Welk springzadel voor een jonge haflinge?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Re: Welk springzadel voor een jonge haflinge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:31

Ik zou mij met een 3jarige niet teveel vast pinnen op één zadeltype, hij groeit sowieso uit zijn eerste zadel
Wij kunnen vanaf de computer ook niet inschatten hoe de rug van jouw haflinger is, hoe kort is zijn rug, hoeveel curve heeft hij en wat past jou? Ik zou met een zadelmaker een goede tweedehands zoeken die nog goed verstelbaar is en pas volgend jaar investeren in dat spring zadel

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 00:11

Odetje92 schreef:
Ik zou mij met een 3jarige niet teveel vast pinnen op één zadeltype, hij groeit sowieso uit zijn eerste zadel
Wij kunnen vanaf de computer ook niet inschatten hoe de rug van jouw haflinger is, hoe kort is zijn rug, hoeveel curve heeft hij en wat past jou? Ik zou met een zadelmaker een goede tweedehands zoeken die nog goed verstelbaar is en pas volgend jaar investeren in dat spring zadel

Niet perse, ik heb een anatomica dressuurzadel, waar ze alles aan kunnen vervangen en verwisselen zodat het blijft passen. Je betaald er wat voor, maar dan heb je wel wat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:45

Riuz Diaz heeft ook verwisselbare kopijzers. Zijn hele fijne zadels. A-merk.
Seabis is hetzelfde, maar die zijn weer flink wat duurder. Je kunt met goed zoeken Riuz Diaz voor rond de 1500 vinden.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:53

xAurea schreef:
Odetje92 schreef:

Niet perse, ik heb een anatomica dressuurzadel, waar ze alles aan kunnen vervangen en verwisselen zodat het blijft passen. Je betaald er wat voor, maar dan heb je wel wat.

Ook de gehele boom? Nope.
Iedereen denkt bijvoorbeeld ook dat Wintec altijd passend te maken is, maar helaas. Anders bestonden er echt geen tientallen zadelmerken

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 23:04

Odetje92 schreef:
Iedereen denkt bijvoorbeeld ook dat Wintec altijd passend te maken is, maar helaas. Anders bestonden er echt geen tientallen zadelmerken

De gehele boom is van kunststof, dus zou moeten kunnen aangepast worden. Zo is het mij verteld. Ook is er veel te fixen met de kussens.

Mij is verteld dat dit zadel altijd passend zou blijven, tenzij hij 10x zo breed of 10x zo hoog werd. Ik verwacht niet dat hij 170cm hoog wordt en dat hij net zo breed als een trekpaard wordt, dus dat moet goedkomen

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:23

Je kan anders ook nog kijken naar zaldi! Ik heb daar nu een dressuurzadel van maar die kunnen ze ook verbreden!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:35

xAurea schreef:
Odetje92 schreef:

De gehele boom is van kunststof, dus zou moeten kunnen aangepast worden. Zo is het mij verteld. Ook is er veel te fixen met de kussens.

Mij is verteld dat dit zadel altijd passend zou blijven, tenzij hij 10x zo breed of 10x zo hoog werd. Ik verwacht niet dat hij 170cm hoog wordt en dat hij net zo breed als een trekpaard wordt, dus dat moet goedkomen

Mooi verkoop praatje.
Paarden kunnen door training en groei ook een meer rechte rug of juist meer curve (hol) ontwikkelen, dat kan een zadel niet opvangen

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 09:53

Odetje92 schreef:
Mooi verkoop praatje.
Paarden kunnen door training en groei ook een meer rechte rug of juist meer curve (hol) ontwikkelen, dat kan een zadel niet opvangen

Dan heb ik gelukkig nog 5 jaar garantie, ik maak me geen zorgen.
Een paard krijgt ook niet ineens een mega holle rug, of een mega rechte rug. Dat zou gewoon moeten op te lossen zijn met kussens.

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:56

Die 5 jaar garantie is niet de garantie op het blijvend passen of aan te passen op huidig paard maar de garantie op de boom vanuit de fabrikant.

Ik ben het wel met odetje92 eens

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:11

xAurea schreef:
Odetje92 schreef:
Mooi verkoop praatje.

Dan heb ik gelukkig nog 5 jaar garantie, ik maak me geen zorgen.
Een paard krijgt ook niet ineens een mega holle rug, of een mega rechte rug. Dat zou gewoon moeten op te lossen zijn met kussens.

Ik heb dit ook gehad maar dan met Tekna. Zelfde soort zadels. Lag perfect maar na iets meer dan een jaar helaas niet meer aan te passen aan mijn pony. Ze kunnen niet veel aan de kussens aanpassen waardoor ik helaas mijn tekna weg moest doen. Zijn rug was veranderd waardoor hij in het midden niet meer aansloot.Zelfde geval met mijn wintec die ik als allereerste zadel had.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 22:24

xLiez schreef:
Ik heb dit ook gehad maar dan met Tekna. Zelfde soort zadels. Lag perfect maar na iets meer dan een jaar helaas niet meer aan te passen aan mijn pony. Ze kunnen niet veel aan de kussens aanpassen waardoor ik helaas mijn tekna weg moest doen. Zijn rug was veranderd waardoor hij in het midden niet meer aansloot.Zelfde geval met mijn wintec die ik als allereerste zadel had.

Maar tekna is latex gevuld, dat kan je niet opvullen. Zelfs al staat er dat het wol is, is het altijd latex en wol bij tekna/wintec etc. Anatomica heeft wol, waardoor daar ook nog veel is aan te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:27

Anatomica is niet oneindig pasbaar te maken. Dat ligt ook echt wel aan hoeveel die verandert. Mijn paarden zijn 3 boommaten gegroeid tussen 3 en 10 jaar.