Safestyle open beugels ervaringen gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

19wendy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:05

Bij ons op stal rijd echt bijna iedereen met de safestyle met rubbers.
Niemand die er negatief over is of ze nou beginner zijn of in de Z rijden

SillyB

Re: Safestyle open beugels ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:08

ik heb ook echt bijna 10 jaar met safestyles gereden, gewoon open En, na een wen periode haha, echt nooit meer kwijt geweest.
Mijn zadelmaker gaf wel aan dat hij ze best zwaar vond, en dat het mogelijk wat zadelproblemen heeft ver-ergert.
Mijn bijrijdster kon er niet aan wennen en we rijden nu met haar bow balance beugels. Die zijn ook wel echt héél fijn hoor

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:14

Ik heb nu 2x met Safestyles gereden, ook met een nieuw zadel, 2e keer ging al een stuk beter. Ik heb de afgelopen jaren met endurance beugels gereden, dus het is wel echt even wennen.

Ik heb voor het gemak de beugelriemen een gaatje korter gedaan, als ik eraan gewend ben gaan ze wel weer langer. Of niet, en dan hang ik mijn EZ rides er wel weer aan :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:56

PSvanLot schreef:
Hoe wil je die open laten klappen?

Her zijn zacht rubberen stukjes die je erop schuift. Deze zijn zo zacht en als je er tegengaan duwt beweeglijk.

Het zijn toch veiligheid beugels.
Dus ik ging er daarom vanuit dat ook met de rubbertjes eraan ze op een of andere manier veiliger zijn dan gewone beugels.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:07

Muze schreef:
PSvanLot schreef:
Hoe wil je die open laten klappen?

Her zijn zacht rubberen stukjes die je erop schuift. Deze zijn zo zacht en als je er tegengaan duwt beweeglijk.

Het zijn toch veiligheid beugels.
Dus ik ging er daarom vanuit dat ook met de rubbertjes eraan ze op een of andere manier veiliger zijn dan gewone beugels.

O op die manier, ze zijn veiliger omdat het rubber flexibel is. Val je er af, dan kan je voet niet in de beugel blijven omdat het rubber flexibel is, in tegenstelling tot een geheel metalen beugel.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 21:56

Het ging vandaag al een stuk beter! Nu heb ik ook een beetje 'valsgespeeld' door op stemcommando aan te galopperen ipv met beendruk (lang been aanleggen is onze hulp voor galop, en dan raak ik ze kwijt).

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:37

PSvanLot schreef:
dianaw33 schreef:
Mijn dochter heeft er mee gecrosst, en ik heb er buitenritten mee gemaakt, overigens met de rubbers-open stuk aan de buitenkant gedaan. Dus best wel zwaar gebruikt, maar nooit problemen gehad dat de rubbers los gingen, ook niet tijdens de cross. We hebben aardig wat veiligheidsbeugels geprobeerd maar vonden dit de fijnste.

Het open stuk van deze beugels hoort aan de binnenkant.

[ [url=m/xrOb9s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of iets hoort wil niet zeggen dat het in de praktijk handig is: ik kan mijn rechter enkel niet meer draaien na een ongeluk, en in het gebruik bleek het handiger ze om te draaien, anders kon ik er niet in komen met mijn rechtervoet.

Nettie007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:03

Ik vind de beugels heel fijn, als ik een keer mijn beugels verlies dan heb ik ze ook snel weer terug. Ze zijn inderdaad wel zwaar, zeker in verhouding tot het kunstof zadel.

Ik moet wel wennen aan de scheve beugel blokjes, ik zit telkens met mijn voet aan de buitenkant ipv in het midden. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 11:23

Als je de rubbers erop hebt lijkt het me geen probleem als je ze omgedraaid hebt. Maar ik rijd veel buiten, en geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt om de open kant als 'haak' naar buiten te draaien met alle mogelijke vasthang gevolgen van dien.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:07

Nettie007 schreef:
Ik vind de beugels heel fijn, als ik een keer mijn beugels verlies dan heb ik ze ook snel weer terug. Ze zijn inderdaad wel zwaar, zeker in verhouding tot het kunstof zadel.

Ik moet wel wennen aan de scheve beugel blokjes, ik zit telkens met mijn voet aan de buitenkant ipv in het midden. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Dit heb ik inderdaad ook wel een beetje.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:13

Ik heb de Safestyle xlite, maar het principe is hetzelfde.
Ik had voor een ander topic even een foto gemaakt van de rubbers om aan te tonen hoe flexibel deze zijn (dus blijven hangen ga je zeker niet doen, ik plooi het gewoon met een vinger om)

Afbeelding

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:23

Is dat wat schuine blokje met een reden zo gevormd?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 06:34

Het is eigenlijk geen schuin blokje, dat lijkt zo als hij hangt, maar door de druk van je voet is hij recht

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:14

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 10:33

Ophena ken ik inderdaad al! Maar aangezien die de open kant naar buiten hebben zitten vind ik die niet zo fantastisch voor buitenritten...

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:21

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 12:42

Dat snap ik, maar ik rijd ook veel door bos waar ik dan denk ik zou blijven haken met mijn beugels als ze naar de buitenkant open zijn.