Jimbo schreef:Heb je ook geprobeerd die voorste singelstoot naar achter te plaatsen?
Ja maar dat maakt het alleen maar erger helaas.
Ik zou het echt niet tof vinden als dit zadel verkeerd aangemeten is want heb hem vorig jaar gloednieuw laten passen op paard en mij bij een goede zadelpasser

Ook bij de nacontrole door hem en mijn andere zadelpasser (die woont dichterbij en vult ook bij ) heb ik ze er beide niet over gehoord dat hij te lang of over de schouder ligt.
Maar goed ik zal eerst even aankijken wat een langere singel gaat doen en dan kan ik daarna de zadelpasser uiteraard bellen of een second opinie vragen.
oji schreef:Ik zou sowieso aan de zadelmaker of hij de singelstoten wil verleggen en er meer een soort "voorsingel" van wil maken. Dan ligt je zadel meer naar achteren tov de singel als nu.
Dit is wel een typisch merrie probleem. Ik zie ook dat je vrij dikke wrongen hebt en een diepe zit, daarmee heb je ene vrij gedwongen zit en zal het zadel ook meer wringen op de rug. Ik verkies, mede om die reden, gewoon een dressuurzadel zonder dikke wrong of zonder diepe zit, zodat het minder wringt en schuift (los van dat ik zon gedwongen zit vreselijk vind).
Ik vind hem eigenlijk helemaal niet gedwongen zitten hoor .
Kom niet tegen de wrong pas als ik mijn been optrek eigenlijk
En heb nog een hand ruimte over ruim achter mijn billen

Ook een goede inderdaad of hij iets met de singelstoten kan doen kan ik ook nog vragen