Fortitude schreef:Hier ook een ingewikkeld gebouwd paard. Passend zadel is van levensbelang, ik heb een traploos verstelbaar zadel (Signum) en kan het meteen merken als ik een kwartslag moet draaien, dan schuift de hele bende naar voren ongeacht de singel.
Dat terzijde, ik heb een Affinity Dressage singel (via zadelmaker aangeschaft) en een Mattes crescent. Ik gebruik eigenlijk standaard de Affinity Dressage, alleen als paard lief echt te dik wordt de Mattes, maar die is vrij breed dus vind die andere wel fijner.
Verder geprobeerd; prolite narrow, FRA supersingel, neopreen singel recht, goedkope neopreen banaan van Pfiff, anatomisch gevormde singel (merk weet ik niet meer), Pfiff Dudley. Prolite was echt de grootste miskoop die ik gedaan heb.
Bedankt voor je antwoord.
Wat maakt die Affinity Dressage singel zo bijzonder? op de foto lijt het gewoon een rehttoe rechtaan leren smalle singel of is dat ook meteen waarom ie zo goed werkt? hoe smal is ie op het smalste punt? wil je dat eens voor me opmeten? foto's beoordelen als de maten er niet bijstaan is niet per se mijn sterkste punt.
Dank je!