mavantos schreef:Ik heb zelf ook andere onderleggers (Prolite, Kingsley 2-layer, gelpad, etc.) en die nemen echt niet minder ruimte in beslag onder je zadel dan een echt schapenwollen bontje.
Neem aan dat je zadel regelmatig wordt nagekeken door een zadelmaker? Dan zou ik die eens vragen wat de beste optie is. Die hebben verstand van zadels.
Zeker, en mijn zadel is pas n groot half jaar oud, dus wordt zeker goed bijgehouden, geen harde vulling etc.
Mijn paard heeft echter een blessure verleden en is op bepaalde punten gewoon wat gevoelig waardoor de dierenarts nu een drukverlagende pad heeft geadviseerd. Zij heeft goede ervaringen met die Jason pad waardoor ze me die adviseert.
Ik heb in het verleden bij een ander paard weleens met bontje gereden en daarna bij dat paard met een prolite en een prolite vind ik echt wel minder ruimte innemen dan een schapenbontje. Met het bontje heb ik altijd het idee dat ik verder van mijn paard zat dan bijvoorbeeld met die prolite. Met andere onderleggers heb ik geen eigen ervaringen, dus dat kan ik zelf niet zeggen.
Uiteraard zal ik ook de zadelmaker betrekken in het verhaal en ga niet zomaar over 1 nacht ijs iets beslissen. Wil alleen wel goed beginnen met opbouwen van mijn paard nu en de kans zo klein mogelijk houden dat hij last gaat krijgen ergens van.