Door de regen de regendekens niet meer zien...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:53

Hangt er vanaf hoeveel je paarden de dekens gaan dragen. Is het puur voor nood als het weer echt te slecht is of staan ze er de hele winter onder? Een dag een jas aan die niet helemaal lekker ademt en net niet lekker past geeft niet maar maanden lang zo'n jas aan, daar word je niet blij van.

De wat duurdere dekens gaan vaak langer mee, zijn beter waterdicht, ademen beter en hebben vaak een betere pasvorm. Ik heb heel wat goedkope dekens op mijn paard gehad maar nu ligt er een Rambo op van 300 euro want ik was dat gezeur met net niet passende, doorlekkende dekens helemaal beu.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:54

tootje71 schreef:
allemaal bedankt voor jullie reactie's , het problem hier is ook dat de dekens toch snel doorlekken (harry horse)en dat wil ik absoluut niet. de bucas vind ik te duur :o , ik wil er uiterlijk 60 euro voor betalen of ben ik dan te krenterig ... :o

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar ik had "vroeger" ook altijd de goedkopere dekens. Nu zegt prijs - kwaliteit niet altijd wat, maar vaak toch wel ben ik achter gekomen.
Bij de Pagony dekens moest ik iedere 1-2 jaar haast wel een nieuwe kopen voor 1 van de paarden en nu doen ze al jaren mey hun dekens.
En wat voor mij belangrijk is: ze zakken niet scheef, blijven droog. Pasvorm is echt super.

Wellicht is er nog ergens een "overjarig" model of kleurtje die goedkoper is? Maakt imo verder niets uit.

Lori

Re: Door de regen de regendekens niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:03

Soms beter iets meer uitgeven en er langer van genieten dan telkens goedkoop en het mogen vervangen omdat die toch niet 100% zit. Heb nu zelf een rhino wug voor de jongens en ben er heel blij mee.

Hou je er trouwens rekening mee met een 0 gram dat ze het juist koud kunnen krijgen op de frissere dagen? Ze kunnen hun haren niet goed meer recht op zetten dan en het deken zelf geeft geen warmte. Als het maar voor kort is maakt het niet veel uit maar wel iets om aan te denken.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:12

Hier ook de bucas freedom light regendeken en bij agradi 69 euro (voor bucas zeer mooie prijs). Is het geld wel waard vind ik.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:15

Ik heb een ongevoerde regendeken van Masta. Die doet het al 8 jaar en heb ik afgelopen winter zelfs een hele winter moeten gebruiken (met onder dekens natuurlijk) omdat mijn Bucas deken binnen een maand kapot was. (Iets met een discussie over garantie.) Die ligt fantastisch.

Ik heb ook een EJ deken met 100gr vulling voor de koudere dagen. Die heb ik alleen gepast maar lijken mooi te liggen. De borst is wel smal, fijn voor mij, maar wel iets om rekening mee te houden.

Bucas is mijn winterdeken en die ligt tot nu toe echt het beste en mooiste. Die heb ik dan ook voor de echt koude maanden als hij de deken langer dan een paar dagen op heeft. Maar als student is dat best een investering (zeker toen die kapot ging).

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:26

tootje71 schreef:
allemaal bedankt voor jullie reactie's , het problem hier is ook dat de dekens toch snel doorlekken (harry horse)en dat wil ik absoluut niet. de bucas vind ik te duur :o , ik wil er uiterlijk 60 euro voor betalen of ben ik dan te krenterig ... :o

Ja kan een Bucas freedom kopen voor nog geen 75 euro, en de mijne gaat al jaren mee... Misschien toch de ‘investering’ waard gezien goedkopere dekens vaak ook maar 1 of 2 seizoenen meegaan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:40

Tja ik ga met enkele van mijn voorgangers mee, over het algemeen is goedkoop duurkoop.

Ik heb ook jaren goedkope dekens gekocht van allerlei merken. Geen van allen pasten echt lekker/goed en bleven langer dan een jaar of 2 jaar heel en waterdicht. En dan ga je of maar elke keer weer met die bus impregneer spray erover of je gooit em weg en koopt weer voor een pak em beet 80 euro een nieuwe.

Tot ik ooit lang lang geleden mijn eerste Horseware Rambo kocht. Ergens in de aanbieding want die deken was toch wel verschrikkelijk duur (toendertijd 325 gulden :+ ). Nou die Rambo is hier 18 jaar meegegaan, en heb ik toen weggegeven aan een kennis van me wiens paard de deken kapot had, en zelfs daar met die sloper heeft hij nog een aantal jaar geleefd.
In de jaren erna heb ik alle andere dekens langzaam vervangen door Rambo's. En ja ze zijn gruwelijk duur, maar gaan ook echt jarenlang mee. De oudste nu is pak em beet een jaar of 10 a 12, wordt elke winter gebruikt en is nog steeds super waterdicht en warm.

Als je dan om gaat rekenen wat de dekens mij per jaar gekost hebben, heb ik een hoop geld bespaart omdat ik niet elk jaar/elke 2 jaar een nieuwe moest kopen.
Mss iets om toch een keer over na te denken ;)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:02

Ook ik ga voor de Bucas. Heb een Turnout Light nu al drie jaar in gebruik, nog nergens gescheurd en altijd nog waterdicht. Wel een duurdere deken, maar ook de niet-gevoerde dekens zijn zeer sterk en waterdicht.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:13

Ik vind het wel grappig dat jij zegt dat de harry horse doorlekken. Ik zweer bij de harry horse dekens! 1x per maand insprayen met HG impregneerspray en ze gaan jaren mee!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:17

Cheminee schreef:
Ik vind het wel grappig dat jij zegt dat de harry horse doorlekken. Ik zweer bij de harry horse dekens! 1x per maand insprayen met HG impregneerspray en ze gaan jaren mee!

