goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:04

Hier ook horseware amigo! Heb er 1 die ik inmiddels al ruim 12 jaar heb en nog steeds in top conditie! 100% waterdicht en ligt als een huis!

Mijn paarden staan heel veel buiten dus de deken krijgt echt veel te verduren maar hij blijft goed!

Eens een horseware, altijd een horseware!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:04

Hilary schreef:
Heleennn schreef:
De Freedom lijn van Bucas, super kwaliteit en normale prijzen :)

Ik heb daar inmiddels twee dekens van die doorlekken, ik denk beide zo’n 2 jaar oud, dus wat mij betreft veel te vroeg. Ik heb er vrijdag foto’s van gemaakt, ga nog wel even contact opnemen met de verkoper of Bucas zelf.
Ook al gehad met een Bucas die inmiddels niet meer in het assortiment zit. Wel jammer, want juist de pasvorm van de Smartex en Irish is wat goed zit bij mijn ruin, maar in 0 grams en met een gladde binnenkant bestaat dat dus niet meer :(

Nooit last van gehad... waren juist het beste waterdicht van al mijn dekens. Ik liet ze wel professioneel reinig en waterdicht maken om de paar weken. Een keer of 3 per seizoen dus.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:21

Hier fan van de shires tempest dekens en master dekens, beide merken een goede pasvorm, sterk en goed waterdicht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:22

Ik heb geen idee meer welke amigo ik had.
Iig 1 met gladde voering, want ik houd niet van met Fleece gevoerde dekens.
De ander loopt met Rambo, maar dat eerste jaar wilde ik een niet al te dure voor het jonkie omdat ik verwachtte dat hij nog wel zou groeien (wat ook wel bleek te kloppen).

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:26

Koop altijd de goedkoopste deken merken. Pagony, EJ huismerk, QHP etc.. en de meeste dekens gaan hier lang mee!! Soms moet je alleen even letten op de pasvorm. Die is met sommige dekens niet helemaal goed.

Heb 1 dure deken van Bucas ( recuptex ) voor de rest zou ikzelf er niet teveel geld aan uit geven.. ze gaan hier vaak stuk doordat ze met elkaar lopen te spelen. En trekken aan de dekens. Of ergens achter blijven haken.. als het een dure Bucas is doet dat pijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:37

Maar die dure bucas winterdeken gaat daar niet stuk van :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:42

Ik heb amigo gehad was zo stuk.. Bucas vind ik ook erg fijn ook al is de pasvorm niet optimaal bij mijn haflinger maar ze zijn wel sterk.

Sinds kort ook fan van weeterbeatha dekens. Maar gebruik ze nog te kort om te zeggen of ze heel blijven. Tot nu toe blijven ze heel.

Als de weatherbeeta deken mijn jonge haflinger overleef ben ik nog grotere fan haha. Mijn jonge haflinger heeft geen deken om maar mijn oudere wel en ze trekken samen veel op.. Mijn jonge haflinger trok deze zomer de vliegenmaskers van mijn oudere haflinger eraf want er zaten van die klittenband flappen aan..

nu heb ik een deken met hals dus hopelijk houden ze hem heel.. We gaan het zien.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:44

Yvank_ schreef:

wel van achter dingen blijven haken.. In mijn dikke winterdeken van bucas zit een mooie winkelhaal.. wel schuurt hij niet verder en heb ik hem goed kunnen repareren.

mijn Light bucas versie hebben ze al de klittenband waar de halsstuk aan vast zit afgetrokken omdat een tinker het leuk vond om met de halsstuk van mijn haf er af te willen trekken. En zit ook een scheur in de deken op de naad. (waar je bilkoord aan vast maakt aan de achterkant)

dus uiteindelijk kan alles stuk..

