ingvdh schreef:Een smalle twist is niet altijd de oplossing.
Je zou Suzanne Godijn kunnen benaderen, die verkoopt Sella en Schutte zadels, Sella kan ik niet zo goed, Schutte wel en die zijn ook in smalle en normale twist te verkrijgen. Beide zijn op vele fronten aanpasbaar voor zowel paard als ruiter.
Voor jou zou ideaal zijn als je eerst een tijdje een leenzadel mag proberen.
Andere oplossing is Country Mill, die hebben vrij veel op voorraad en daar kan je ook (weliswaar tegen kleine betaling) zadels testen voor langere periode.
zij komt hier al wat jaren! heb dit zadel ook van haar. moet nog contact met haar leggen, maar zoek wat meer kennis door ook andere mee te laten denken.
Bamii schreef:Ik heb ook wat problemen met mijn liezen, had ook nooit direct een link met het zadel gelegd totdat ik een ander zadel probeerde welke het erger maakte.
Ben je perse gebonden aan een dressuurzadel door wedstrijden oid? Ik heb nu een startrekk espaniola, een semiboomloze Deuber. Ik heb echt nooit meer last van liezen, tenzij ik echt 3+ uur in het zadel zit.
Omdat de kussens en het kopijzer verstelbaar zijn is het zadel voor veel paarden op maat te maken. Hij zit echt heerlijk, heeft een smallere zit dan mijn boomzadel en ik voel mijn paard er beter mee
nou ik hoef niet perse dressuurzadel. maar boomloos enz gaat het hier niet worden. daarbij is bij mijn zadel ook echt heel veel verstelbaar. maar houd het in mijn achterhoofd!
soeboenoe schreef:Je zou je eventueel eens kunnen verdiepen in de spaanse/portugese zadels, die hebben een hele andere opbouw dan de "standaard" engelse zadels. Er zijn ook modellen waarmee je gewoon in de dressuurring mag verschijnen, Iberosattel heeft een aantal van die modellen waarbij ze ook zoiets hebben als de "Amazona lösung" waarbij rekening is gehouden met het "vrouw zijn".
heb je ook iemand die deze verkoopt en langs komt ga zeker vanavond even Google!
fjord100 schreef:ow er is hoop hoor ik!! ga ook deze eens bekijken en opzoek naar mensen die zulke zadels verkopenIk heb een Zaldi New Cont zadel, met mijn twee nieuwe heupen kan ik daar weer heerlijk op zitten. Mijn Anky dressuurzadel was ook te breed.