Welk hoofdstel heb jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:18

Utixo schreef:
..

Mijn ruin draagt een Anky anatomisch hoofdstel, stevige kwaliteit, maar niet zo fijn zacht en soepel als de PS. Zeker geen verkeerd hoofdstel verder.

[ [url=m/p5HN8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook deze rondgenaaide zwart onderlegd met lak van Anky. M’n eerste rondgenaaide hoofdstel en vind het wel mooi staan, maar inderdaad is dat leer veel minder zacht en soepel. Ik denk door de vorm, want de ‘platte’ leren onderdelen zijn dat wel.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:31

Hier 2 anatomische hoofdstellen:

De horsegear Cygnus
Afbeelding

Hooks imber
Afbeelding

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:12

Dispar_Vulgo schreef:
Utixo schreef:
..

Mijn ruin draagt een Anky anatomisch hoofdstel, stevige kwaliteit, maar niet zo fijn zacht en soepel als de PS. Zeker geen verkeerd hoofdstel verder.

[ [url=m/p5HN8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook deze rondgenaaide zwart onderlegd met lak van Anky. M’n eerste rondgenaaide hoofdstel en vind het wel mooi staan, maar inderdaad is dat leer veel minder zacht en soepel. Ik denk door de vorm, want de ‘platte’ leren onderdelen zijn dat wel.

Mijn rondgenaaide Passier (Bremen) is wel heel soepel. Uiteraard is het wel wat stijver omdat dat rondgenaaide het leer wat minder buigbaar maakt.

Janneke93

Re: Welk hoofdstel heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:35

Ik heb de Ps of Sweden Pioneer. Heerlijk hoofdstel, paard vind hem ook fijn, steekt zo zijn hoofd erin bij omdoen terwijl hij dat echt niet deed bij zijn vorige.
Afbeelding

Horse_234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:24

Mijn ervaring met hoofdstellen is dat het toch echt wel wat uit maakt of je een hoofdstel koopt van onder de 100 euro of eentje van ver daar boven. Qua pasvorm valt het verschil nog redelijk mee maar in de leerkwaliteit zit echt een enorm verschil. Voor mij nooit meer een goedkoop hoofstel, wat een ellende met dat vreselijk stugge leer.

Ik vind zelf met name de hoofdstellen van Schockemuhle erg fijn. Zelf twijfel ik nu om er eentje van Tess products aan te schaffen

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 06:52

Naast dat het stug is vind ik het ook bijzonder verwerpelijk om dood dier uit Azië ed, wat ronduit een poedersuiker leven heeft gehad, om een paard te hangen waar je (hoop ik) alles aan doet om er goed voor te zorgen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:05

Ik heb sinds dik een week nu de Schockemohle Équis Beta , wat een fijn hoofdstel <3
Mijn 4 jarige merrie is een beetje een miep en het was even zoeken voor haar , ze liep eerst met een Dyon rondgenaaid trenshoofdstel maar gaf aan dit niet fijn te vinden .. jammer want het is een prachtig hoofdstel.
Toen een aantal maanden met mijn Micklem gereden , liep ze fijn op maar die werd wat ruim ( leer rekt gewoon erg uit , hoofdstel is 4 jaar oud )
Nu heb ik voor haar dus dit hoofdstel , ze lijkt het fijn te vinden , beetje slechte foto , dit was even om alles op maat te maken . Zal een betere foto maken als daar behoefte aan is :o

Afbeelding

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:35

moniek21 schreef:
Ik heb sinds dik een week nu de Schockemohle Équis Beta , wat een fijn hoofdstel <3
Mijn 4 jarige merrie is een beetje een miep en het was even zoeken voor haar , ze liep eerst met een Dyon rondgenaaid trenshoofdstel maar gaf aan dit niet fijn te vinden .. jammer want het is een prachtig hoofdstel.
Toen een aantal maanden met mijn Micklem gereden , liep ze fijn op maar die werd wat ruim ( leer rekt gewoon erg uit , hoofdstel is 4 jaar oud )
Nu heb ik voor haar dus dit hoofdstel , ze lijkt het fijn te vinden , beetje slechte foto , dit was even om alles op maat te maken . Zal een betere foto maken als daar behoefte aan is :o

Mooi hoofdstel.
Ik moet nog wel even wennen aan die nieuwe sperriem. Bevalt dat goed?

[ [url=m/D06THM.jpg]Afbeelding[/url] ]

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 20:27

Ja die sperriem werkt heel fijn zo .

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:03

Fortitude schreef:
Voor de Draver een Schockemöhle Equitus Delta, voor de KWPNer een Schockemöhle Equitus Alpha.

Ik vind het fantastische hoofdstellen! Heel mooi leer, zacht, duurzaam en makkelijk schoon te houden. Daarnaast vind ik de pasvorm echt ontzettend fijn. Dit is de enige die bij mijn Draver de oren echt goed vrij houdt. Merk echt wel een heel groot kwaliteits verschil tussen deze en goedkopere hoofdstellen.

Ik vind Schockemöhle ook hele fijne hoofdstellen, imo is het leer nog wat beter dan merken als Dyon, Kieffer en Döbert