Anatomische singel bruin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Anatomische singel bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:49

Volgens de zadelmaker waar ik van de week was, moet een singel niet te kort zijn. Hij mag vlak tegen het zweetblad aan liggen, zodat je nog maar een klein stukje van de stoten ziet. Zo is de kans op irritatie het kleinst volgens hem.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 16:14

Marije_jiplover schreef:
Tribal wordt verkocht bij Countrymill in Nijkerk.
Ik heb daar de variant met schapenbonte voering van, maar er is ook een volledige leren variant.
Overigens rijd ik endurance met een paard dat heel flink zweet, maar met 2 schapenvelletjes (1 extra dus), kom ik een heel eind.
Na het rijden laat ik het bont opdrogen, daarna borstel ik het uit met een magic brush, daarna is het bont echt weer net zo fluffy als voorheen.
Ik was ze maar eens in de zoveel tijd. Ik rijd ook met volledig wol onderlegde dekjes/pads en daar pas ik dezelfde strategie op toe.
Net zoals je de (winter)vacht van je paard goed uitborstelt na opdrogen, doe ik dat met het bont ook en dan gaat een pad of singel echt een tijd mee voor die in de was moet.

Ik heb ook een paard dat gevoelig is voor wondjes op de singelplek en met de wollen singels heeft hij er wel met afstand het minst (lees: helemaal geen) last van.

Bont droogt gewoon niet. ik heb al elke dag een vers dekje nodig. Pas na 2 dagen is die anders droog. Wol werkt anders, daar ben ik me van bewust. Maar een paard 6 keer in de week in het schuim rijden en daar dan het wol van onderhouden is een enorme klus.

LaDonna75 schreef:
Volgens de zadelmaker waar ik van de week was, moet een singel niet te kort zijn. Hij mag vlak tegen het zweetblad aan liggen, zodat je nog maar een klein stukje van de stoten ziet. Zo is de kans op irritatie het kleinst volgens hem.

Bij 55 cm heb ik 3 en 4 gaatjes over. Bij 60 cm (iets ander model) heb ik 2 en 3 gaatjes over. Paard moet nog een stukje strakker. Denk dat ik echt wel goed zit met die 55 cm.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:14

Marije_jiplover schreef:
Tribal wordt verkocht bij Countrymill in Nijkerk.
Ik heb daar de variant met schapenbonte voering van, maar er is ook een volledige leren variant.
Overigens rijd ik endurance met een paard dat heel flink zweet, maar met 2 schapenvelletjes (1 extra dus), kom ik een heel eind.
Na het rijden laat ik het bont opdrogen, daarna borstel ik het uit met een magic brush, daarna is het bont echt weer net zo fluffy als voorheen.
Ik was ze maar eens in de zoveel tijd. Ik rijd ook met volledig wol onderlegde dekjes/pads en daar pas ik dezelfde strategie op toe.
Net zoals je de (winter)vacht van je paard goed uitborstelt na opdrogen, doe ik dat met het bont ook en dan gaat een pad of singel echt een tijd mee voor die in de was moet.

Ik heb ook een paard dat gevoelig is voor wondjes op de singelplek en met de wollen singels heeft hij er wel met afstand het minst (lees: helemaal geen) last van.

Weet je ook de prijs van een tribal singel?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:45

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:48

Toen was de tribal rond de 150

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:57

De Rossner singel! (Huismerk van de Divoza)

Echt een hele fijne singel! Mijn haflinger heeft zomers een behoorlijke grasbuik en dan moet die wel wat gaatjes losser, dus denk dat je dat qua maat dan moet redden?

https://www.divoza.com/nl/rossner-comfort-singel