Seatsaver gevoelige rug en stuitje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:12

roosje78 schreef:
Die ik heb is met stof bekleed. Ik rij ook met een stoffen zit, dus ik heb geen ervaring met andere materialen.

En voel je dan nog wel meer vrijheid door het gootje als er stof overheen zit?

Dakario

Re: Seatsaver gevoelige rug en stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:42

Juist gisteren voor het eerst met Br Seat saver gereden met stof aan bovenkant en gel aan kant van de zadel. Ik voelde minder druk aan mijn bekken. Ook ermee gesprongen en ik kan nog vrij goed bewegen op mijn zadel dus het stof belemmert niet.
In geval van staartbeen zou ik zoeken voor gel met gat erin zodat uw staartbeen niet belast wordt?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 09:22

Nee ik wil geen gat. Kans is groot dat dat het dan net niet helemaal exact op de juist plek of iets zit.
Dus wil een gewone van br

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:28

Muze schreef:
Nee ik wil geen gat. Kans is groot dat dat het dan net niet helemaal exact op de juist plek of iets zit.
Dus wil een gewone van br

Ok ik heb br en ik ben wel tevreden over. Normaal had ik altijd pijn na het rijden en nu niet meer

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:30

Hannanas schreef:
roosje78 schreef:
Die ik heb is met stof bekleed. Ik rij ook met een stoffen zit, dus ik heb geen ervaring met andere materialen.

En voel je dan nog wel meer vrijheid door het gootje als er stof overheen zit?

Er zit in deze geen gootje of gat.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 18:07

Ik heb nu voor de eerste keer met de br gereden.
Superzacht!
Alleen had ik wel het idee dat het wat broeit, en wat “ veel stof” is in mijn kruis.
Dus even nog goed testen

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:53

Ik heb een heather Moffet seatsaver en er zelf gewoon een gat in geknipt. Ik rij ook op een schapenbontje maar nu een "Stubben Split" zadel uitgeprobeerd en dat is GEWELDIG, net of ik weer normaal ben... Ik heb drie verschoven staartwervels die verkeert zijn vastgegroeid

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:45

sunny43 schreef:
Ik heb een heather Moffet seatsaver en er zelf gewoon een gat in geknipt. Ik rij ook op een schapenbontje maar nu een "Stubben Split" zadel uitgeprobeerd en dat is GEWELDIG, net of ik weer normaal ben... Ik heb drie verschoven staartwervels die verkeert zijn vastgegroeid

Goh die heb ik nog nooit gezien. Hoe ben je aan dit zadel gekomen? Lijkt me niet een heel gangbaar model?

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:13

Lienboon schreef:
sunny43 schreef:

Goh die heb ik nog nooit gezien. Hoe ben je aan dit zadel gekomen? Lijkt me niet een heel gangbaar model?

Ik heb het nu te leen, zat bij mijn nieuwe paardje. Wat een verademing, wordt vlgs mij niet meer gemaakt, maar er wordt er blijkbaar wel af een toe eentje verhandeld... Hopelijk komt dit idee nog'ns vaker op de markt.. Nu nog even zorgen dat het perfect aansluit bij mijn paardje en dan... gaan!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:20

Ik ga mijn Heather Moffet seatsaver verkopen, ik heb het zadel waar ik het voor had ook verkocht dus hij kan weg, voor wie geïnteresseerd is.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:40

Sprak net een zadelmaker, het is niet moeilijk om bij de bouw van een nieuw zadel een opening voor het staartbeen te maken maarja dan moet je dus wel een nieuwe zadel laten maken...

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:18

sunny43 schreef:
Sprak net een zadelmaker, het is niet moeilijk om bij de bouw van een nieuw zadel een opening voor het staartbeen te maken maarja dan moet je dus wel een nieuwe zadel laten maken...

Klopt, ik heb een keer door Daaleman een zadel laten aanpassen met een gat erin.. briljant! Echter paste het zadel niet meer op mn paard en dan is het wel heel zonde.
De seatsaver van acavallo is minstens net zo goed.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:39

Lienboon schreef:
Klopt, ik heb een keer door Daaleman een zadel laten aanpassen met een gat erin.. briljant! Echter paste het zadel niet meer op mn paard en dan is het wel heel zonde.
De seatsaver van acavallo is minstens net zo goed.