Lavencio deken ook gehad.. heeft maar week overleefd haha

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:59

Ik ben fan van de dekens van Shires. Op mijn haflinger heb ik de tempest original liggen. Zijn ook regelmatig nog in de aanbieding bij Agradi en Equimatch en dan zijn ze nog voordeliger geprijsd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:05

Mijn ene haf hangt nog wel eens vol met zijn tanden in (de deken van) de ander. Geeft in z'n huid soms plekken, de Amigo vertoonde een enorme winkelhaak die door wilde scheuren.
Sinds die Weatherbeeta heeft, geen scheuren of gaten meer.
En het speelgedrag is niet veranderd.
Dekens zijn gewoon zo stevig dat ze niet kapot gaan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:09

Yvank_ schreef:

Dan heb je geen echte sloper gehad of heeft je paard bij geen echte sloper gestaan. :')
Ik ken er genoeg waar de dure Bucas dekens kapot gaan wanneer paarden maar lekker aan die dekens blijven trekken want dat is zo'n leuk spelletje.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:12

Call me crazy, maar mijn EJ dekens gaan het langs van allemaal mee... Hier verschillende dekens van 5 à 6 jaar oud, super slecht onderhouden en nooit opnieuw waterdicht gemaakt :+ Paarden staan er allemaal droog onder en passen mooi op verschillende types (1 smal met hoge schoft, 1 drachtig, 1 breed gebouwd)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:15

Kaitlyn: dat inderdaad. Alles kan kapot.

Ik en erg tevreden over de sterkere variant van amigo. Die zijn niet helemaal sloop bestendig maar zolang ze er geen gaten in trekken blijven ze wel heel lang heel goed.

Maar echt een uitschieter in prijs kwaliteit is wat mij betreft Premiere Equine
https://www.premierequine.co.uk/titan-2 ... 2x29131166
Extra fijn is hoe hoog deze deken sluit. Bij windkracht 5 willen de normale dekens nog wel eens een soort wind tunnel vormen. Deze sluit zo mooi + lange staartflap dat dat niet gebeurt.

En mijn test panel is heeeel fanatiek *D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:19

Kaitlyn schreef:
Yvank_ schreef:

Dan heb je geen echte sloper gehad of heeft je paard bij geen echte sloper gestaan. :')
Ik ken er genoeg waar de dure Bucas dekens kapot gaan wanneer paarden maar lekker aan die dekens blijven trekken want dat is zo'n leuk spelletje.

Het ligt helemaal aan welke Bucas deken. De enige die het bij mij heeft gehouden is de Smartex. Maar die is dan ook steviger dan de Irish of de Freedom lijn. Die hielden het nog geen week vol in de sloopkudde :=
En dan is het toch een duur grapje. Ik adviseer dan ook minimaal 1200D als je paard in een kudde staat. Ik vind dus de Bucas Smartex wel het fijnst, maar die valt dan weer niet onder betaalbaar.

Ik heb vorig seizoen een BR deken 1200D gekocht. Fijne deken, maar helaas geen fijne pasvorm voor mijn haflinger. Meer voor type paard/hoger op de benen/minder zwaar gebouwd. Deze was wel goed betaalbaar. (Voor de geïnteresseerde, hij is te koop, zie Boktmarkt).

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:19

Amigo bravo. Prijstechnisch gunstiger dan de Rambo en rhino. Maar wel degelijk en stevig.
De amigo Hero vind ik niks. Die waren zo stuk.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:22

Hier erg blij met mn shires dekens. Bucas vind ik echt een rot merk. Ligt super op mijn paard qua pasvorm maar ik heb nu al zoooveel paarden nat onder bucassen uitgehaald ik hoef ze niet meer al krijg ik ze cadeau...

Heb nu een amigo horsewear en die bevalt tot nu toe prima als is de pasvorm niet ideaal voor mijn paard

LauravdHam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 11:15

Bedankt voor alle antwoorden! Zie nu wel het meeste Amigo Horseware naar voren komen, maar daar zijn er zo veel van. Welke vinden jullie het beste? Ben op zoek naar een 100 en 200 grams en het liefst eentje waarbij ik de hals er ook af kan halen. Mijn pony is (tot nu toe) niet echt een sloper, maar staat wel lang buiten elke dag, dus de deken moet wel tegen een stootje kunnen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:52

kamsel schreef:
Amigo bravo. Prijstechnisch gunstiger dan de Rambo en rhino. Maar wel degelijk en stevig.

