Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xLiez schreef:Ik zou zeggen Zaldi maar die heb je al. Ik heb precies zo’n rug bij mijn pony. Vanalles getest maar de zaldi new kent 2g lag het best. Hoe zitten de singelstoten aan je zadel? Dat wil ook nog wel eens verschil maken!
ellenimar schreef:al bij Ninon Schutte geinformeerd?
Wildgirl schreef:Heb je al eens aan een staartriem of een voorsingel gedacht? Een opbollende rug tijdens het werk mag geen schuivend zadel geven en dit zal ook niet gebeuren indien het zadel goed past. Er moeten vast zadelmakers zijn met barokke paarden kennis, volgens mij heeft zadelmakerij westeind ook een eigen lijn hiervoor.
KellyR schreef:Een zadel van Deuber?
Speciaal voor de barokke rassen en juist wat minder geschikt voor de hoge schoften en meer voor de bredere types.
Het zadel is traploos verstelbaar en dus makkelijk aanpasbaar.
Volgens mij had HorseStuff and More nog 1 of 2 zadels die gebruikt zijn voor het testen en er nu tegen gereduceerd tarief uit mogen.
Ze heeft inmiddels ook andere merken liggen, misschien heeft ze het perfecte zadel
Lola96 schreef:Ik heb even gekeken naar de Startrekk Espaniola maar dat is niet helemaal waarnaar ik op zoek ben.
Niet qua model maar ik ben eigenlijk ook niet zo'n voorstander van boomloos.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu zelfs dat wel overweeg om te proberen.
Dan zou ik eerder kiezen voor een Heather Moffett Flexxee zadel, toevallig hier ook iemand die daar ervaring mee heeft?
ZoeyDercks schreef:PRE ook zoals ik zie?
Marielle Rovers van Equimaro is hoofddealer Dabbs in Nederland, zij heeft zelf ook PRE's.
Ik heb zelf een Dabbs Elegance? op mijn PRE liggen.
Daphneeeej schreef:Lola96 schreef:Ik heb even gekeken naar de Startrekk Espaniola maar dat is niet helemaal waarnaar ik op zoek ben.
Niet qua model maar ik ben eigenlijk ook niet zo'n voorstander van boomloos.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu zelfs dat wel overweeg om te proberen.
Dan zou ik eerder kiezen voor een Heather Moffett Flexxee zadel, toevallig hier ook iemand die daar ervaring mee heeft?
Heb zelf ook naast de Espaniola een HM Flexee, zijn ook prima zadels voor jou type paard.
Lola96 schreef:ZoeyDercks schreef:PRE ook zoals ik zie?
Marielle Rovers van Equimaro is hoofddealer Dabbs in Nederland, zij heeft zelf ook PRE's.
Ik heb zelf een Dabbs Elegance? op mijn PRE liggen.
Dank voor de tip, die naam heb ik idd vaker voorbij horen komen in PRE land.
Ik ga eens naar de Dabbs informeren, wat voor rug heeft jouw PRE? Ook kort en week?
Lola96 schreef:Matheno schreef:Mijn paard heeft een onmogelijke rug. Ontzettend veel geld gespendeerd aan verschillende zadels, maar toch lag het allemaal niet goed.
(Rond de schoft bijv. Maat 38 en rond de rug 30, met daarbij een hele hoge lange schoft)
Ik heb nu een DK zadel, en deze ligt perfect. Is met allemaal verschillende lucht compartimenten en dus op elk paard passend te krijgen, mocht ik ooit een ander paard kopen.
[ [url=m/ZgCvA5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit zadel heb ik idd overwogen, ik kon er tweedehands eentje overnemen maar dat schijnt nogal een dingetje te zijn om daar een goede zadelmaker voor te vinden, net als Schleese en het schijnt, heb ik me laten vertellen, dat als daar niet de juiste zadelmaker aan heeft gezeten de zadels scheef trekken en niet meer recht te krijgen zijn.
Maar het klonk idd heel aantrekkelijk en het zijn prachtige zadels!
siskeh schreef:De Espaniola is meende ik te testen bij Becidor
Ik ga niet zeggen dat het dé oplossing is, maar ik zou hem zeker niet wegstrepen.
Het is écht niet een zadel wat je zo ff dubbel vouwt. Ik weet ook dat het boomloos heet, maar er zit een leren boom in,en een kopijzer welke ook op maat moet. (of je moet 1 met verstelbaar kopijzer/vork hebben)
Heeft je huidige zadel opties voor het verleggen van de singelstoten? Zo ja,welke optie gebruik je nu?
Wiske2 schreef:Ik zou een hulsebos wb3 met vierkante lepel nemen. Dat was bij mijn paard met weke rug het enige dat niet schoof. Ik heb er 20 uitgeprobeerd.
Omdat de luxe had ze uit te proberen heb ik er echt veel geprobeerd.
Fryso ging ook maar daar zat ik zelf niet lekker op.