Ben benieuwd, nu eerst met het split zadel van Stubben aan de gang. Meeste last in ... stap bij veel stappen. Maar nu een ijslander met veel tölt dus... en probleem van een zeer staart been is dat je het gaat ontlasten en daardoor scheef gaat zitten. Heel fout voor je paard.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:44

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:05

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 06:03

sunny43 schreef:
Ben benieuwd, nu eerst met het split zadel van Stubben aan de gang. Meeste last in ... stap bij veel stappen. Maar nu een ijslander met veel tölt dus... en probleem van een zeer staart been is dat je het gaat ontlasten en daardoor scheef gaat zitten. Heel fout voor je paard.
[/quote]
Oooh ik heb ook zoveel last van mijn stuitje! Echt lange ritten lukt bijna niet meer door de pijn. Ben heeeel benieuwd naar dat split zadel! Hoe heeT dat zadel precies? Ik zou het graag eens proberen op mijn Ijslander maar de zadelpassers die ik ken, hebben hem vlgns mij niet.
Heb overigens nu een heel zacht Hrimnir zadel, prima voor tot een uur rijden voor mij, daarna pijn....

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:34

Ik ben ook wel benieuwd naar de prestige X breath, iemand ervaring mee?
Afbeelding

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:07

dems75 schreef:
sunny43 schreef:

Oooh ik heb ook zoveel last van mijn stuitje! Echt lange ritten lukt bijna niet meer door de pijn. Ben heeeel benieuwd naar dat split zadel! Hoe heeT dat zadel precies? Ik zou het graag eens proberen op mijn Ijslander maar de zadelpassers die ik ken, hebben hem vlgns mij niet.
Heb overigens nu een heel zacht Hrimnir zadel, prima voor tot een uur rijden voor mij, daarna pijn....[/quote]

Ik heb sowieso over mijn "gewone" zadel (Sommer Voyager) een schapenvacht altijd! Kan een rit van 2 uur aan met niet te veel stap (nou wil die ijslanderkruising dat ook niet!) ik heb een tijd gereden op een Heather Moffet Seatsaver waar ik zelf een gat in heb geknipt, werkt ook redelijk, vriendin met ooit gebroken rug, rijdt met die seatsaver en daarover het schapenvachtje en heeft dan ook geen last meer.

IK heb nu in gebruik het zogn. Stubben Equi-Soft Saddle maar dat wordt dus niet meer gemaakt, moet je geluk hebben om dat ergens op de kop te tikken... maar ik vermoed dat er toch wel meer vraag is naar dit soort dingen... alleen of het dan ook weer op een ijslander werkt? Ik heb gewoon nu heel erg geluk dat de oude baas het mee wilt verkopen en... dat haar nieuwe ijsco breder is dus dit zadel niet past...

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 06:42

Nou ik had een oproepje geplaatst op de Ijslandse zadels fb pagina, of iemand zo’n zadel had en ik het eens mocht proberen. Kreeg vijf minuten later een bericht van een bekende vlakbij, dat ik hem wel mocht proberen. Dus hup, Peerd in de trailer en uitproberen op haar ovaalbaantje.
Eerste stappen waren : huh? Maar meteen daarna: ooooh ja! Ik denk dat mijn pijn komt van iets vastzetten in mijn rug, iets wat met dit zadel niet lijkt te kunnen. Het wiegt ook fijn en daardoor werden mijn heupen en bekken ook losser. Door die ruimte in het midden ook geen onmiddellijke druk op stuitbeen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:30

Ter aanvulling: in mijn Hrimnir zadel ga ik in stap meer van achteren naar voren mee, terwijl blijde split Seat de beweging ook lateraal meer wiegt. Moeilijk uit te leggen. Paard vond het ook geslaagd, die ontspande direct!

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:39

dems75 schreef:
Ter aanvulling: in mijn Hrimnir zadel ga ik in stap meer van achteren naar voren mee, terwijl blijde split Seat de beweging ook lateraal meer wiegt. Moeilijk uit te leggen. Paard vond het ook geslaagd, die ontspande direct!

Ja wat een bevrijding toch? Maar de vraag is nu... kun je er eentje kopen ergens?!

Ja en die Hrimnir zadels zijn ook best aan de prijs! Op ijslanderjacht heb ik diverse zadels er "gratis" bij mogen testen en een Hrimnir van (vlgs de eigenaar) 4000 Euro? zat echt voor geen meter.... :(

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 06:41

Sunny43: ik heb er eentje besteld bij stubben! Was mooie aanbieding, nw zadel maar gemaakt in 2016, met 50% korting, gratis verzending, hoes en dekje stubben erbij én leerverzorgingsmiddel.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:24

dems75 schreef:
Sunny43: ik heb er eentje besteld bij stubben! Was mooie aanbieding, nw zadel maar gemaakt in 2016, met 50% korting, gratis verzending, hoes en dekje stubben erbij én leerverzorgingsmiddel.

Wat super!!!