roosje78 schreef:Die ik heb is met stof bekleed. Ik rij ook met een stoffen zit, dus ik heb geen ervaring met andere materialen.
En voel je dan nog wel meer vrijheid door het gootje als er stof overheen zit?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sunny43 schreef:Ik heb een heather Moffet seatsaver en er zelf gewoon een gat in geknipt. Ik rij ook op een schapenbontje maar nu een "Stubben Split" zadel uitgeprobeerd en dat is GEWELDIG, net of ik weer normaal ben... Ik heb drie verschoven staartwervels die verkeert zijn vastgegroeid
Lienboon schreef:sunny43 schreef:Ik heb een heather Moffet seatsaver en er zelf gewoon een gat in geknipt. Ik rij ook op een schapenbontje maar nu een "Stubben Split" zadel uitgeprobeerd en dat is GEWELDIG, net of ik weer normaal ben... Ik heb drie verschoven staartwervels die verkeert zijn vastgegroeid
Goh die heb ik nog nooit gezien. Hoe ben je aan dit zadel gekomen? Lijkt me niet een heel gangbaar model?
sunny43 schreef:Sprak net een zadelmaker, het is niet moeilijk om bij de bouw van een nieuw zadel een opening voor het staartbeen te maken maarja dan moet je dus wel een nieuwe zadel laten maken...
Lienboon schreef:Klopt, ik heb een keer door Daaleman een zadel laten aanpassen met een gat erin.. briljant! Echter paste het zadel niet meer op mn paard en dan is het wel heel zonde.
De seatsaver van acavallo is minstens net zo goed.
sunny43 schreef:Lienboon schreef:
De seatsaver van acavallo is minstens net zo goed.
sunny43 schreef:[/quote]Ben benieuwd, nu eerst met het split zadel van Stubben aan de gang. Meeste last in ... stap bij veel stappen. Maar nu een ijslander met veel tölt dus... en probleem van een zeer staart been is dat je het gaat ontlasten en daardoor scheef gaat zitten. Heel fout voor je paard.
dems75 schreef:sunny43 schreef:Ben benieuwd, nu eerst met het split zadel van Stubben aan de gang. Meeste last in ... stap bij veel stappen. Maar nu een ijslander met veel tölt dus... en probleem van een zeer staart been is dat je het gaat ontlasten en daardoor scheef gaat zitten. Heel fout voor je paard.
dems75 schreef:Ter aanvulling: in mijn Hrimnir zadel ga ik in stap meer van achteren naar voren mee, terwijl blijde split Seat de beweging ook lateraal meer wiegt. Moeilijk uit te leggen. Paard vond het ook geslaagd, die ontspande direct!