wintec losse kopijzer / boom verbreden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 20:29

plutolover schreef:
Uit welke regio kom je? Ik ken er paar
[/quote]
Friesland

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 20:31

Mariposa11 schreef:
Aria_zz schreef:
Oh en over dat bomen zwakker worden van steeds maar buigen klopt, maar een Wintec aanpassen of passend maken is vaak enkel het kopijzer aanpassen. Aangezien die vervangbaar zijn, en iets van een 25euro per stuk kosten, is het geen probleem moest het kopijzer vervangen moeten worden.

De volledige boom aanpassen is dan een ander verhaal natuurlijk.

Daar heb je wel weer gelijk in hihi en boom is idd t kopijzer. De boom zelf aanpassen kan niet. Dan heb je gewoon ander merk zadel nodig ;)

Heb ik misschien verkeerd bewoord

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 20:33

@bowo
dat zand komt uit zijn vacht denk ik? Uiteraard wel geborsteld maar je krijgt niet alles er uit, dit is denk ik opgeschoven door de beweging. Het zadel rimpelt zijn vacht ook wat op de plek waarvan ik denk dat deze drukt, daar geen foto van

Bowo

Re: wintec losse kopijzer / boom verbreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:38

Heb je wel eens gevoeld onder het zadel? Dat zegt (in eerste instantie) veel meer dan afdrukken.
Een zadelmaker kan je natuurlijk veel meer vertellen, maar dan heb je een betere indruk.
Rimpeltjes zegt namelijk ook niets. Haren die door elkaar zitten of afbreken wel, maar denk niet dat je dat bedoeld met rimpeltjes.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 20:40

Bowo schreef:
Heb je wel eens gevoeld onder het zadel? Dat zegt (in eerste instantie) veel meer dan afdrukken.
Een zadelmaker kan je natuurlijk veel meer vertellen, maar dan heb je een betere indruk.
Rimpeltjes zegt namelijk ook niets. Haren die door elkaar zitten of afbreken wel, maar denk niet dat je dat bedoeld met rimpeltjes.

Ja, hij zit erg strak met die smallere boom bij de schouder, schoft ligt wel mooi vrij maar vind hem daar gewoon vrij strak. Rug e.d ligt ook mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:20

Brammetje16 schreef:
Nielojram schreef:
De grootste maat past niet meer.
Maatje kleiner ook niet.
Waarom zou je nog groter willen?

Vanaf de maat die je nu hebt kan je toch omlaag gaan in de kleuren (lees:bomen van wintec)

Als je de grootste maat groter wil maken, heb je kans dat je hele boom breekt. Je zal niet de eerste zijn die dat probeert.

Ik zou graag de boom die nu iets te smal is willen op laten rekken naar 35.5 zodat hij voor wel mooi ligt. Niet de boom die al te groot is

Een halve centimeter moet je niet willen zoeken in de boommaat.
Dat kan prima opgevuld worden met wol.

Maar, om eerlijk te zijn, heb ik het idee dat dat zadel stiekem helemaal niet past..

Succes met het vinden van een goede zadelpasser.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 08:29

Denk dat het hem meer in de vorm van het kopijzer zit. Maat kleiner is puntiger. Zadel past verder prima.
Met lucht gevulde kussens kun je niet met wol opvullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:13

Brammetje16 schreef:
Denk dat het hem meer in de vorm van het kopijzer zit. Maat kleiner is puntiger. Zadel past verder prima.
Met lucht gevulde kussens kun je niet met wol opvullen.

Wintec is geen luchtgevuld zadel.
In wintec zitten panelen met schuimrubber die afgesloten zijn. Hierin zit lucht, net zoals er lucht zit in een wolvulling.

In wow-zadels zit lucht, dit heet het flair-systeem, google dat maar eens, dan zie je het verschil.

Je kan panelen tussen de schuimrubber panelen van een wintec schuiven, laat dit wel door een zadelpasser doen.
https://www.lkzadelservice-zeeland.nl/wintec-bates