Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Freyr schreef:Voor mijn merrie met haar dikke buik heb ik de bolling naar achter. Mijn gedachte was namelijk: het kortere stuk past natuurlijk minder om haar bollere buik, terwijl de bolling naar achter de omvang mooi volgt.
Freyr schreef:Freyr schreef:Voor mijn merrie met haar dikke buik heb ik de bolling naar achter. Mijn gedachte was namelijk: het kortere stuk past natuurlijk minder om haar bollere buik, terwijl de bolling naar achter de omvang mooi volgt.
Om even op je bovenstaande vraag terug te komen, ik heb deze:
https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... orId=10041
Die jij nu hebt is inderdaad een anatomische singel, waarbij de bolling naar voren moet.
Nala schreef:Heb je een linkje naar een "echte" banaan voor me?
Citaat:Heeft jouw paard een vollere buik, of is hij breder bij de buik dan bij de schouders? Ga dan voor de Crescent singel van Mattes. De singel volgt de bolling van de buik, waardoor de drukverdeling optimaal is. Door het gebruik van de Crescent singel voorkom je dat er teveel druk aan 1 kant van de singel ontstaat. Ook wanneer je het probleem ervaart dat het zadel en de singel te ver naar voren schuiven kan de Crescent singel een oplossing bieden. Deze singel heeft tevens een anatomische vorm waardoor het paard meer bewegingsvrijheid heeft bij de ellebogen.