Een dekensluiting vraag.. wie heeft de oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:15

Sowieso vind ik de dekens met deze sluitingen niet fijn. Ik heb altijd de dekens met die andere sluitingen gehad, die aan Horseware dekens zitten.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:54

pluisje88 schreef:
Mede daarom koop ik nooit dit soort dekens. Hoe dan ook, ze zitten altijd waardeloos aan de voorkant.

Suzanne F. schreef:
Sowieso vind ik de dekens met deze sluitingen niet fijn. Ik heb altijd de dekens met die andere sluitingen gehad, die aan Horseware dekens zitten.

Welke sluitingen bedoelen jullie die wel fijn zijn?

Deze?
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:01

Ja die. Of gewoon de ouderwetse sluitingen die er vroeger opzaten. Die nu nog bij de kruissingels zitten. Die je er overdwars doorheen moet halen en dan moet draaien. Die waren ook prima als voorsluiting.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:12

Ik heb het liefste de Horseware Amigo dekens met de rechte sluitingen. Dus inderdaad die doorhaal haakjes.
Die v sluiting van hierboven is op zich ook prima alleen zit die deken dan wat minder mooi op mijn paard. Ze heeft een mega schoft namelijk

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:29

Dispar_Vulgo schreef:
Zamba schreef:
1) nieuw klittenband
2) ik deed altijd de musketon aan beide ogen, dus niet er doorheen maar gewoon aan elkaar. Bleef een tijd goed zitten, maar ben uiteindelijk over gegaan op andere dekens....

Wat die foto betreft, ik zou de sluitingen lossen doen zodat hij sws aan het 2e ringetje zit en dan eens kijken hoe dat gaat. Als dat niet blijft liggen zou ik ervoor kiezen stap 2 te gebruiken...

Maar dan zit de deken toch ook behoorlijk dubbel?

Helaas helpt door het eerste ringetje aan 2e ring vastmaken ook niet.
Dan toch maar extra klittenband er aan laten naaien?

[ [url=m/QG9Ymm.jpg]Afbeelding[/url] ]

T is wel balen hoor, want ik heb de deken pas een maand in gebruik en dan nu al zo.

Ik doe hem niet door het eerste oog heen, maar de haak aan beide ogen. En beide sluitingen altijd gelijk dus ook de onderste losser en die gewoon aan het laatste ringetje. Het nadeel is dat de deken al even zo ligt en dus die vorm heeft aangenomen.
Misschien heeft je paard een wat dikke of laag ingeplante hals, daardoor kan dit ook gebeuren....

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:44

Zamba schreef:
Ik doe hem niet door het eerste oog heen, maar de haak aan beide ogen. En beide sluitingen altijd gelijk dus ook de onderste losser en die gewoon aan het laatste ringetje. Het nadeel is dat de deken al even zo ligt en dus die vorm heeft aangenomen.
Misschien heeft je paard een wat dikke of laag ingeplante hals, daardoor kan dit ook gebeuren....

Op de foto's heb ik de deken precies 1 maand op het paard liggen, dus toch behoorlijk snel.
N.a.v. het topic toch is contact opgenomen met de winkel. En volgens hun is de oorzaak dat de deken te groot zou zijn.
Ik heb er zelf m'n twijfels over of een maat kleiner dit probleem zou verhelpen..

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:10

Dispar_Vulgo schreef:
T is wel balen hoor, want ik heb de deken pas een maand in gebruik en dan nu al zo.

Om die reden heb ik altijd Amigo (Horseware) dekens, super dekens met goeie pasvorm en nooit gekloot met sluitingen die op de borst liggen :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:25

Nieuw klittenband erop (laten) zetten en dan in het vervolg de deken over het hoofd erop en eraf doen zodat het klittenband niet steeds los en vast hoeft.
Voor behoud van je deken met zo'n sluiting de beste optie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Een dekensluiting vraag.. wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:32

Je kunt ook de bib van Kentucky proberen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:46

Daarom voor mij nooit meer dit soort dekens. Bucas of horseware, anders niet. Ik had hetzelfde gedoe altijd met die dingen en nooit een echt fijne oplossing voor gevonden helaas.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:01

MelanieB schreef:
Nieuw klittenband erop (laten) zetten en dan in het vervolg de deken over het hoofd erop en eraf doen zodat het klittenband niet steeds los en vast hoeft.

Overweeg ik inderdaad ook. Als het klittenband hoger zou zitten, lijkt het me al een hele verbetering.

_San87_ schreef:

Heb jij hier goede ervaringen mee?

Maar voor nu heb ik de deken van m'n andere paard erop liggen en die ligt eigenlijk top (behalve beetje kort bij de buik).
Overweeg ook de master-deken maar weer te verkopen, want slechts 1 maand gedragen. Vind de reactie van de winkel nog steeds wel vreemd.

