Als je een smalle zit zoekt, is de Trail mogelijk ook niet hét zadel voor je.
Ik heb jaren lang met heel veel plezier op een Massimo Trail gereden, met mijn senior waarbij ik zelden langer dan 20 km onderweg was.
Toen ik met dit zadel op mijn jongere pony ging rijden (Uiteraard door zadelmaker gecontroleerd en op zijn rug aan laten passen) en echt lange ritten ging maken (we beginnen zo'n beetje bij 20 km, tikken zeer regelmatig de 25 aan en ook de 30+ afstanden nemen we zeer regelmatig mee), kreeg ik dus last van de breedte van de zit.
Ik heb mijn Trail om die reden dus ingeruild voor een ander type zadel (Reactor Panel) met een smallere twist. Heb tijdens het testen van de RP nog een keer een 30+ rit op de Massimo gereden en ik bij het opstappen vond ik het weer hemels en dacht ik nog, waarom wil ik dit zadel in hemelsnaam inruilen? Het zit zó lekker!
Maar toen we boven de 20 km kwamen, voelde ik het al wel weer aan mijn liezen.
De dag erna stapte ik weer op de RP en ik merkte toen, dat ik echt baat had bij een smaller zadel. Ik reed die dag nog eens ruim 25 km en ik had minder last van mijn lijf dan de dag ervoor.
Is toch even iets om in je achterhoofd te houden, als ik de titel van je topic lees en zie dat je een smalle zit zoekt.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 08-03-21 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt