Stübben equisoft singel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyChoice

Re: Stübben equisoft singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:45

Ze bedoelen scheuren op de zwakke plekken waar het mee moet bewegen met de singel.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 00:20

Geen last van gehad.

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 01:54

Ik heb hem ook! Merkte met rijden niet heel veel verschil maar met aansingelen wel.
Helaas rij ik mijn merrie steeds open met deze singel.(in der ellenboog) Maakt niet uit welke onderlegger er onder zit. Heb ook verschillende lengte geprobeerd maar niks werkt. Heel jammer

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 02:02

Sabriinaaa schreef:
Ik heb hem ook! Merkte met rijden niet heel veel verschil maar met aansingelen wel.
Helaas rij ik mijn merrie steeds open met deze singel.(in der ellenboog) Maakt niet uit welke onderlegger er onder zit. Heb ook verschillende lengte geprobeerd maar niks werkt. Heel jammer

Denk je dat het door de hoek van de pad komt? En ook met de wollen onderlegger? := en heb je misschien heel toevallig een foto? :D

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 03:21

Kleine 'uitbreiding' : er is nog een andere optie die erg in dezelfde categorie valt: de marjoman Xpand girth. Iets anders gevormd in het midden maar zo goed als dezelfde principes en opties, verschillende onderleggers enz.. De onderleggers eraf halen is wel iets meer werk dan bij de Stübben maar kan dus ook gewoon. Prijs is tussen de 210 en 230, dus niet zoveel verschil. Kan via Pura nobleza ook getest worden..

https://www.marjoman.net/en/girths/573-buy-dressage-xpandgirth.html#/14-leather_color-black/476-size-specify_measure/259-protector-white_medical_sheepskin

Afbeelding

Afbeelding

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:19

Die was er volgens mij al voor de stubben singel. Idd zelfde principe

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:45

Volgens mij is die singel van dezelfde ontwikkelaar.

Toen ik mijn singel kocht kon ik alleen de lengte kiezen en niet het formaat pad. Ik heb hem bij Dochorse vandaan, na mijn bestelling kreeg ik een mail wat voor materiaal het padje moet zijn, dat was alles.

Mijn singel is 75 cm geloof ik.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 13:06

swatch schreef:
Die was er volgens mij al voor de stubben singel. Idd zelfde principe

Idd, heb hem zelfs ooit gehad maar door omstandigheden kon ik hem niet meer gaan gebruiken toen en heb ik hem terug gestuurd, voelde qua kwaliteit wel heel fijn :j welke van de 2 zou jij voor gaan? Of zou je ze beide testen? :+

ingvdh schreef:
Volgens mij is die singel van dezelfde ontwikkelaar.

Ik kan mis zijn, maar bij mijn weten is marjoman Portugees, stübben Duits, dus dat lijkt me toch sterk dan? :+ :D

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:13

Wat ik begrepen heb is dat Stübben de Equisoft gekocht heeft van Marjoman.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 13:19

Thokkadisje schreef:
Wat ik begrepen heb is dat Stübben de Equisoft gekocht heeft van Marjoman.

Ooh zo, dat kan natuurlijk weer wel :D welke zou jij verkiezen? Als ik me niet vergis is de pad van de Xpand girth wel langer..

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:47

Lengte maakt niet zo veel uit. Wat ik fijn vind is dat aan de zijkant de riemen zo vrij liggen dat ze daar ook niet zo zweten. Druk onder wordt verdeeld en dan heb je de kussentjes onder de gespen.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 14:52

swatch schreef:
Lengte maakt niet zo veel uit. Wat ik fijn vind is dat aan de zijkant de riemen zo vrij liggen dat ze daar ook niet zo zweten. Druk onder wordt verdeeld en dan heb je de kussentjes onder de gespen.

Of lengte niet zo uitmaakt weet ik dus niet zo zeker, bij de Equisoft van Stubben van m'n stalgenootje (waarvan twijfel is of het dus het kleinere padje is of niet) vond ik wel dat de hoek vooraan van de pad nogal 'in' de oksel stak.. En aangezien Sabriinaaa hier reageerde dat haar paard daar dus met eender welke onderlegger schuurplekken van kreeg twijfel ik daar wel wat over.. :+

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:45

Als je het zo bekijkt, heb je wel gelijk. Ik heb voornamelijk grotere paarden en merkt bij 65/ 70/75 cm geen verschil. De pad is van gelijke lengte. Maar inderdaad voor kleinere paarden en pony's ligt dat misschien anders.