Hier ook Amigo Bravo !! Niet alleen prijstechnisch gunstiger dan de Rhino maar ook qua pasvorm zit hij het beste bij mijn pony’s. Beter dan de Rhino.

Wat ik alleen jammer vind is dat ze de pasvorm van de liners hebben veranderd. De oude liners zaten prima en de huidige (ook vorig jaar al) vallen veel ruimer bij de hals.
Laatst bijgewerkt door Prince op 05-10-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:55

De Kerbl Rugbe dekens heb ik wel eens gekocht voor trainingspaarden die ik graag onder een deken had staan met beleren. Ze kosten maar iets van 50 euro. De paarden waren de hele winter behaaglijk warm en nog belangrijker: na de meest verschrikkelijke hoosbui nog steeds droog. De dekens hebben me positief verrast. Het nadeel: ze zijn niet van heel sterk materiaal gemaakt, dus als je er een bijter tussen hebt lopen, dan gaat de deken een keer scheuren.

Mijn eigen paarden lopen met Bucas Smartex of Rambo dekens, maar die kosten heel wat meer.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 05-10-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:55

Prince schreef:
kamsel schreef:

Hier ook Amigo Bravo !! Niet alleen prijstechnisch gunstiger dan de Rhino maar ook qua pasvorm zit hij het beste bij mijn pony’s. Beter dan de Rhino.

Dat vind ik knap want in mijn beleving zijn het exact dezelfde dekens. Alleen van een andere buitenstof gemaakt. En Amigo krijgt als laatste de nieuwste sluitingen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:52

pol013 schreef:
Prince schreef:

Dat vind ik knap want in mijn beleving zijn het exact dezelfde dekens. Alleen van een andere buitenstof gemaakt. En Amigo krijgt als laatste de nieuwste sluitingen.

Ik heb ze toch echt alletwee zowel Rhino als Amigo en Amigo sluit mooier aan dan de Rhino. En dit is zowel bij de gewone als de wug uitvoering. Heb ze uiteraard niet in hetzelfde jaar gekocht.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:16

Ik ben fan van de shires en horsegear dekens en voor de winter heb ik Felix Buhler van kramer. Die gaan nu allemaal hun derde seizoen in.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:17

Hier ook fan van Horseware, voornamelijk om het liner systeem waardoor de collectie (winter)dekens flink gereduceerd kan worden en de fantastische pasvorm.

De amigo lijn is stevig, heeft uitstekende pasvorm, is goed betaalbaar en werkt met het liner systeem :). Ook kan je er een losse hals aan maken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:21

Als je voor Amigo gaat kan je een regendeken kopen en er losse liners bij van 100, 200 en 300 gram. Ik zou dan kiezen voor de Amigo Bravo, die is het sterkst. Je kan er ook een losse, waterdichte hals bij kopen die je met klittenband door ogen aan de deken vast kan maken. Kijk anders even op de link die ik in een ouder bericht in je topic heb geplaatst, dan zie je vast wel wat ik allemaal bedoel.

Prince, de meeste liners die nu te koop zijn zijn eigenlijk voor de Rambo-dekens. Ze passen wel onder de Rhino en de Amigo, maar ze liggen mooier onder de Rambo. Voorheen hadden ze een wat goedkopere uitvoering voor onder de Rhino en Amigo, die paste er beter onder.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:25

Rambo of rhino dekens. Niet alleen omdat ze sterk en waterdicht zijn, ze ademen ook echt goed. Mijn zeer speelse paarden blijven er niet nat van het sweet onder. Bij andere merken had ik dat wel.

Bucas heeft die eigenschappen ook, maar heeft voor mijn paarden geen mooie pasvorm.