Ervaring met Skyway zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:25

Komen ze, de foto's, vanmorgen vroeg al gereden !hoewel manlief zei; doe nou niet,je krijgt toch commentaar :+ . Doe ik het toch :D . Wat een ander er ook van zegt, ik rij er heerlijk mee en m'n tinkerpoown loopt er super ruim en makkelijk onder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MyChoice

Re: Ervaring met Skyway zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:12

Hoezo zou je commentaar krijgen dan? Ziet er toch prima uit zo :-)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:17

Ik heb de platte simpele versie en echt super zadel
Afbeelding
Afbeelding

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:19

MyChoice schreef:
Hoezo zou je commentaar krijgen dan? Ziet er toch prima uit zo :-)

Je kent Bokt hé;-)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:20

MarjanB schreef:
[ [url=m/cLto2S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HUuzql.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey dat blauwe randje zit ook op mijn zadel. Had nooit gedacht dat een wat meer gedwongen zit wat voor mij zou zijn,maar ik rij er zo heerlijk mee!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:23

Hubbels schreef:
MarjanB schreef:
[ [url=m/cLto2S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HUuzql.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey dat blauwe randje zit ook op mijn zadel. Had nooit gedacht dat een wat meer gedwongen zit wat voor mij zou zijn,maar ik rij er zo heerlijk mee!

Ja mocht kiezen welke kleur, vond dit mooi subtiel

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:08

Ik heb mijn Skyway nu iets meer dan 2 maanden,heb hem 2de hands gekocht bij CM, zadel zou nog geen jaar oud zijn en niet veel gebruikt. Ik heb dat voor waar aangenomen en twijfel er niet aan dat dit zo is, maar voor een zadel van pakkum beet 1,5 jaar oud slijt hij best hard. Is dat ook jullie ervaring? Ik heb hem toen ik hem kocht goed nagekeken en ja het zadel had wat gebruikers sporen, maar nu was er afgelopen week een zadelmaker bij ons op stal en ik liet haar het zadel zien en nu blijkt dat aan beide zijden van het zadel op het punt waar de singelstoten vast zitten als heel ingesleten stukken te zitten, zo ver ingesleten dat het niet heel lang duurt eer het door het leer gaat!

ook de stiksels laten her en der al los.

Wat is jullie ervaring hiermee?

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:24

Hubbels schreef:
Ik heb mijn Skyway nu iets meer dan 2 maanden,heb hem 2de hands gekocht bij CM, zadel zou nog geen jaar oud zijn en niet veel gebruikt. Ik heb dat voor waar aangenomen en twijfel er niet aan dat dit zo is, maar voor een zadel van pakkum beet 1,5 jaar oud slijt hij best hard. Is dat ook jullie ervaring? Ik heb hem toen ik hem kocht goed nagekeken en ja het zadel had wat gebruikers sporen, maar nu was er afgelopen week een zadelmaker bij ons op stal en ik liet haar het zadel zien en nu blijkt dat aan beide zijden van het zadel op het punt waar de singelstoten vast zitten als heel ingesleten stukken te zitten, zo ver ingesleten dat het niet heel lang duurt eer het door het leer gaat!

Country mill opbellen en vertellen wat je bevindingen zijn.
Ik heb altijd zeer netjes geholpen met mijn problemen.

Als ik mij niet vergis moet er een nummer in het zadel staan waarin te herleiden is van welke maand en jaar het zadel gemaakt is.

Nadeel van een 2de hands zadel..
Je weet niet hoe de vorige eigenaar het zadel heeft onderhouden. De 1 poetst hem iedere keer na het rijden en de ander nooit. Stiksels moet je gewoon overleggen met je zadelmaker

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:25

Hubbels schreef:

Ik heb die van mij nog maar een paar maanden maar die is nog vrijwel als nieuw. Alleen onder de beugelriemen zie ik wat plekjes. Anders CM even bellen..

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:52

De mijne begin augustus besteld, kon 3 maanden duren, kan niet wachten :')
Monoblad met de langere versie van de kniesteun. Kon m alleen met korte versie proefrijden dus hoop dat ie lekker zit... :+

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:16

Hubbels schreef:

Foto? Ik vond mijn twee skyways ook vrij vlot slijten op het zachte leer. Heb nu twee andere zadels van datzelfde leer en exact hetzelfde.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:40

MyChoice schreef:
Hubbels schreef:

Foto? Ik vond mijn twee skyways ook vrij vlot slijten op het zachte leer. Heb nu twee andere zadels van datzelfde leer en exact hetzelfde.

