pumpina schreef:MSFC Professional, Ideal en Kent&Masters zijn korte zadels. Anky geloof ik ook. Zoek daar anders eens op.
Kent en masters zat de wrong voor mij niet goed.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FleurSandro schreef:Ik vind de kussens de rug niet mooi volgen
Daarnaast is de singelgroeve van jou paard ver naar voren vergeleken de ligging van het zadel. Als je zo aansingelt wordt het zadel ontzettend naar voren getrokken door de singel. Geen geschikt zadel voor jouw paard wat mij betreft
Poekkie schreef:FleurSandro schreef:Ik vind de kussens de rug niet mooi volgen
Daarnaast is de singelgroeve van jou paard ver naar voren vergeleken de ligging van het zadel. Als je zo aansingelt wordt het zadel ontzettend naar voren getrokken door de singel. Geen geschikt zadel voor jouw paard wat mij betreft
Gewoon uit interesse (ik vind het zadel wel vrij ok liggen maar ken er zelf niet veel van):
- vertekenen de kussens ook niet doordat het paard op de eerst foto zijwaarts gebogen is? Gezien de stand van het hoofd? Of vind je dat de kussens vanuit zijaanzicht ook 'langer' de rug zouden moeten blijven volgen?
- kunnen liggingsproblemen van de singelgroeve niet vooral opgelost worden door het nemen van een geschikte singel? E.g. banaan, anatomisch, ...
Cinnepin schreef:[ [url=m/Nk4IXQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je naar dit plaatje kijkt vind ik de achterkant veel lijken op rechts onder, niet goed dus
Kirrietje schreef:Vind het ook wel lastig in te schatten vanaf een foto. De foto’s in je OP daar lag het indd te ver naar voren. Vind het zadel op de laatste foto’s daarin al beter liggen. Op die foto dat je het zadel van achter ziet vind ik ook wel lastig te beoordelen. Het is meer schuinachter dan rechtachter genomen. Vind een beoordeling hierop dat het niet goed zou liggen dan ook wel gek want je kan het gewoon niet goed zien.
Maar sowieso van fotos is het wel lastig, je kan het niet voelen etc.
Je hebt er een zadelmaker bijgehaald en die heeft er naar gekeken en het aangepast naar jouw paard, ik zou van zijn kundigheid uitgaan, hij heeft jouw paard immers in het echt gezien en gevoeld
Sita_xx schreef:Cinnepin schreef:[ [url=m/Nk4IXQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je naar dit plaatje kijkt vind ik de achterkant veel lijken op rechts onder, niet goed dus
Volgens mij gaat dit plaatje over het tussenkanaal. Te nauw lijkt me dan helemaal niet kunnen. Het tussen kanaal van dit zadel is juist erg breed. Ik snap wel wat je bedoeld met dit plaatje. Zo lijkt het wel wat idd. Maar ik denk dat je nu een beetje appels en peren vergelijkt met dit plaatje. Maar misschien trek ik een verkeerde conclusie
Sita_xx schreef:Kirrietje schreef:Vind het ook wel lastig in te schatten vanaf een foto. De foto’s in je OP daar lag het indd te ver naar voren. Vind het zadel op de laatste foto’s daarin al beter liggen. Op die foto dat je het zadel van achter ziet vind ik ook wel lastig te beoordelen. Het is meer schuinachter dan rechtachter genomen. Vind een beoordeling hierop dat het niet goed zou liggen dan ook wel gek want je kan het gewoon niet goed zien.
Maar sowieso van fotos is het wel lastig, je kan het niet voelen etc.
Je hebt er een zadelmaker bijgehaald en die heeft er naar gekeken en het aangepast naar jouw paard, ik zou van zijn kundigheid uitgaan, hij heeft jouw paard immers in het echt gezien en gevoeld
Jaa lijkt mij ook. Ik denk dat ik gewoon even moet wennen aan dit type zadel