Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Mede daarom koop ik nooit dit soort dekens. Hoe dan ook, ze zitten altijd waardeloos aan de voorkant.
Suzanne F. schreef:Sowieso vind ik de dekens met deze sluitingen niet fijn. Ik heb altijd de dekens met die andere sluitingen gehad, die aan Horseware dekens zitten.
Dispar_Vulgo schreef:Zamba schreef:1) nieuw klittenband
2) ik deed altijd de musketon aan beide ogen, dus niet er doorheen maar gewoon aan elkaar. Bleef een tijd goed zitten, maar ben uiteindelijk over gegaan op andere dekens....
Wat die foto betreft, ik zou de sluitingen lossen doen zodat hij sws aan het 2e ringetje zit en dan eens kijken hoe dat gaat. Als dat niet blijft liggen zou ik ervoor kiezen stap 2 te gebruiken...
Maar dan zit de deken toch ook behoorlijk dubbel?
Helaas helpt door het eerste ringetje aan 2e ring vastmaken ook niet.
Dan toch maar extra klittenband er aan laten naaien?
[ [url=m/QG9Ymm.jpg]Afbeelding[/url] ]
T is wel balen hoor, want ik heb de deken pas een maand in gebruik en dan nu al zo.
Zamba schreef:Ik doe hem niet door het eerste oog heen, maar de haak aan beide ogen. En beide sluitingen altijd gelijk dus ook de onderste losser en die gewoon aan het laatste ringetje. Het nadeel is dat de deken al even zo ligt en dus die vorm heeft aangenomen.
Misschien heeft je paard een wat dikke of laag ingeplante hals, daardoor kan dit ook gebeuren....
MelanieB schreef:Nieuw klittenband erop (laten) zetten en dan in het vervolg de deken over het hoofd erop en eraf doen zodat het klittenband niet steeds los en vast hoeft.
Voor behoud van je deken met zo'n sluiting de beste optie.
_San87_ schreef:Je kunt ook de bib van Kentucky proberen.
MiekeFS schreef:De sluiting op de laatste foto van Dispar_Vulgo van de rhino deken zou je kunnen nabootsen door de beide laatste ringetjes van de sluiting verticaal met elkaar te verbinden door een stevig stuk touw of band erdoor te knopen.
Dan kun je beide sluitings clips aan het touw of band gekruist vast clippen.
Je zou er ook nog een musketon haak of ring aan het verticale band of touw kunnen doen en daar beide clips aan vast maken
pluisje88 schreef:Jullie maken wel een hoop heisa over dat klittenband. Het vervangen van het klittenband is binnen een kwartiertje gedaan. Dat zal het probleem niet zijn lijkt me. Anders breng je hem even naar zo’n deken reparatie punt met de opdracht het klittenband te vervangen. Dat kan de kop niet kosten lijkt me. Daarna even waterdicht spul over de stikseltjes en klaar is Kees.
pluisje88 schreef:Ken je zelf niet iemand met een naaimachine thuis? Mijn moeder heeft een naaimachine en al mijn dekens verdwijnen altijd gewoon onder haar naaimachine. Lukt prima.
Dispar_Vulgo schreef:MelanieB schreef:Nieuw klittenband erop (laten) zetten en dan in het vervolg de deken over het hoofd erop en eraf doen zodat het klittenband niet steeds los en vast hoeft.
Voor behoud van je deken met zo'n sluiting de beste optie.
Overweeg ik inderdaad ook. Als het klittenband hoger zou zitten, lijkt het me al een hele verbetering._San87_ schreef:Je kunt ook de bib van Kentucky proberen.
Heb jij hier goede ervaringen mee?
Maar voor nu heb ik de deken van m'n andere paard erop liggen en die ligt eigenlijk top (behalve beetje kort bij de buik).
Overweeg ook de master-deken maar weer te verkopen, want slechts 1 maand gedragen. Vind de reactie van de winkel nog steeds wel vreemd.
Dispar_Vulgo schreef:pluisje88 schreef:Mede daarom koop ik nooit dit soort dekens. Hoe dan ook, ze zitten altijd waardeloos aan de voorkant.Suzanne F. schreef:Sowieso vind ik de dekens met deze sluitingen niet fijn. Ik heb altijd de dekens met die andere sluitingen gehad, die aan Horseware dekens zitten.
Welke sluitingen bedoelen jullie die wel fijn zijn?
Deze?
[ [url=m/3dtnvF.jpg]Afbeelding[/url] ]