

Lon schreef:
Die bandjes herkende ik uit oude Engelse boeken over paardrijden. Ze heten "jodhpur garter straps" (ik moest het googelen), en zijn bedoeld om te voorkomen dat dit type rijbroek opkruipt en niet om aan het zadel vast te maken.

Inderdaad, dit is om de broek op zijn plek te houden zonder dure jodhpurs te kopen iedere keer. Zitten dus absoluut niet vast en worden heel veel gebruikt door kinderen in Engeland en Amerika.

MaaikeMarlou

Re: Benen kleine kinderen vastzetten in zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 10:08

Jullie zijn mij net voor! Ik had het gevraagd aan iemand in Amerika en inderdaad. Ze zei dat het wordt gebruikt door kinderen die te klein zijn om rijlaarzen te dragen en het is volgens haar een soort symbool geworden dat ze ze niet kunnen dragen..

Waarschijnlijk toch anders dan wat ik hier in NL op een paar filmpjes tegen kwam, die kinderen leken in galop wel degelijk vast te zitten, maar dat staat hier dus los van!