1x per maand insprayen? Mijn Bucas en Horseware hoef ik nooit in te sprayen en de oudste is 15 jaar oud _O-.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:18

Ik ook altijd Harry Horse gehad paste redelijk maar inderdaad snel doorlekken.
Daarna QHP pasvorm was minder goed maar wel beter waterdicht.

Horseware past de mijne helaas niet ook piff, premeire, br ed. Gepast maar die liggen echt niet fijn en wilde nu een deken die mooi ligt en goede kwaliteit dus nu heb ik net een Bucas irish turnout gekocht, pasvorm is super en naar vertellen van vriendinnen is de kwaliteit ook erg goed.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:23

Lori schreef:
Hou je er trouwens rekening mee met een 0 gram dat ze het juist koud kunnen krijgen op de frissere dagen? Ze kunnen hun haren niet goed meer recht op zetten dan en het deken zelf geeft geen warmte. Als het maar voor kort is maakt het niet veel uit maar wel iets om aan te denken.

Als ze zichzelf niet droog kunnen houden zoals pony die ik hier had, dan staan ze zonder te bibberen en stoppen met eten, 0 grams dekentje op, weer eten en daar houden ze zichzelf warm mee. Ruwvoer verteren creeert warmte, vacht is eerder isolatie (geen warmte verliezen) en hopelijk waterafstotend, het warm houden/worden komt van binnenuit. Die 0 grams is dus geen probleem mits er genoeg hooi/gras/stro (en drinkwater) beschikbaar is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:27

Ik ben fan van Weatherbeeta dekens.
Passen niet in jouw budget, maar de mijne loopt er in de winter 12 uur per dag mee buiten en blijft er altijd droog onder, ze hebben voor hem een fijne pasvorm en ik heb de eerste nu al bijna 4 jaar in gebruik zonder dat ik daar slijtage aan zie.

Die van Amigo die ik eerst gekocht had, was kwa pasvorm maar zozo en na 1x flink stoeien zat daar een enorme winkelhaak in.
In de Weatherbeeta's wordt ook geregeld gehapt enzo, maar die blijven wel heel.
En lekken ook niet door.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:28

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:00

Hier ook Bucas fan! Past heel goed op mijn haflinger en gebruik 'm al jaren. Heb daarnaast ook wat warmere deken van Epplejeck, lekte na 1 jaar door op de kont. Harry's Horse ben ik ook geen fan van.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:04

Wij hebben voor de welsh pony op stal ook Nika en mijn tuiger staat onder EJ. Heb ook Bucas gehad maar die passen niet mooi en daar vind ik ze te duur voor.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:15

Vind t wel grappig dat iedereen zo gek is van bucas terwijl die echt niet altijd even fijn op elk paard passen. Heb die van mij vanalles opgehad van Rambo tot pagony en echt overal schuurplekken van. Zelfs al na een halve dag op hebben. Heb nu als laatste hoop een shires gekocht in de opruiming en ze blijft heel (en dat voor €22)

Hoe leuk het allemaal klinkt het ene paard is de andere niet. Wat bij die van mij werkt werkt bij de buurman niet. T is soms gewoon kwestie van proberen helaas..

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:20

Ja ik ben wel fan van Bucas.
Normale ondermaat 145 past nooit lekker op mijn Welshje. Rug net iets te lang.
Onze E heeft bijv een hoge schoft dat is ook lastig.
Voordeel van Bucas is dat de ruglengte langer is dan andere dekens.
(Shires heeft het dacht ik ook)
Dus die dekens vallen mooi over de schoft ipv precies erop en dan gaan drukken.
Ik vind het gewoon fijne dekens. Maar bij elke deken is het wel afhankelijk hoe je paard gebouwd is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:28

Ik vind de pasvorm van de Weatherbeeta dekens fantastisch en vele malen beter dan de Horseware dekens. Ik heb de eerste dekens nu 5 jaar en nog steeds perfect in tegen stelling tot de horseware dekens. Tegenwoordig zijn de Weatherbeeta dekens ook in Nederland te koop, ik heb ze altijd uit de UK laten komen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:48

Ik vind, maar dat is heel persoonlijk, halve hals dekens veel prettiger werken dan een normaal uitgesneden maat. Je bent daar gezeur bij de schoft dan al merendeel kwijt.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:58

Ik heb hele fijne dekens aan Nika (1680denier) en Pagony.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:04

Voor jouw budget zou ik kijken naar een deken van Epplejeck in de aanbieding. Ze hebben heel vaak 20% of 25% korting op dekens of huismerk. De pasvorm is fijn en zijn goed waterdicht.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:10

Ik zou gewoon via mp kijken of op fb via dekens te groepen.
Heb daar al een aantal dekens afgehaald die prima functioneren, voor hele kleine prijzen. Denk aan 7,50 tot 20 euro per deken.
Je moet alleen voor lief nemen dat je paard niet in de laatste mode loopt.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:12

Ik heb een Amigo Hero 6 Lite. Goed waterdicht en was +/- € 65,-. Groot voordeel vind ik ook dat de deken bijna niks weegt! Echt super licht.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:44

tootje71 schreef:

goedkoop is duurkoop, ja je kan een deken voor dat bedrag kopen, maar of deze het lang gaat uithouden is een tweede.

Een paar tientjes meer en je koopt kwaliteit, doet er langer mee en blijft beter waterdicht.

tip, Agradi heeft veel dekens in de aanbieding. Dan kom je voor een Bucas of Horseware dichtbij jouw budget.