Maar even los daarvan denk ik ook dat veel mensen het zadel te ver naar voren leggen en de singel dus ook. Dan prikt alles, idem met zadels die naar voren schuiven. Dat zou dus ook nog mee kunnen spelen.
Laatst bijgewerkt door swatch op 13-06-20 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 15:46

swatch schreef:
Als je het zo bekijkt, heb je wel gelijk. Ik heb voornamelijk grotere paarden en merkt bij 65/ 70/75 cm geen verschil. De pad is van gelijke lengte. Maar inderdaad voor kleinere paarden en pony's ligt dat misschien anders.

Paard is 1m75, dus geen kleintje hoor :+ maar vond die van m'n stalgenoot dus een beetje l*llig zitten in de oksel, maar misschien moet ik m gewoon een tikje verder naar achter leggen, of toch maar testmodel in zijn maat aanvragen :')

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 15:48

swatch schreef:
Maar even los daarvan denk ik ook dat veel mensen het zadel te ver naar voren leggen en de singel dus ook. Dan prikt alles, idem met zadels die naar voren schuiven. Dat zou dus ook nog mee kunnen spelen.

Zadel let ik altijd heel erg op dat die achter de schouder ligt, check ik altijd want vind dat idd erg belangrijk, vind het ook tenenkrommend om soms zadels in paarden hun nek te zien liggen :')

Naar voren schuiven doet het zeker niet, als het al ergens heen gaat is het naar achter :+

Afbeelding
vind niet zo gauw een duidelijkere foto :+

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:52

Ik zou dan gewoon een passen en proberen en evt beide onderleggers proberen. Alleen merk ik zelf met de bontonderlegger dat een 75cm valt als een 70cm met het aansingelen. Die is wat dikker.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 15:53

swatch schreef:
Ik zou dan gewoon een passen en proberen en evt beide onderleggers proberen. Alleen merk ik zelf met de bontonderlegger dat een 75cm valt als een 70cm met het aansingelen. Die is wat dikker.

Oh okee, dat is wel goed om weten dat die met bont echt een maatje scheelt :j thanks! +:)+

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:34

Ik vind de singel heel fijn! Merkte zeker een verschil met opzadelen en mijn merrie liep er ook heel ontspannen onder. Mijn jonkie heeft hem al een paar keer omgehad en die reageert ook positief, maar die word nog niet bereden. Wil haar wel met deze singel zadelmak gaan maken.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 18:47

Igniss schreef:
Ik vind de singel heel fijn! Merkte zeker een verschil met opzadelen en mijn merrie liep er ook heel ontspannen onder. Mijn jonkie heeft hem al een paar keer omgehad en die reageert ook positief, maar die word nog niet bereden. Wil haar wel met deze singel zadelmak gaan maken.

Ja met aansingelen merkte ik ook echt een mega verschil! Welke onderlegger heb jij voor de jouwe?

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:57

V_Naomi schreef:
Igniss schreef:

Ja met aansingelen merkte ik ook echt een mega verschil! Welke onderlegger heb jij voor de jouwe?

Ik heb de leren, de wol is nep helaas. als het echt wol was geweest had ik die ook graag gehad.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:05

Het is Merinowol. Wel echt, maar niet op de huid.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 15:53

Update: net de tester van de Equisoft bij dochorse besteld in 75cm, er stond bij dat de voering van de tester ofwel wol ofwel neopreen is maar dat kon je niet kiezen, ik hoop dat ik de wollen krijg :+

De Xpand girth ga ik ook testen, maar die was momenteel reeds bij een andere klant. Bij hen mag je wel 2 weken testen dus dat vind ik al helemaal fijn, 2 weken geeft toch een iets duidelijker beeld dan 1 week :j

Ik hou jullie op de hoogte :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:04

nu vraag ik mij af he, hebben jullie nu ook specifieke problemen, of vinden jullie het gewoon leuk om te kijken of het nog beter kan :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:06

Nielojram schreef:
Ik heb de singel al een aantal jaar, merkte weinig verschil.
H-singels, koordsingels, ET singels van Stubben, mijn zadel lag gewoon goed.

[ [url=m/m1kiTR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mocht iemand interesse hebben, mijn liefste staat sinds vorige week op de eeuwige jachtvelden.

Voor iedereen die interesse heeft in mijn singel, ik heb besloten dat'ie niet weg gaat.
Hij gaat ooit beeldig om mijn nieuwe paard staan :D

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 20:34

SBravour schreef:
nu vraag ik mij af he, hebben jullie nu ook specifieke problemen, of vinden jullie het gewoon leuk om te kijken of het nog beter kan :-)

Beide :+ ik ben altijd nieuwsgierig of het nog beter/comfortabeler kan, maar merk met huidige singels dat hij met aansingelen toch een beetje 'grumpy' is :j

@nielojram: gelijk heb je :D