SpikkelFire schreef:Ik heb een wat ouder model Passier zadel, deze heeft idd een vrij vlakke zitting en ook weinig wrong
Maar hebben die dan ook niet een smal tussen kanaal?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Qimm schreef:Ik had een kn symfonie welke ook behoorlijk vlak zat
_Penotti schreef:SpikkelFire schreef:Ik heb een wat ouder model Passier zadel, deze heeft idd een vrij vlakke zitting en ook weinig wrong
Maar hebben die dan ook niet een smal tussen kanaal?
SpikkelFire schreef:Maar hebben die dan ook niet een smal tussen kanaal?
Ik snap niet helemaal wat je bedoeltmaar het zadel past goed op mijn grote paard.
SpikkelFire schreef:Ah zo! Ik zal eens kijken, ben benieuwd. Ik kreeg dit zadel bij mijn paard vorig jaar. Zelf nog laten nakijken toen door van Rijs en die was iig heel tevreden over de ligging en vond het nog een prima zadel. Dus misschien is de mijne dan niet superoud idd. Hij heeft wel een vlakke zitting
Knert schreef:Qimm schreef:Ik had een kn symfonie welke ook behoorlijk vlak zat
Nou ik had ook altijd problemen met mijn zit en bekken. Het leek zelfs meer te worden. Op een gegeven moment zette ik mijzelf steeds meer vast en ook iets scheef. Had pijn in mijn heupen ( let op de heupen waar ze echt zitten... niet waar iedereen denkt dat ze zitten).
Voor iedereens beeld.
Ik ben lang maar heb in verhouding een lang bovenlijf en kortere pootjes.
Maar het probleem zat dat ik het altijd zocht in de dressuurzadels en lange beugelriemen. Vooral omdat ik een lang bovenlijf en korte pootjes heb, dacht ik juist het zwaartepunt zo laag mogelijk te maken.. zodat ik goed kon blijven zitten.
Resultaat.. ik ging mijn bekken op slot zetten, holle rug en ging voorover hangen en die pijn in mijn heupen bleef. Talloze dressuurzadels geprobeerd. Veel wrong en diepe keilen. Eerste keren zat lekker, daarna werd het altijd weer slechter.
Toen mijn instructeur zei dat ik vooral korter moest gaan zitten. Dat ging tegen mijn beeld in, want ook die wrongen zaten dan enorm in de weg. Hoe kan dat toch? Ben ik echt zo scheef?
Toen kwam de zadelpasser.. en daar werd ik ook niet wijzer van. Behalve dat paard wel een ander zadel nodig had.
Omdat ik zoveel dressuur zadels had geprobeerd en gekocht.. altijd weer met verlies had verkocht. Wou ik het nu anders doen. Maar wist niet wat. Met de gekregen hulp kwam ik er ook niet.
Anders, Maar wat?
De stalhouder bood mij zijn springzadel aan, zodat ik tussendoor even geholpen was.
Ik deed de beugels op de lengte van het advies van de instructeur en...? Ik rij steeds beter en zit nu weer recht.
Geen wrong en geen diepe keil.
Ook de andere paarden rijd ik op springzadels.
Mijn God, wat een verademing. Zelf zitten ipv
‘gesteund‘ worden. Zelf voelen wat je benen, kont en rug doen.
Weer rijden op mijn zit. Ben mij bewust van mijn lijf. Dus 1 Kn zadel al verkocht, nog 1 KN te koop.
Waarom deed ik dit niet 10 jaar eerder?
Mijn lijf past niet bij dressuurzadels.
Femke_Tweety schreef:Kent en masters zijn in principe dezelfde modellen als thorowgood.
Kent en masters is de naam van de lederen zadels, thorowgood zijn de kunststof.
Maar in de basis hetzelfde dus.
Ik heb van thorowgood de t4 endurance. Ook die heeft zeker geen diepe zit.
En ik denk dat dat in principe voor de meeste endurance zadels geldt, merk maakt niet zozeer uit.
Als je 160 km moet, wil je tenslotte geen gedwongen zit, je wil even van houding kunnen veranderen af en toe.
Pally schreef:Femke_Tweety schreef:Kent en masters zijn in principe dezelfde modellen als thorowgood.
En ik denk dat dat in principe voor de meeste endurance zadels geldt, merk maakt niet zozeer uit.
Als je 160 km moet, wil je tenslotte geen gedwongen zit, je wil even van houding kunnen veranderen af en toe.
Ik heb zowel op een Kent & Masters gezeten als op een Thorowgood. Wereld van verschil. Op de Thorowgood kon ik echt niet zitten, vreselijk ding. De Kent & Masters daarentegen, heerlijk.
Pally schreef:Femke_Tweety schreef:Kent en masters zijn in principe dezelfde modellen als thorowgood.
Ik heb zowel op een Kent & Masters gezeten als op een Thorowgood. Wereld van verschil. Op de Thorowgood kon ik echt niet zitten, vreselijk ding. De Kent & Masters daarentegen, heerlijk.
Pally schreef:Femke_Tweety schreef:
Ze hebben ook verschillende modellen natuurlijk.
Ik weet niet of je op beide ook werkelijk op hetzelfde model gezeten hebt?