Veiligheidsbeugels of sprenger beugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:45

Volgensmij is het bij die bow balance ook de bedoeling dat , mits je schoeisel met een hakje aan hebt, je er niet doorheen kunt schieten omdat ze zo flexibel zijn.

Ik ben er iig nog nooit in blijven hangen en er al jaren tevreden mee

Maartje1990

Re: Veiligheidsbeugels of sprenger beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 01:32

Kijk eens naar de beugels van safe style dat zijn open beugels en je kunt er een soort veer tussen je beugel en de riem plaatsen waardoor je dus de prettige veering krijgt die je zoekt. Veiliger dan deze vind je ze niet!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:47

Yvank_ schreef:
De bow balance val je door de gedraaide vorm wel uit. Zelf getest begin dit jaar voet schoot door na rodeo en toen viel ik. Door het beweegbare en gedraaide vorm schoot ik gewoon los.
In tegenstelling tot sommige veiligheidsbeugels die niet onder alle omstandigheden open gaan en ik wel eens daadwerkelijk vast zat. Op Facebook zijn ook wel van een veilig heids beugel geloof acavallo of freejump die niet open ging en uiteindelijk in z'n geheel brak. Amazone zwaar gewond. Dus niks is heilig helaas..

Dat waren de Freejumps inderdaad, overigens ook al aantal keer foto's voorbij zien komen dat iemand na een rodeo en bij sommige daarna een val met de veters achter die "oogjes" in de Freejumps waren gekomen. Als je dan een beetje sterke veter in je jodphur of laars heb zitten blijf je dus alsnog haken >;)

Maar terug komend op jou vraag TS, de bow balance zijn inderdaad wel zo flexibel dat je eruit zal wippen maar snap heel goed je gevoel!

Mocht je gevoel overheersen dan zou ik kijken naar een beugel die open klapt en dan een verende adapter (voorheen van GPG maar nu heeft Safestyle ze overgenomen) dan heb je én het comfort én je hebt je wegklap functie :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:50

Ik denk uiteindelijk dat geen enkele beugel helemaal veilig is..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 14:58

Tuurlijk, allemaal hebben ze waarschijnlijk wel hun nadelen. Een open beugel raak je makkelijker kwijt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:25

Ik heb jaren met de Bow Balance gereden, regelmatig de grond gekust en nooit blijven hangen.
Aan de andere kant, ook al vaker gezien dat een veiligheidsbeugel die open zou moeten schieten, door het zand en de vuiligheid niet open schoot.
Geen enkele beugel is heilig en kan 100% veiligheidsgarantie bieden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:27

Maar als hij door troep niet opent ben je erg nalatig in onderhoud.
Als je je spullen poetst dan doe je toch ook je beugels af en bij die open moeten test je dat een keer, wast of borstelt er troep tussen uit.
Ik kan ze zonder moeite openen met de hand, lijkt me dat hangen in een beugel meer kracht geeft.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:38

ik rij al tig jaar met ez-rides met korf. Meer breedte voor zwaardere schoenen en langer stuk onder je voet wat meer stabilteit geeft, alle gewone engelse beugels voelen voor mij als balanceerstokjes sinds dien. Niet kunnen doorschieten is een heel belangrijke factor in voet uit de beugel krijgen bij problemen en daar helpen flex of zijkant open beugels niet echt bij. Daarnaast zijn zulke beugels vaak eigenlijk aan de smalle kant voor veiligheids of wandelschoenen, waardoor er maar weinig nodig is om klem te zitten (geen ruimte over naast de schoen in de beugel).

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:02

Ik heb lang met ez en flex rides gereden puur vanwege de korf.
Maar nooit echt heel fijn gevonden.
Dat hele brede voetbed daar moet je van houden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:04

Die van mij hebben toch echt ruimte genoeg naast mijn bergschoenen, ik kan echt niet wat dat betreft klem zitten. En mijn rijlaarzen zijn ook van die brede van mountainhorse omdat de smalle voeten laarzen mij niet fijn zitten.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:10

Ik heb de flexcite beugels van sprenger en dacht eerst jeetje wat zijn ze groot maar heb vaak rodeo gehad en geen enkele keer in beugel blijven hangen. En stuk minder last van knieen

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 16:40

Ik heb nu waarschijnlijk voor een leuk prijsje die van mountain horse op de kop kunnen tikken, met speciale groeven in de zool die perfect passen op mijn mountain horse jodhpurs.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 18:45

Het zijn uiteindelijk toch deze geworden:

Afbeelding

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:00

Nala schreef:
Het zijn uiteindelijk toch deze geworden:

[ [url=m/We7Vb0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goede keus! Ik heb ze al jaren en voel mij er heel veilig mee.