Rood/bordeaux zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:11

Zal eens verder zoeken op prestige.

De bates zadels zijn meer richting tabacco ipv rood, en dat is toch niet wat ik zoek. Alsnog bedankt!

Zal eens bij hidalgo kijken

MyChoice

Re: Rood/bordeaux zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:30

Al gezocht op oxblood? Kentaur had die kleur ook.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:36

Redwood kan ook

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 23:07

Heb ik beide al op gezocht ja :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:16

Stubben heeft volgens mij ook een roodachtige kleur?

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 09:14

Hadden ze wel, maar wordt ook niet meer gemaakt daar.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:38

yamsi0124 schreef:
Ik had die BR toen tweedehands gekocht, maar die paste dus niet. Heb maar 1 website gevonden die de BR ook in (ongeveer) dezelfde kleur verkoopt, maar die vermeld geen boommaat:
https://www.dekemaruitershop.nl/br-jos- ... zadel.html

Even bellen :) zijn hele lieve behulpzame mensen daar. En volgens mij bieden ze ook passervice, maar dan moet je helemaal naar gorredijk en geen idee of dat in de buurt is voor jou.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 09:01

Zaldi had ik inderdaad ook gezien, maar ik hoor erg gemengde ervaringen over de passervices in Nederland...

Zodra ik genoeg gespaard heb zal ik eens bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:04

yamsi0124 schreef:
Zaldi had ik inderdaad ook gezien, maar ik hoor erg gemengde ervaringen over de passervices in Nederland...

Zodra ik genoeg gespaard heb zal ik eens bellen!

Westeind hier in Friesland blijkt een super zaldi dealer. Maar van een andere zadelmaker hoor ik weer dat zaldi een hele stugge boom heeft (wat volgens mij niet uit maakt?). Maar die zadelmaker heeft me ook een slecht passend zadel verkocht, willen ze alleen niet toegeven.

Ik zou qua zadelmaker wel iemand zoeken die bij jou past en jou meningen etc.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 09:16

Er was inderdaad een zaldidealer waar ik echt bijna niks goeds over hoor, maar ook westeind waren veel ervaringen minder dacht ik. Zijn wel topics van een aantal jaar terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:19

yamsi0124 schreef:
Er was inderdaad een zaldidealer waar ik echt bijna niks goeds over hoor, maar ook westeind waren veel ervaringen minder dacht ik. Zijn wel topics van een aantal jaar terug..

Je kunt altijd wat zadelmakers waar je je goed bij voelt vragen of ze het zadel hebben wat jij wil? Zijn genoeg merken waarbij je je zadel volledig zelf kan samenstellen. Maar zal vast ook wel wat tweede hands zijn.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 09:22

Klopt. Sowieso wil ik nog even doorsparen, dat ik straks ook tussen nieuwe zadels iets te kiezen heb :D

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:37

Zaldi heeft een thermoplastische kunststofboom die zich tijdens het rijden nog 10% aan je paard aanpast dus stug??? Ik begrijp niet waar dat verhaal vandaan komt. Mijn paard is in elk geval een groot Zaldi-fan, wil geen andere merken meer op haar rug, en dat is echt de grootste zeikert in paardenland die je als zadelmaker tegen kunt komen. Volgens mij verkoopt Buitenzinnig, van de Ghostzadels, ook Zaldi, en die komt echt overal.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 11:45

Op de website van buitenzinnig zie ik wel zaldi staan, maar onder die tab staat alleen ‘meer informatie volgt’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:10

dianaw33 schreef:
Zaldi heeft een thermoplastische kunststofboom die zich tijdens het rijden nog 10% aan je paard aanpast dus stug??? Ik begrijp niet waar dat verhaal vandaan komt. Mijn paard is in elk geval een groot Zaldi-fan, wil geen andere merken meer op haar rug, en dat is echt de grootste zeikert in paardenland die je als zadelmaker tegen kunt komen. Volgens mij verkoopt Buitenzinnig, van de Ghostzadels, ook Zaldi, en die komt echt overal.

Mijn zadelmaker die ook vind dat het zadel wat ik had prima lag. Heb gezegd dat ik niet weet hoe oud m'n paard is en dat ik pas na de winter er weer op ga, toen wouden ze em pas terug nemen en verkopen. Anders alleen inruil. Had een Kieffer 18 inch die echt veel te ver over de 18de rib komt, dus ook al draagt ie achter niet, zadel was niet goed. In een half jaar ook 2 keer bijgevuld. Maar niet goed.

Ik wil ook naar zaldi nu, twijfel om dat Kieffer zadel terug te nemen en bij westeind in te ruilen. Of gwn niets zeggen tegen de huidige en gwn bij westeind kopen en wachten tot ze het zadel verkopen ofzo.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 12:15

Van zaldi vind ik het hele foam idee wel aantrekkelijk, maar als ik dan op de website van een bepaalde zadelmaker lees dat dat heel lastig is om goed te doen, en dat er maar zeer weinig mensen zijn in Nederland die het goed kunnen...
Schijnbaar zijn zaldi zadels ook ontworpen voor Spaanse paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:38

yamsi0124 schreef:
Van zaldi vind ik het hele foam idee wel aantrekkelijk, maar als ik dan op de website van een bepaalde zadelmaker lees dat dat heel lastig is om goed te doen, en dat er maar zeer weinig mensen zijn in Nederland die het goed kunnen...

Zaldi is bedacht voor het barokke paard, als ik het goed heb. Maar ook voor paarden met korte ruggetjes. Dus niet specifiek alleen voor de Spaanse paarden.

Ik denk wel dat als je zaldi neemt je echt bij een zaldi dealer moet zijn.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 12:55

Mijn paard is geen barokke, maar wel ontzettend rond en vrij kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:00

yamsi0124 schreef:
Mijn paard is geen barokke, maar wel ontzettend rond en vrij kort.

Denk dat je dan met zaldi ook wel goed zit. Maar zou sowieso zadelmaker er bij halen.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 13:08

Dat was sowieso mijn plan :) Heb nog zat tijd me even te oriënteren, gelukkig

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 06:25

yamsi0124 schreef:

Ze worden ook met wolkussens geleverd. En tegenwoordig voor alle types paarden, er zijn ontzettend veel modellen, en ook als maatzadel op bestelling.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 09:08

Klopt, voor 150 meerprijs.
Over het foam hoor ik, mits het goed gedaan is, dat je er verder vrij weinig onderhoud aan hebt betreft opnieuw vullen etc.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 21:09

Hoi,
Ik denk dat ik even door ga sparen en voor een zaldi ga. Over de zadels zelf hoor ik namelijk veel goeds (op een enkeling die de zitting hard vindt, maar ik vind de stubben waar ik eerst mee sprong zacht zat :+ ).
Het enige waar ik dus tegen aan loop is, bij welke zadelmaker ga ik hem kopen? Welke raden jullie aan? Liefst omgeving zutphen/Gelderland, maar als de echt goeie verder weg zitten ga ik daar natuurlijk voor.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:45

Waarom koop je geen congac kleurig zadel en verf je 'm met indring verf bordeau? Dat kan je ook met een hoofdstel doen dan heb je een set. Denk dat dat met jouw budget makkelijker is.