Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nala schreef:Heb je daar toevallig een link van, minouesmee?
minouesmee schreef:Nala schreef:Heb je daar toevallig een link van, minouesmee?
Ze zijn wel aan de prijs.
https://www.dochorse.nl/lemieux-saddle- ... itive.html
Nala schreef:Flevolander schreef:Nou heeft je pony ook wel een mega vacht.. ziet er oncharmant uit, maar ik verwacht eerlijk niet dat je pony er last van heeft... heeft namelijk niets met druk te maken, maar vooral met beweging.. over elkaar schuren van het dekje over haar lange stugge wintervacht..
Als het 'alleen maar' dat is, vind ik het prima. Weet niet of het 'ziet er oncharmant uit' op haar wintervacht doelde of op de kale plek, maar ik vind haar wintervacht geweldig.
Renee_S schreef:Wat een leuke pony!
Ik zou inderdaad een paar dingen uitsluiten/proberen/
- hoe lang geleden is je zadel gecheckt? Toen mijne door blessures wat spieren was verloren wipte de achterkant van het zadel iets van links naar rechts. Dat creëerde ook zulk soort schuurplekjes
- hoe strak ligt je dekje op de rug aan de achterkant? Verschillende pasvormen dekjes kunnen zeker veel verschillen. Ik vind lemieux persoonlijk ook heel fijn, daarvan moet cob prima passen onder een 17” zadel
- hoe is het materiaal van het dekje? Mijn pony reageerde bv niet fijn op eskadron, die trok veel haartjes uit
- als ‘laatste optie” kun je idd een x een dekje met bont proberen! Maar is bij niet veel paarden nodig, een goede pasvorm, fijne voering en goed passend zadel zijn in mijn ervaring bijna altijd genoeg