Springzadel of dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prima2Donna

Re: Springzadel of dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:21

Ik zou ook eerst voor een springzadel gaan. Voor mijn pony heb ik alleen maar een springzadel en daar rijd ik alle disciplines mee. Dressuur ziet er misschien wat minder elegant uit (neig een beetje naar stoelzit) maar bij het springen en de cross is het zó fijn met dit zadel. Omdat je nu waarschijnlijk toch meer met trainen bezig zal zijn, is een springzadel handiger denk ik. Dat is net wat meer comfortabel als je sprongetjes wil oefenen. Ik heb een bruine van prestige, zit echt als een stoel zo zacht!

ImLucky

Re: Springzadel of dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:26

met een jong paard moet je daar voor kiezen waar jij het lekkerst in zit, en mee weg rijd
ik kan niet uit de voetten met een springzadel voor dressuur, maar tegelijk weet ik ook niet hoeveel je gelijk wil gaan springen. wacht je daar nog een jaar mee of wil je dat nu gelijk iedere week?

met een jong paard is zijn opleiding het belangrijkst, hiervoor moet jou rijerij optimaal zijn, dus jij moet goed zitten.

kies je voor een springzadel kun je kijken naar eventing zadels. zitten vaak dikkere en grotere wrongen. dan kun je makkelijker beugels een gaatje langer doen en voldoende steun overhouden.