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:32

De sluiting op de laatste foto van Dispar_Vulgo van de rhino deken zou je kunnen nabootsen door de beide laatste ringetjes van de sluiting verticaal met elkaar te verbinden door een stevig stuk touw of band erdoor te knopen.
Dan kun je beide sluitings clips aan het touw of band gekruist vast clippen.
Je zou er ook nog een musketon haak of ring aan het verticale band of touw kunnen doen en daar beide clips aan vast maken

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:47

Jullie maken wel een hoop heisa over dat klittenband. Het vervangen van het klittenband is binnen een kwartiertje gedaan. Dat zal het probleem niet zijn lijkt me. Anders breng je hem even naar zo’n deken reparatie punt met de opdracht het klittenband te vervangen. Dat kan de kop niet kosten lijkt me. Daarna even waterdicht spul over de stikseltjes en klaar is Kees.

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:16

Ik vind klittenband en paarden (en honden)spullen nooit een fijne combinatie. Er zit toch altijd binnen no time(weer) zand en haren in.
Zal voor de producenten wel een goedkope optie zjn.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:55

MiekeFS schreef:
De sluiting op de laatste foto van Dispar_Vulgo van de rhino deken zou je kunnen nabootsen door de beide laatste ringetjes van de sluiting verticaal met elkaar te verbinden door een stevig stuk touw of band erdoor te knopen.
Dan kun je beide sluitings clips aan het touw of band gekruist vast clippen.
Je zou er ook nog een musketon haak of ring aan het verticale band of touw kunnen doen en daar beide clips aan vast maken

Het proberen waard!

pluisje88 schreef:
Jullie maken wel een hoop heisa over dat klittenband. Het vervangen van het klittenband is binnen een kwartiertje gedaan. Dat zal het probleem niet zijn lijkt me. Anders breng je hem even naar zo’n deken reparatie punt met de opdracht het klittenband te vervangen. Dat kan de kop niet kosten lijkt me. Daarna even waterdicht spul over de stikseltjes en klaar is Kees.

Het klittenband is niet stuk/lam, maar heeft geen effect op deze plek.
Zou verplaatst moeten worden dan, dus het is uitproberen of verplaatsen helpt.
Moet nog uitzoeken waar dat in de buurt kan (kledingreparatie? schoenmaker?)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:58

Ken je zelf niet iemand met een naaimachine thuis? Mijn moeder heeft een naaimachine en al mijn dekens verdwijnen altijd gewoon onder haar naaimachine. Lukt prima.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:09

pluisje88 schreef:
Ken je zelf niet iemand met een naaimachine thuis? Mijn moeder heeft een naaimachine en al mijn dekens verdwijnen altijd gewoon onder haar naaimachine. Lukt prima.

Al gevraagd, maar helaas heeft de deken een te dikke biezen/veel dubbele stof op de voorkant voor een normale naaimachine

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:42

Oh dat is jammer. Ken je niet iemand met een fabrieksmachine? Deze heeft een groter “gat” waardoor er dikkere dingen doorheen kunnen.

Tot nu toe konden al mijn outdoordekens/staldeken en fleecedekens gewoon thuis onder de simpele naaimachine. Scheelt een hoop gedoe. Iemand die dekens repareert kan ook vast wel even het klittenband verzetten voor je

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:33

Dispar_Vulgo schreef:
MelanieB schreef:

Overweeg ik inderdaad ook. Als het klittenband hoger zou zitten, lijkt het me al een hele verbetering.

_San87_ schreef:

Heb jij hier goede ervaringen mee?

Maar voor nu heb ik de deken van m'n andere paard erop liggen en die ligt eigenlijk top (behalve beetje kort bij de buik).
Overweeg ook de master-deken maar weer te verkopen, want slechts 1 maand gedragen. Vind de reactie van de winkel nog steeds wel vreemd.

Ik zelf niet, ik gebruik Horseware dekens dus heb dat probleem sowieso niet. Maar een aantal mensen op stal gebruiken ze wel en zijn er heel tevreden over.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:24

Even een kleine update.
Heb vergelijkbare Bib van Kentucky geprobeerd (maar dan waterdichte versie) en diverse borstbeschermers. Allemaal niet écht een oplossing.
Alleen extra klittenband niet geprobeerd. Maar gezien het uitgelubberde model van de deken was ik het zo zat dat ik van de week een amigo deken met V-sluiting heb gekocht!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:57

Dispar_Vulgo schreef:
pluisje88 schreef:
Mede daarom koop ik nooit dit soort dekens. Hoe dan ook, ze zitten altijd waardeloos aan de voorkant.

Suzanne F. schreef:

Welke sluitingen bedoelen jullie die wel fijn zijn?

Deze?
[ [url=m/3dtnvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze voor mijn Fries. Schuift nooit, geen schuurplekken, twee maal dubbel klittenband en dubbele musketon. Zit nooit dubbel en gaat ook niet los