BR Lavarone vs Acavallo Arena

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:01

Hier nog eens de safestyle xlite:

Afbeelding

Afbeelding

Het buigbare deel is superflexibel. Dat is bij mijn freejumps veel stijver

Miriam91

Re: BR Lavarone vs Acavallo Arena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 09:18

Dat zijn illustratieve foto's dank! Zijn de safestyle lichter van gewicht dan de freejump?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:23

Ja :j
De freejumps zijn breder en zwaarder, die zijn in het geheel steviger, ook het stuk dat open moet gaan.
De safestyle is eigenlijk maar een "halve" beugel, ze zijn fijner qua voet en de zijkant is rubber en daardoor lichter. Ik lees soms dat mensen zo geen lichte beugels willen omdat ze deze dan verliezen maar dat probleem ervaar ik totaal niet..

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:39

Ik heb ook de Safestyle X-lite en ben er heel erg tevreden over. Voelen fijn aan mijn voeten en geven veel steun. Mijn zitles instructrice is er ook helemaal weg van. Ik heb ze ook als pasbeugels en mijn klanten vinden ze ook heel fijn.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 01:32

Ik heb besloten toch voor de Safestyle xlite te gaan. Mede omdat ik al verschillende verhalen heb gehoord over de Freejump waarbij mensen toch nog vast zaten. En de prijs natuurlijk. Ik kan ze pas over een paar weken testen als m'n jonkie beleerd is :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:20

Ah je bent er al uit zie ik. Ik wou net zeggen. Hier al enkele jaren de safestyle, en sinds 1,5 jaar ook de safestyle xtra lite. Beiden erg fijn. Nog nooit zomaar verloren, en fijne flexibele opening, waarbij je er ook nog voor kan kiezen ze zonder het rubber stuk te gebruiken.

Marsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:43

Miriam91 schreef:
Ik kwam nog een optie tegen: Harry's Horse Beugels Composti Ellipse Comfort+. Iemand ervaring met deze?
[ [url=m/4o3XPp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb net voor het eerst gereden met de compositi ellipse in het zwart met de spikes. Dat is de pro versie. Toen ik daar van terug kwam heb ik meteen mijn sprenger bow balance op marktplaats gezet. Dat zijn ook fijne beugels (vooral voor mijn knieën) maar toch schoot ik regelmatig uit een beugel.

Ik wilde de metalen zooltjes hiervoor kopen maar toen ging ik toch eens verder kijken. Het moest iets zijn met een haakse ophanging, een breder zooltje met meer grip en het liefst een veiligheidsbeugel. Want dat laatste is de bow balance niet naar mijn mening.

Ik heb de zwarte Ellipse beugels, daarbij valt die haaienvin aan de onderkant niet zo op. Die boog aan de onderkant is er om een hoek in het metaal te voorkomen en zorgt voor iets veerkracht. Daar merk je niks van tijdens het rijden. De extra grip merk je wel.

Het enige nadeel is de prijs, maar gelukkig wel goedkoper dan de freejump beugels. De bow balance beugels zijn inmiddels verkocht.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:14

Ik rijd met de Acavallo Arena Alupro Safety en ben erg tevreden. Zelden mn beugels kwijt en gelukkig geen ervaring met een crashlanding.
Ik vind ze echt prachtig en heel prettig. Als mn ukkie oud genoeg is voor zn eigen zadel komt er zeker een tweede paar!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 10:13

Ik ben nog steeds erg tevreden over de safestyle Xlite :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:52

darkadia schreef:
Ah je bent er al uit zie ik. Ik wou net zeggen. Hier al enkele jaren de safestyle, en sinds 1,5 jaar ook de safestyle xtra lite. Beiden erg fijn. Nog nooit zomaar verloren, en fijne flexibele opening, waarbij je er ook nog voor kan kiezen ze zonder het rubber stuk te gebruiken.

Ik ben overigens inmiddels over op de acavallo alupro. Dit omdat ik veel in een natte bak rijdt, en ook op langere buitenritten toch graag wat meer grip en ondersteuning wilde. Heel blij mee!

Afbeelding