Ik ben benieuwd of de zadelmaker daar nog op gaat reageren.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:Sodeju, op de foto van het springen komt het zadel ook echt heel flink omhoog
Ik ben benieuwd of de zadelmaker daar nog op gaat reageren.
tjiftjaf schreef:Dat zadel past gewoon niet.
Zijn de eerste foto's in de stal gemaakt? Valt mij op dat er zo weinig strooisel in de stal ligt.
Dieuwertje92 schreef:Zoals ik lees en zie heb je zelf het Zadel gekozen en gekocht. Ik denk dat het dan een onredelijke eis is om te verlangen dat de zadelpasser dit passend maakt. Het zadel past gewoon niet bij dit paard.
En inderdaad wat je schrijft met rechtrichten etc ga je veel meer winst behalen . Denk dat je voor de huidige rug en manier van bewegen van je paard geen ideaal passend zadel gaat vinden... dus het zal een tweeledig proces worden laat je daarin uiteraard wel begeleiden door een instructeur en zadelpasser waar je een goed gevoel bij hebt. En goed dat je de signalen van je paard oppikt .
Fangio schreef:Ik heb altijd goede ervaringen gehad met zadelpascentrum.be Hier moet je ook voorrijden met een drukpad onder je zadel. Je kan altijd eens contact opnemen of ze ook bij jou in de buurt komen.
Art_Ificious schreef:Fangio schreef:Ik heb altijd goede ervaringen gehad met zadelpascentrum.be Hier moet je ook voorrijden met een drukpad onder je zadel. Je kan altijd eens contact opnemen of ze ook bij jou in de buurt komen.
Klopt die werkte eerst voor ruitersport cavallino he? Had hen ook al gemaild.
Die had ik erbij voor mijn vorige paard en was ik idd tevreden van.
Helaas is haar collega Nathalie gestopt en dus heeft ze een overvolle agenda. Dus kan ze de eerste maanden niet langskomen helaas.
Jos_1 schreef:Ik heb je foto's en je filmpjes bekeken en ik zie een paard dat op geen enkel moment lekker los in zijn lijf loopt. Daarom adviseer ik je om de oplossing voorlopig niet te zoeken in een ander zadel. Mijn advies is om eerst je paard te laten behandelen door een goede chiropractor en daarna vanaf de grond met je paard aan de slag te gaan. Rechtrichten vanaf de grond en correct longeren (zonder bijzet!). Pas als je paard zonder ruitergewicht goed ontspannen over zijn rug kan lopen ga je er weer op en kun je gaan uitkijken naar passend zadel.
Jos_1 schreef:Ik heb je foto's en je filmpjes bekeken en ik zie een paard dat op geen enkel moment lekker los in zijn lijf loopt. Daarom adviseer ik je om de oplossing voorlopig niet te zoeken in een ander zadel. Mijn advies is om eerst je paard te laten behandelen door een goede chiropractor en daarna vanaf de grond met je paard aan de slag te gaan. Rechtrichten vanaf de grond en correct longeren (zonder bijzet!). Pas als je paard zonder ruitergewicht goed ontspannen over zijn rug kan lopen ga je er weer op en kun je gaan uitkijken naar passend zadel.
Art_Ificious schreef:Rugpijn voel ik totaal niet hoor bij rijden zonder zadel (da's misschien ook de reden dat ik soms liever bareback rij).Met zadel doorzitten lukt me niet als hij hoofd omhoog houdt. Want dan voel ik het wel aan mijn rug.
Mijn lesgeefster geeft ook grondwerk en longeren (zowel enkele als dubbele longe) en ze is tegen gebruik van hulpmiddelen. Dus denk dat ik wel een goede lesgeefster heb wat dat betreft.
Zolang ik geen nieuw zadel heb zal ik dan ook enkel via de grond werken.
SinneJ schreef:Maar als hij standaard zo loopt als op de tweede foto, wil ik je vooral meegeven dat je eender welk geld dat je nu investeert in een zadel, snel weer kwijt bent als je niet daarmee aan de slag gaat.
Natuurlijk heb je voor die training ook een goed zadel nodig, maar als je nu weer zo gaat rijden met een passend zadel, krijg je alsnog veel problemen. De houding van de tweede foto is best alarmerend en ik denk dat hij vaak zo loopt. Dat was bij Limo ook steeds het geval. En dat is niet erg, dat moet je leren, maar je mag dat niet nog jaren laten liggen, want dan krijg je miserie.