Nou precies op het zachte gedeelte, ik zal ze volgende week even bellen. Het is mij,toen ik hem kocht niet opgevallen,maar het zit ook echt onder het zadel. Maar het zadel ligt en zit fantastisch

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:34

Er is al even niet gereageerd in het topic maar ik geef het even een schop omhoog.
Vandaag had ik een pasconsult bij de CM met Bert. Wederom super fijn geholpen door hem. Ik heb onder andere een Skyway zadel kunnen testen. Ik kende dit merk helemaal niet maar wat een heerlijk zadel!
Helaas ligt het nieuw ver boven mijn budget dus ik hoop er een keer één 2dehands tegen te komen. Ik lees hier ook vrijwel alleen maar positieve berichten afgezien dus van het zachte leer dat snel slijt. Zijn er meer die daar last van hebben?

ik weet nu wel waar ik voor ga sparen :+

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:00

pollewopsie7 schreef:
Er is al even niet gereageerd in het topic maar ik geef het even een schop omhoog.
Vandaag had ik een pasconsult bij de CM met Bert. Wederom super fijn geholpen door hem. Ik heb onder andere een Skyway zadel kunnen testen. Ik kende dit merk helemaal niet maar wat een heerlijk zadel!
Helaas ligt het nieuw ver boven mijn budget dus ik hoop er een keer één 2dehands tegen te komen. Ik lees hier ook vrijwel alleen maar positieve berichten afgezien dus van het zachte leer dat snel slijt. Zijn er meer die daar last van hebben?

ik weet nu wel waar ik voor ga sparen :+

Ze zeiden bij mijn pasconsult dat het zadel aangepast was zodat dat zachte gedeelte minder snel slijt. Ze hebben ook een hardere versie maar ik vond die zachte zoveel mooier :')

Ik heb inmiddels mijn eerste leenzadel ingeruild voor een tweede leenzadel, de eerste was zo krom als een hoepel.....
Nu komt over een kleine maand waarschijnlijk mn Skyway binnen, ben een beetje huiverig, ben blij dat ik nu eindelijk weer aan het rijden ben :') Niet helemaal zoals het hoort dus.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:08

Ik heb dit zadel nu 4 maanden en ben er nog steeds mega blij mee! Ja ik zie slijtage maar ik vind het zelf niet storend want leer slijt altijd in mijn ogen? En zeker met intens gebruik. Als je wilt kan ik wel een foto maken maar ik zelf vind het mininaal.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:38

nouklime schreef:
Ik heb dit zadel nu 4 maanden en ben er nog steeds mega blij mee! Ja ik zie slijtage maar ik vind het zelf niet storend want leer slijt altijd in mijn ogen? En zeker met intens gebruik. Als je wilt kan ik wel een foto maken maar ik zelf vind het mininaal.

Oh ik ben wel benieuwd naar een foto :D

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:59

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto :) ik ben het wel met je eens dat leer altijd slijt en hoe zachter het leer hoe gevoeliger. het is alleen geen goedkoop zadel en als je na 2 jaar gaten in je zadel hebt zou dat natuurlijk wel heel jammer zijn :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:00

Ik heb die van mij nu een half jaar en enige waar slijtage zit is onder m’n beugelriem. Verder echt nergens en enorm tevreden

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 07:38

Hier heb ik een leertje laten plaatsen op de plek waar de singelstoten aan de ringen vastzitten (beetje duidelijk?) Het begint daar wel echt te slijten, en voor het helemaal door is...........

Maar verder is het een mega fijn zadel! En tja het is een duur zadel klopt, maar zou er toch zo weer 1 willen als ik zoekende was.

Staat er geloof ik 1 op MP.

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:43

Haha ik denk dat ik er ook zo één zou kopen als ik het geld ervoor had O:)

Ik ben benieuwd waar je die zag! Ik kon zelf op marktplaats niets vinden. Zou je me de link kunnen sturen? Mag ook in pb

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:11

pollewopsie7 schreef:
Haha ik denk dat ik er ook zo één zou kopen als ik het geld ervoor had O:)

Ik ben benieuwd waar je die zag! Ik kon zelf op marktplaats niets vinden. Zou je me de link kunnen sturen? Mag ook in pb

Manlief liet het mij gister zien, was even vluchtig , zal hem even vragen.
Ze vroegen 1700.00 dat zei hij wel

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:05

Afbeelding

Hier ook een Skyway. Geen idee welk model maar het is een monoblad, hij zat heerlijk, paard liep fijn en ik was gelijk verkocht.

Enige nadeel is inderdaad de slijtage onder de beugelriemen, maar dat hou je haast niet tegen. :(

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:07

Afbeelding

Op deze foto zie je de slijtage van mijn beugelriemen wel. Alhoewel het enige is dat het leer glad is geworden.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:41

Afbeelding
Niet heel duidelijk. Maar zadel was hier half jaar oud en flink slijtage al. Kaal en kleurloos werd het.

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:18

mcjv schreef:
[ [url=m/fVkDvP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op deze foto zie je de slijtage van mijn beugelriemen wel. Alhoewel het enige is dat het leer glad is geworden.

Ik vind dat nog wel meevallen. Ziet er nog netjes uit. Het is natuurlijk logisch dat het leer gladder wordt als er steeds een beugelriem overheen beweegt.