Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:30

Ik ken een vliegenmasker met hoog UV percentage die ook als halster gebruikt kan worden, dat is de Kensington UViator flymask

Zelf heb ik de Shires met neus. Valt wat groot. Mijn 167cm Engels Volbloed heeft maat Full maar is te lang bij de neus en te groot bij de kaaksluitingen. Dus er is nu een Cob onderweg. Op de neus en achter de oren zit dikke laag fleece om druk en schuren tegen te gaan.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:05

Hier een Shires masker en die bevalt goed!
Uiteraard wel eens warm achter de oren, maar ik betwijfel of je dat helemaal voorkomt.

Afbeelding

Gewoon maat cob voor een E-pony. Ze draagt hem overigens altijd zonder halster

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:22

Hier ook een cashel. Vind hem niet mooi maar hij is niet stuk te krijgen en zit perfect en zweet niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:30

DreamGuide schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties!

@ellepel, beetje zweet achter de oren heb je al gauw, maar zweet het niet op dat bontstuk op het voorhoofd?

daar heb ik het niet gezien.
enkel om de oren

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:36

Ik vind het echt per paard verschillen.

Mijn ene ruin doet alles af. Is zwart en heeft snel last van vliegjes.

Mijn andere ruin gaat van alles kapot, dus die mag echt niks met naadjes of randjes hebben.

De andere 3 zijn veel makkelijker en hebben die al getoond is met sliertjes. Ik vind een neusnetje niet prettig. We hebben 3 quarters met relatief brede kaken en korte koppies. Neusnetjes komen vrij laag en worden snel nat en vies.

Bij mn ene ruin en shet het neusnetjes zelf ingekort ook om die reden.

We hebben dus denk ik wel 4 verschillende soorten liggen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:49

Ik ga dit topic even volgen :j

De nieuwe LeMieux maskers vind ik ook wel erg mooi! Die hebben nu ook een voorpluk uitsparing (wat voor mij sowieso een vereiste is voor mijn IJslander)

Ik heb nu een masker van Kramer (speciaal voor IJslanders, dus grotere opening voor de voorpluk) en die bevalt opzich ook wel prima. Was wel wat te groot vooral bij de oren en het klittenband, dus moet wel zorgen dat hij echt goed overal aansluit en er geen vliegen onder kunnen. Alleen bij 1 oor is die nu volgens mij onder handen genomen door muizen dus daar zit nu een gat :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Drico op 13-05-20 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:50

Die van mij had hele grote uitstekende ogen dus de normale maskers waren altijd te krap.

De enige die het hier altijd goed deden waren de Rambo’s. Bleven goed en zijn ogen zaten heel mooi vrij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:51

Ow ja, die maak ik zelf bij 2 paarden met grote voorpluk. Andere 2 hebben geen haar :)

Sowieso pas ik weleens wat aan

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:58

Ik volg ook even, één van mijn paarden laat niet zo graag zijn oogjes schoonmaken en heeft altijd bizar veel last van vliegen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:00

Fineapple schreef:
Ik volg ook even, één van mijn paarden laat niet zo graag zijn oogjes schoonmaken en heeft altijd bizar veel last van vliegen

Ik smeer bij mn ene ruin die alles afdoet een laagje uierzalf.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:01

Heb je dan niet dat er daarna een halve zandbak aan hangt?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:02

Hier ook Cashel Crusader!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:27

Field Relief Midi (mt M) is het enige vliegenmasker dat goed zit bij mijn d-pony’s en dat ze ook 24/7 omhouden.
Vind die van lemieux en cashel beide ook erg mooi maar die zitten te dicht op hun ogen.

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:47

Ik heb een halster met geïntegreerd vliegenmasker van Qhp. Bakstukken, neusriem en frondeel zijn onderlegd met fleece en dus zacht. Het gaas is stevig zoals mijn vorige masker wat van Amigo was. Tot op heden erg tevreden.

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:31

_Penotti schreef:
Heb je dan niet dat er daarna een halve zandbak aan hangt?

Bij die van mij als ik met uierzalf smeer?

Valt heel erg mee. Hij loopt hier 24/7 rond op zandpaddock, zandpaden en grond. Rolt en ligt wel regelmatig, maar de ogen blijven vrij zandvrij.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:56

Rena100 schreef:
Ik ben nog steeds heel enthousiast over de rambo! Zitten heel goed, drukt niet op de ogen en is ook niet heel erg warm vind ik.

Je paard ziet er alleen wel debiel uit met zo'n kap haha.
https://hypostore.nl/rambo-plus-vliegen ... =946&525=6

wij hebben ook al jaren de Rambo Vamoose. Hele fijne maskers, die ook lang goed blijven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:25

ElCid schreef:
Rena100 schreef:
Ik ben nog steeds heel enthousiast over de rambo! Zitten heel goed, drukt niet op de ogen en is ook niet heel erg warm vind ik.

Je paard ziet er alleen wel debiel uit met zo'n kap haha.
https://hypostore.nl/rambo-plus-vliegen ... =946&525=6

wij hebben ook al jaren de Rambo Vamoose. Hele fijne maskers, die ook lang goed blijven.

Hoe is die rand van de overgang naar het neusnet? Mijn ruin en merrie gaan daar dus snel stuk bij verschillende. Ook als ze met fleece onderlegd zijn daar

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:34

Die van Felix Buhler!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:34

superpony schreef:
Hoe is die rand van de overgang naar het neusnet? Mijn ruin en merrie gaan daar dus snel stuk bij verschillende. Ook als ze met fleece onderlegd zijn daar

Nog geen probleem mee gehad ook niet bij mijn overgevoelige paint ;) . Neusnetje kan er evt. af maar het is van fijn, zacht materiaal wat absoluut niet schuurt.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:41

ElCid schreef:
superpony schreef:

Nog geen probleem mee gehad ook niet bij mijn overgevoelige paint ;) . Neusnetje kan er evt. af maar het is van fijn, zacht materiaal wat absoluut niet schuurt.

Hier ook de Rambo Vamoose. Geen problemen met de overgang van hoofd naar neusnetje en dat terwijl ik een Akhal Teke heb die van het minste schuren kaal is of wondjes krijgt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:03

Ik heb niet alles doorgelezen, dus excuus als het al een keer genoemd is. Maar ik ben opzoek naar een "goedkoop" vliegenmasker met neusflap je die goed uv werend is. Heb een cremello en merk toch dat ie nu al wat velletjes krijgt rondom z'n neus. Wie weet er een?

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:00

Hier erg tevreden met het vliegenmasker van Professionals Choice. Elastisch, goed aansluitend en vrij van drukplekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:04

_Carien schreef:
Hier erg tevreden met het vliegenmasker van Professionals Choice. Elastisch, goed aansluitend en vrij van drukplekken.

Ook goede uv wering en neusflapje?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:07

Shires heeft goede maskers met uv neusflap

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 01:01

Retjethorse schreef:
ElCid schreef:

Hier ook de Rambo Vamoose. Geen problemen met de overgang van hoofd naar neusnetje en dat terwijl ik een Akhal Teke heb die van het minste schuren kaal is of wondjes krijgt. :)

Dank jullie wel!

Ik had een vliegenmasker vorig jaar met een fleece randje, dus dacht zacht, maar er gingen er 2 kapot daar.